Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:27:41 GMT

۴ هزار واحد مسکن مهر در پردیس افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۹۶۵۶

۴ هزار واحد مسکن مهر در پردیس افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری عصر سه شنبه در جلسه شورای مسکن با اشاره به اهمیت مسکن به عنوان پیشران اقتصاد اظهار داشت: مسکن متن معیشت مردم است و بزرگ‌ترین سهم را در سبد اقتصادی خانوارها دارد، در این زمینه مردم جهت تهیه مسکن اذیت می‌شوند و راه حل این مشکل، تولید سریع، جدی و با کیفیت مسکن می‌باشد.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که دولت آمار و ارقام اعلام کرده موضوع مسکن می‌باشد که سالی به طور متوسط یک میلیون مسکن بسازیم؛ لذا کار جدی می‌طلبد؛ ضمن اینکه تمام طرح‌های قبلی نیز تعهد ما است و باید تکمیل شود؛ از این رو در موضوع مسکن مهر و مسکن ملی برنامه زمان بندی برای حل مسئله ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران با اشاره به اینکه ۴ هزار واحد مسکن مهر به زودی افتتاح می‌شود، تاکید کرد: در مورد جانمایی ایجاد مسکن باید آمایش سرزمین مورد توجه قرار گیرد و اقدامات خلاقانه و متفاوت پیگیری شود.

منصوری سپس گفت: می‌توان بستری فراهم کرد که با مشارکت مردم این موضوع محقق شود و در این زمینه ابتدا باید زمین آماده شود، ضمن اینکه استانداردهای لازم برای ساخت و ساز ارائه شود که، به صورت پایلوت این کار را در استان تهران انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها در زمینه تولید مسکن سهیم شوند چرا که در این زمینه توانایی بیشتری نسبت به دولت دارند و باید وارد حوزه مسکن شوند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: گزارش ناظر به مسائل، مشکلات و حیطه اختیارات در حوزه مسکن ارائه شود؛ ضمن اینکه طرح‌های مربوط به مسکن در کمیسیون‌های مختلف خارج از نوبت رسیدگی شود.

کد خبر 5347916

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن منصوری استانداری تهران مسکن مهر پردیس ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران کرمانشاه عکس استانها استانداری سمنان اردبیل ایلام بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم

سخنگوی دولت اعلام کرد که بنا بر اعلام وزارت اقتصاد نیز ۳۶۰ همت تعهدات اوراقی که در دولت های قبل منتشر شده بودند، تاکنون در دولت سیزدهم تسویه شده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت در زمینه اجاره مسکن و حمایت از دهک‌های پایین جامعه اظهار کرد: یکی از اهداف دولت، تأمین مسکن برای دهک‌های پایین جامعه است و افتتاح‌های خوبی تاکنون صورت گرفته است. دولت سعی کرد لایحه خود درباره موضوع طرح ساماندهی اجاره‌بها را تجمیع کند. طرح نهایی‌شده و در مجلس مورد اصلاح قرار می‌گیرد که امیدواریم به تایید نهایی و ابلاغ برسد که کمک خوبی به ساماندهی بازار اجاره خواهد کرد.

وی افزود: این مصوبه برای تعیین سقف اجاره و نظارت در این زمینه در اختیار خوبی به دولت می‌دهد. البته کاهش نرخ تورم تولید مسکن را سال گذشته شاهد بودیم و امیدواریم شاهد افزایش نرخ اجاره مانند سال گذشته نباشیم‌. نظارت گسترده بر بنگاه‌های املاک، مالیات بر خانه‌های خالی، سامانه رایگان خودنویس و هم‌چنین افزایش عرضه زمین و افزایش ساخت مسکن از جمله اقدامات ما در این زمینه است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نوبخت: حداکثر دریافتی مدیران، 18 میلیون تومان است سخنگوی دولت: خانه‌های کوچک متراژ در راهند

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • نانوایی‌های شهر بهار به ۳۱ نانوایی افزایش یافت
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • پردیس آسمانه هنر ایران افتتاح می‌شود/ برگزاری جشنواره فجر معماری از امسال
  • پردیس آسمانه هنر ایران افتتاح می‌شود/ جشنواره فجر معماری امسال برگزار می‌شود