Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@19:13:50 GMT

وزیر امور خارجه امارات در راه دمشق

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۹۸۷۱

وزیر امور خارجه امارات در راه دمشق

روزنامه سوری «الوطن»، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که «عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات وارد دمشق شده است.

بر اساس این گزارش، این اولین سفر یک مقام اماراتی بلندپایه از سال ۲۰۱۱ تاکنون به سوریه است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که برخی از منابع غیر رسمی سوری لحظاتی پیش گزارش دادند که یک هیأت بلندپایه اماراتی وارد دمشق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، خبرگزاری‌های رسمی امارات و سوریه از گفت‌و‌گوی تلفنی «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه خبر داده بودند.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارش داده بود که بشار اسد و محمد بن زاید در تماس تلفنی مذکور روابط دوجانبه و راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک در تمامی تمامی زمینه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

بشار اسد و محمد بن زاید در فروردین ماه سال ۹۹ نیز  در ارتباط با مقابله با شیوع ویروس کرونا با یکدیگر تلفنی گفت‌و‌گو کرده بودند.

پس از آنکه اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ عضویت سوریه را به حالت تعلیق درآورد، کشورهای عربی از جمله امارات عربی متحده سفرای خود را از دمشق فراخواندند. با این حال، امارات در سال ۱۳۹۷ سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.

منابع سوری مدتی است که از توسعه روابط اقتصادی دمشق و ابوظبی خبر می‌دهند به نحوی که «تمام رعد» وزیر منابع آبی سوریه اخیرا با «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات عربی  متحده در دبی دیدار کرد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: سوریه وزیر امور خارجه امارات بن زاید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره انگلیسی، وزرای خارجه چین و اندونزی در نشست مطبوعاتی مشترک در جاکارتا خواستار توقف جنگ و برقراری آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین خواستار اجرای قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل شد و از آمریکا به دلیل پیشنهاد غیرالزام آور بودن این قطعنامه انتقاد کرد.

وزیر خارجه دراین‌باره گفت: «از نظر ایالات متحده به نظر می‌رسد قوانین بین‌المللی ابزاری است که می‌تواند هر زمان مفید باشد و در صورت عدم تمایل به استفاده از آن کنار گذاشته شود.»

رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی نیز گفت که امیدوار است چین از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش استفاده کند.

کد خبر 6081691

دیگر خبرها

  • اردن مصمم است آسمان کشورش مورد سوء استفاده رژیم صهیونیستی قرار نگیرد
  • تاکید ایران و امارات بر توقف جنایت اسرائیل در غزه
  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟