Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@06:07:59 GMT

واردات برنج آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۵۷۳۲

واردات برنج آزاد شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، وزارت جهاد کشاورزی به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به پایان فصل برداشت برنج، نامطلوب بودن فضای نگهداری محموله‌های برنج وارد شده به بنادر و گمرکات کشور، جلوگیری از فساد احتمالی کالا و به منظور ایجاد تعادل و ثبات در بازار، وزارت جهاد کشاورزی لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر مراجع ذیربط ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارونقی گفت: با این اقدام وارد کنندگان برنج می‌توانند از امروز به ترخیص محموله‌های برنج موجود در گمرکات کشور با رعایت مقررات مربوط اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117872 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد

مشاور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: محصول مهم برنج در کهگیلویه و بویراحمد و تقاضای افزایش سطح آن در برنامه اصلاح الگوی کشت توسط کارگروه استانی در دستور کار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مجید حسنی‌مقدم در نشست کارگروه اصلاح کشت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اصلاح آرایش کشت، اصلاح شیوه کشت و اصلاح نظام راهبری و مدیریت کشت سه اصل مهم در برنامه اصلاح الگوی کشت هستند.

وی عنوان کرد: نگاه سنتی که اصلاح الگوی کشت را تنها جابه‌جایی سطح محصول می‌دانست جایگاهی نداشته و ارتقای بهره‌وری و نظام‌مند کردن 20 خدمت رایگان دولت در بخش کشاورزی از جمله تحقیق و آموزش ترویج، یارانه تولید، یارانه صادرات و دیگر موارد لازم در این برنامه باید مورد توجه قرار گیرد. وزارت جهاد کشاورزی از سال 93 و پس از اجرای قانون انتزاع، از تولیدمحور به سمت محصول‌محور پیش رفته و از مزرعه تا سفره دغدغه داشته و از آنجا که قیمت محصول در بازار بر روی نوع کشت تأثیر می‌گذارد، اجرای این برنامه امری مهم به نظر می‌رسد.

مشاور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی تغییر اقلیم و نیروهای بازار را دو مورد مهم در اجرای اصلاح الگوی کشت دانست و گفت: اجرای آن نیازمند تغییر تعریف قدیمی این برنامه و دیده شدن به صورت یک زنجیره پیوسته تا مزرعه، در مزرعه و پس از مزرعه است. یکی از اتفاقات خوب پس از اجرای برنامه اصلاح الگوی کشت، پیش رفتن به سمت اصلاح آمار به عنوان اولین قدم برنامه‌ریزی است، به‌طوری که در تولید با برآورد، اما در بازار با آمار واقعی سر و کار داریم و اصلاح آمار، آمار بهینه و به موقع در مدیریت بخش کشاورزی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان این نکته که بازخورد کشاورز از بازار به عنوان مرحله چهارم پس از کاشت، داشت و برداشت به کشاورزی اضافه شده است، خاطرنشان کرد: تولید در جغرافیای استان مدیریت می‌شود، اما بازار مرز نمی‌شناسد و یکی از اهدافی که در تدوین برنامه اصلاح الگوی کشت در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات مورد توجه قرار می‌گیرد این است که بیش‌بود و کمبودی را در بازار شاهد نباشیم.

حسنی‌مقدم ابراز کرد: تدوین برنامه اصلاح الگوی کشت درون وزراتخانه است اما اجرای آن فرآیندی بین وزراتخانه‌ای است که در زمان ابلاغ آن، مقام عالی اجرای این برنامه به درستی استاندار دانسته شده‌ و جهاد کشاورزی دبیر اجرای این برنامه در استان‌ها بوده و همکاری استانداری‌ها در اجرای آن امری ضروری و مهم است.

مشاور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به محصول مهم برنج در کهگیلویه و بویراحمد و تقاضای افزایش سطح آن در برنامه اصلاح الگوی کشت توسط کارگروه استانی، گفت: حلقه آخر وصل به مزرعه نقش بسیار مهمی در زمینه اصلاح سطح کشت خواهند داشت و مزارع برنجی که از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کنند توجیه اقتصادی نداشته و حذف آنها امری اجتناب ناپذیر است.

وی سازماندهی 2000 متخصص در کل کشور، گفتما‌سازی و اصلاح آمار را از جمله دستاوردهای اجرای برنامه اصلاح الگوی کشت طی دو سال اخیر عنوان کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت به معنی نظام‌مندی و مدیریت پذیر کردن کشاورز بوده و مباحث اجتماعی و فرهنگ خاص هر استان در این زمینه اثرگذار است. اصلاح الگوی کشت برنامه مادر و تکلیف قانونی وزرات جهاد کشاورزی است. نظرات کمیته استانی و بازدیدها از کهگیلویه و بویراحمد در راستای تغییرات مورد نظر در کارگروه کشوری به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است