Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:31:28 GMT

گسترش همکاری ایران و بلاروس در صنعت کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۵۵۲۵

گسترش همکاری ایران و بلاروس در صنعت کشاورزی

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، هیات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به ریاست عباس عسکرزاده برای برگزاری دومین کار گروه همکاری های کشاورزی ایران و بلاروس وارد مینسک پایتخت بلاروس شده است.

 نشست رسمی کار گروه همکاری های کشاورزی ایران و بلاروس با حضور معاونین وزرای کشاورزی دو کشور و سایر مدیران حوزه های مرتبط دو طرف در محل وزارت کشاورزی و خواروبار جمهوری بلاروس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 عسکرزاده معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در این نشست با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی ایران و بلاروس برای افزایش بیش از پیش همکاری های مشترک در همه حوزه ها با طرف بلاروسی اعلام آمادگی کرد.

 الکسی باگدانوف معاون وزیر کشاورزی و خواروبار بلاروس نیز با اشاره به رشد قابل توجه تبادلات تجاری دو کشور در حوزه کشاورزی در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اظهار داشت طرفین می توانند به طور متقابل به تامین قابل توجه نیازمندی های طرف مقابل بپردازند.

 در این دیدار چگونگی فعال تر کردن همکاریهای بخش کشاورزی و راهکارهای افزایش تجارت محصولات کشاورزی، باغی و شیلات و آبزیان بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و یادداشت تفاهم توسعه همکاری ها به امضای طرفین رسید.




 در این دیدار توافق شد که سومین نشست «کارگروه همکاری های کشاورزی» بین دو کشور در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ در تهران برگزار شود. اولین نشست این کار گروه در مهر ۱۳۹۶ در تهران برگزار شد.

 بنا به اعلام بخش مطبوعاتی وزارت کشاورزی بلاروس، میزان مبادلات دو کشور در حوزه محصولات کشاورزی در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ با ۳۰ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۸ میلیون دلار رسیده است.

برنامه ها و بازدیدهای هیات ایرانی تا روز پنجشنبه ۲۰ آذر ماه در بلاروس ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی مینسک بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی مینسک وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی مینسک بلاروس ایران و بلاروس دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با حضور رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم و رئیس حوزه آموزش عالی بریکس از دولت روسیه، اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشور‌های حوزه بریکس برگزار شد.
رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای گروه بریکس از نظر علم و فناوری، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های علمی با کشور‌های عضو این نهاد بین‌المللی تأکید کرد.
امید رضایی‌فر گفت: به زودی کارگروه‌های سیزده‌گانه متناظر مرتبط با فعالیت‌های علمی و آموزشی گروه بریکس را شکل می‌دهیم و با مشخص شدن دانشگاه‌های عضو هر کارگروه، در برنامه‌ها و اقدامات گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ مشارکت خواهیم داشت.
وی با اشاره به حضور نمایندگان و مسئولان بین‌الملل ۲۰ دانشگاه و مؤسسه در این نشست گفت: بیش از ۲۵۰ دانشگاه و پژوهشگاه و ۶۰ پارک علم و فناوری در ایران فعالیت می‌کنند و ما ظرفیت علمی فراوانی برای حضور در فعالیت‌های علمی و فناورانه بریکس داریم.
رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم افزود: ما به صورت ویژه آمادگی داریم در بخش آموزش‌های مهارتی با رویکرد فناوری و نوآوری با بریکس همکاری کنیم و در اتاق‌های فکر بریکس حضور فعال داشته باشیم.
در ادامه این نشست، رئیس حوزه بریکس و معاون آموزشی دانشگاه hse روسیه گفت: با توجه به اینکه امسال روسیه ریاست بریکس را برعهده دارد، با حضور در ایران کوشیدیم تا ظرفیت‌های همکاری این سازمان را - که برخلاف تصور، صرفاً یک سازمان اقتصادی نیست - به دانشگاه‌های ایران معرفی کنیم.
خانم ویکتوریا پانووا ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران به‌عنوان یک کشور غنی از نظر علمی و فرهنگی قول داد پیشنهادهای ایران برای همکاری با بریکس را به شورای کارشناسان بریکس ارائه دهد.  
وی همچنین ضمن اشاره به رشد علمی خوب ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه، کشاورزی، زیست فناوری و علوم مهندسی را از حوزه‌هایی نام برد که ایران در آنها دستاورد زیادی داشته و می‌تواند با کشور‌های عضو بریکس در این زمینه‌ها هم‌افزایی داشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس