Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: اکنون موج ششم کرونا دردنیا آغاز شده و در ایران تعداد شهرهای قرمز در حال افزایش است لذا خطر پیک بعدی کرونا وجود دارد و باید این موضوع را جدی گرفت.

وی با بیان اینکه شرایط انتقال بیماری در سطح جامعه هنوز وجود دارد و رنگ بندی شهرها ملاک نیست افزود: در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که باید در کنار کرونا زندگی کرد و در این راستا طرح محدودیت‌های هدفمند مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: زمانی می‌توان شرایط جامعه را مناسب بازگشایی مدارس و دیگر اماکن بدانیم که حداقل ۲ هفته از سیر نزولی بیماری بگذرد و در این مدت نمودار بیماری نوسان نداشته باشد.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس باید پوشش واکسیناسیون ۲ دز به ۸۵ درصد برسد ادامه داد: پوشش یک دز واکسن تنها ۳۰ درصد و تزریق هر ۲ دز تا ۷۰ درصد از بروز بیماری پیشگیری می‌کند.

وی افزود: لازمه بازگشایی مدارس در خوزستان، اجرای برخی الزامات است در غیر این صورت بار دیگر شاهد موج دیگری خواهیم بود. موج بیماری در تابستان امسال کمرشکن بود به گونه‌ای که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آن به عنوان موج فاجعه بار یاد کرده و در آن زمان مرگ و میر بالایی داشتیم لذا جامعه ما دیگر توان ورود به موج دیگری را ندارد.

علوی بیان کرد: اکنون متوسط پوشش ۲ دز واکسن در خوزستان حدود ۴۰ درصد است لذا اگر قرار باشد مدرسه‌ای باز شود باید پوشش واکسیناسیون در آنجا به ۸۵ درصد برسد تا بتواند جلوی بیماری را بگیرد.

وی ادامه داد: سیستم بهداشتی باید آمادگی لازم برای اجرای بازگشایی مدارس را داشته باشد و مراکز منتخب، نقاهتگاه‌ها و بیمارستان‌های ما باید بتوانند جوابگوی بروز احتمالی بیماری باشند.

وی در ادامه به موضوع سواد سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل کاهش ارتقای سواد سلامت در جامعه ، نبود آگاهی و مشارکت نداشتن مردم است. در ۲۰ ماه گذشته متاسفانه مشارکت عمومی و هماهنگی بین بخشی را در خوزستان نداشتیم و از این لحاظ آسیب جدی بر ما وارد شد.

علوی گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید به حدی باشد که جلوی موج بعدی کرونا را بگیرد و میزان مناسب آن ۸۰ درصد است در حالی که اکنون متوسط کشوری زیر ۵۰ درصد و در خوزستان حدود ۴۵ درصد است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه اپلیکیشن ماسک در بسیاری از ادارات استان اجرا نمی شود گفت: هیچ اداره‌ای حق ندارد به فردی که علایم مشکوک بیماری داشته باشد، اجازه حضور در محل کار را بدهد که متاسفانه این موضوع رعایت نمی شود. همچنین نباید به افرادی که واکسن نزده اند اجازه ورود به ادارات داده شود در غیر این صورت باید تست پی.سی.آر ۷۲ ساعته ارایه دهند.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز واکسن کرونا بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵ مرکز درمانی بیماری کرونا در ایام نوروز در مشهد فعال و به نحوی است که دسترسی برای همه مردم فراهم باشد و افراد دارای علائم می‌توانند برای انجام تست و مراقبت‌های  نخست مراجعه کنند.

دکتر زهرا نهبندانی، با اشاره به اینکه مراکز خدمات جامع سلامت شاهد، وحدت، احمدی، امام علی (ع) و سیدی در ساعات اداری به بیماران دارای علائم بیماری‌های حاد تنفسی خدمت رسانی می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی احتمال برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها بیشتر است، توصیه می‌شود افراد دارای علائم با خود قرنطینگی در منزل و استفاده از مایعات فراوان به پزشک معالج مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های حاد تنفسی می‌تواند برای سالمندان، مادران باردار، کودکان و بیماران زمینه‌ای خطر آفرین باشد، تصریح کرد: از عموم مردم نیز خواهشمندیم در صورت حضور در تجمعات از ماسک استفاده کرد و شست و شوی دست را فراموش نکنند.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: افراد دارای علائم سرما خوردگی با درمان مناسب بیماری تا حد امکان از افراد خانواده فاصله بگیرند تا در صورت ابتلا به کرونا زمینه چرخش بیماری فراهم نشود.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ساخت سامانه رباتیک معاینات پزشکی از راه دور توسط جوان خوزستانی
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان