Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسین حمیدپور سه‌شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران ، بدهی شهرداری آبادان در سال ۹۸ را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در ۲ سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بدهی‌های شهرداری آبادان افزوده شده است.

وی بودجه محقق شهرداری آبادان در سال ۹۹ را یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:بدهی شهرداری آبادان برای پرداخت به طلبکاران دسته‌بندی شده ولی پیمانکاران و طلبکاران هر روز حساب این شهرداری را مسدود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدپور بدهی شهرداری آبادان به تامین اجتماعی را یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با جریمه روزانه ۲ درصد اعلام کرد و افزود: بین سال‌های ۹۶ تا ۹۸ برای خرید اتوبوس و تجهیزات همچنین پرداخت هزینه بازنشستگی تعدادی از کارکنان این شهرداری به صورت اعتباری از چند بانک وام گرفته شد که ۷۰ درصد اقساط نیز پرداخت گردید ولی از اواخر سال ۹۸ تاکنون از سوی این شهرداری حتی یک قسط به بانک‌های عامل پرداخت نشده است.

وی اظهار داشت: تامین اجتماعی در حال مصادره املاکی است که به عنوان ضمانت گذاشته شده است که این نشان از بهم ریختگی نظم مالی و اداری در ۱۸ ماه گذشته در شهرداری آبادان دارد.

شهردار آبادان توان مالی شهرداری آبادان با داشتن هزار و ۸۰۰ نیرو را بسیار پایین عنوان کرد و گفت: نظم اداری و مالی با روش جدیدتر و مکانیزه به شهرداری آبادان بازخواهد گشت.

وی انضباط مالی را تنها راه موفقیت شهرداری آبادان با توجه به شاخص‌های مالی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا یک بازه زمانی ۹۰ روزه برای رسیدن به نظم مالی و اداری در شهرداری آبادان  در نظر گرفته شده است زیرا ابتدا باید به نظم رسید تا بتوان برای شهر کاری کرد.

حمیدپور با اشاره به برخی اتفاقات ناخوشایندی که از سال ۹۸ تاکنون باعث بهم ریختگی امور مالی این شهرداری و انباشت بدهی شده است افزود: در حالی که شهرداری آبادان نیروهای خود را از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به هزار و ۶۶۰ نفر کاهش داده بود اما در ۲ سال گذشته مجدد تعداد کارکنان این شهرداری افزایش یافت در حالی که انتظار می‌رفت در این بازه زمانی حداقل ۲۰۰ نفر از کارکنان غیر ضروری این شهرداری کاهش می یافت.

وی با اشاره به فرسودگی ناوگان خدمات شهری و خدمات رسانی نامناسب به شهروندان گفت: بین سالهای ۹۵ تا ۹۸ به سختی ناوگان این شهرداری نوسازی شد اما در ۱۸ ماه گذشته این ناوگان به دلیل عدم رسیدگی فرسوده شده است که نتیجه آن انباشت زباله و نخاله در سطح شهر آبادان است . شهرداری توان مالی برای خرید ناوگان خدمات شهری جدید را ندارد ولی سعی بر آن است تا در ۲ ماه آینده این ناوگان نوسازی، بازسازی و عملیاتی شود.

شهردار آبادان با اشاره به توقف برخی طرح های عمرانی در آبادان اظهار داشت: بین سالهای ۹۶ تا ۹۸ پروژه‌های عمرانی در برخی مناطق شهری مانند ذوالفقاری، شطیط و علوانیه آغاز شد ولی به دلیل آماده نبودن برخی زیرساختها مانند شبکه فاضلاب مجبور به توقف آنها شدیم.

حمیدپور بیان کرد: با توجه به شرایط مالی در شهرداری نمی‌توان پروژه عمرانی جدیدی را در آبادان آغاز کرد و تمام توان ما بر ارائه خدمات شهری مناسب به شهروندان متمرکز است. امیدواریم در دولت جدید که نگاه متفاوتی به آبادان دارد ردیف اعتباری مناسبی برای اجرای طرح های عمرانی در این شهر تعریف شود.

شهردار آبادان خواستار عمل به مسوولیت‌ اجتماعی از سوی ارگانها و سازمانهایی چون پالایشگاه، پتروشمی، ایرانول در آبادان شد و گفت: تا زمانی که سازمان‌ها و شرکت به مسوولیت اجتماعی خود در آبادان عمل نکنند شرایط همینگونه خواهد بود، شهروندان آبادان باید در این راستا مطالبه‌گر باشند.

حمیدپور در خاتمه با اشاره به ۴۸ درصد بافت فرسوده شهری در آبادان گفت: برای احیای مناطق فرسوده با بنیاد مسکن مذاکره شده است و با توجه به اینکه میزان خرابی‌ها در شهر زیاد است ناچار باید طرح های مربوط به احیای بافت فرسوده آبادان را به پیمانکاران بزرگ سپرد.

شهرداری آبادان دارای رتبه ۱۱ است.

برچسب‌ها شورای شهر خوزستان شهرداری آبادان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر خوزستان شهرداری آبادان شورای شهر خوزستان شهرداری آبادان آبادان شهرداری آبادان میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به زائرانی است که استطاعت مالی محدود دارند؛ برای این عزیزان، شهرداری مشهد باید زائرسراهای ارزان قیمت ایجاد کند تا این افراد به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با شهرداران کلانشهرهای کشور که امروز با حضور مدیران شهری کلانشهرها برگزار شد، اظهارداشت:عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

وی افزود: برادران، وقتی بنا باشد شهر مدیریت شود، اگر مسائل فرهنگی زیر سؤال برود و موردتوجه نباشد، اداره شهر در سایر شئون هم فایده ای نخواهد داشت. در حقیقت، مقدمه اداره فرهنگی شهر به این است که مردم خادمانشان را بشناسند و به این خدمات احترام بگذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن واکاوی ابعاد ارتباط گسترده مردم با شهرداری در کلانشهرهای کشور خاطرنشان کرد: در هر شهر از ایران اسلامی، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی کنند. آن آقا یا خانم هموطنی که صبح از خانه بیرون می آید، از همان لحظه اول پا به فضایی می گذارد که آسفالتش فراهم شده، اتوبوس و تاکسی برای رفت و آمدش آماده شده، زباله از معابرش جمع آوری شده و فضای سبزش، همه کس را مروّح می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است، تصریح کرد: مهم ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی ها می شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

تأکیدکرد: در دین ما تأکید شده حتی اگر کسی یک لیوان آب به دست برادر دینی خود داد، بر او فرض است که از برادرش تشکر کند. اینجاست که می گوییم باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آن ها عرضه می شود.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهرها گفت: در این کشور، چالش های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن ها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه ها وظایفی برعهده دارد.

وی با اشاره به ضرورت میدان‎داری مدیریت شهری مشهد در تسهیل امر زیارت اظهار کرد: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که عشق زیارت علی ابن موسی الرضا(ع) را در دل دارند و به شهر امام رضا(ع) می آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه اعم از هتل، مهمانسرا یا مسافرخانه را ندارند. اینجاست که تأکید ما به شهرداری مشهد متمرکز بر ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت است تا این برادران و خواهران عزیز ما به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت