Web Analytics Made Easy - Statcounter

هجدهمین روز از آبان ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر سید جواد هاشمی پیرامون سینمای کودک اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - هجدهمین روز از آبان ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر سید جواد هاشمی پیرامون سینمای کودک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزدآبادی: ادغام جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد

جواد مزدآبادی در گفت‌وگو با میزان پیرامون یکپارچی در برگزاری دو بخش ملی و جهانی فیلم فجر گفت: به نظرم ادغام و ایجاد یکپارچگی در برگزاری جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر اتفاق خوب و تاثیرگذاری است چرا که طی این چند سال که میان این دو بخش از جشنواره گسستگی ایجاد شده بود نه تنها اعتباری به جشنواره فیلم فجر بخشیده نشد بلکه حتی قطار آن به تدریج بر روی ریل‌هایی که انتهایش دست آوردی جز خدشه‌دار کردن اعتبار ۴۰ساله جشنواره نداشته در حرکت بود.

وی افزود: علی رغم اینکه می‌دانیم تمام جشنواره‌های درجه یک در همه جای دنیا در کنار اکران آثار خود بخشی را نیز به آثار و اکران تولیدات بین‌المللی می‌پردازند بنابراین ادغام و کنار گذاشتن تفکیک‌های غیر کارشناسانه چیزی نبود که اجرایی نمودنش نیازمند تمهیدات خاصی باشد. پس با این حساب تجربه برگزاری چندساله جشنواره فیلم فجر در دو زمان مختلف نشان داد که این جداسازی اشتباه بوده است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از جشنواره فیلم فجر اینجا کلیک کنید

کارگردان فیلم سینمایی «ورود زنده‌ها ممنوع» بیان کرد: این ادغام می‌تواند مزیت‌های خوبی برای سینمای ایران داشته باشد. اینکه سبب می‌شود جشنواره فیلم فجر از سردرگمی زمانی و مکانی خارج شده و ثبات یابد و به دلیل برگزاری همزمان در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود و این مسئله با توجه به مشکلات اقتصادی بسیار قابل اهمیت است.

همچنین ادغام بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر می‌تواند توان و انرژی برگزارکنندگان را در یک جا و یک مسیر متمرکز کند و همه سینماگران اعم از داخلی و خارحی در یک بازه زمانی مشخص به تماشای فیلم‌های ایرانی و خارجی بپردازند.

مزدآبادی درباره جلسه شورای عالی سینما که با ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار خواهد شد بیان کرد: باتوجه به اینکه شعار‌های آیت‌الله رئیسی بیشتر براساس عدالت محور‌ی شکل‌گرفته و متمرکز شده، انتظار می‌رود در جلسه شورای عالی سینما، مبحث برقراری تعادل و عدالت در توزیع هزینه بر‌ای تولید آثار نمایشی به‌طور یکسان برای همه در نظر گرفته شود و به نظرم یکسری ارگان‌های موازی‌کار باید حذف و یا ادغام شوند و تمام امکانات و بودجه در راستای تولیدات نمایشی به طور متعادل بین همه سازندگان آثار تقسیم شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

اسماعیلی: جلوگیری از آسیب‌های ناشی از قاچاق کتاب در دستور کار وزارت ارشاد قرار گرفت

علیرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان پیرامون قاچاق کتاب گفت: قاچاق کتاب همواره به عنوان یک آسیب، صنعت نشر را با چالش‌های قابل توجهی درگیر خود کرده است این آسیب بزرگترین ضرر‌ها را به ناشران و نویسندگان وارد می‌کند و تاثیر مستقیم بر چرخه صنعت نشر دارد.

وی در همین راستا ادامه داد: آسیب‌های قاچاق کتاب از دید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دور نمانده است لذا برنامه‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده البته باید تاکید کنم که پیگیری معضل قاچاق کتاب مدت‌ها است که در دستور کار قرار گرفته، اما پیگیری این آسیب به عنوان یک دغدغه در حوزه نشر به صورتی جدی‌تر پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از وزارت ارشاد اسلامی اینجا کلیک کنید

اسماعیلی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متولی پیگیری قاچاق کتاب نیست بلکه دستگاه‌ها و بخش‌های متعددی هستند که مسئولیت پیگیری را برعهده دارند و نابودی این معضل نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها است با این حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگروهی را تشکیل داده تا بتواند آسیب در حوزه قاچاق کتاب را مورد بررسی قرار داده و برنامه‌هایی را در این زمینه در دستور کار قرار دهد این مهم با شکل گیری معاونت جدید قوت بیشتری گرفته و برای رسیدگی به این معضل جلساتی برگزار شده است امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌ها به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ورود فیلمی با موضوع زندگی «شهید ستاری» به چرخه اکران/«اوج» و تحولی دیگر در سینمای ایران

فیلم سینمایی «منصور» با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملاً ایرانی ساخته شده و در آن بخش‌های ناگفته‌ای از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است.

خبرگزاری میزان - بازگشت روز‌های خوب به سینمای ایران یکی دو ماهی می‌شود که به چشم می‌آید و با تسریع و روند رو به افزایش واکسیناسیون عمومی و کاهش شیوع کرونا در کشور با موج جدیدی از استقبال مخاطبان از سینما طی هفته‌های گذشته روبرو شده‌ایم.

پس از اکران فیلم سینمایی «دینامیت» در روز‌های بحرانی کرونا در کشور که تحولی عجیب پس از یک سال و نیم را برای سینمای ایران رقم زد نور امیدی در تمامی اهالی سینما و سینماداران ایجاد شد و پس از مدت زمان طولانی که تهیه‌کنندگان آثار سینمایی راضی به اکران آثار خود در سینما نمی‌شدند حالا با ورود حدود ۲۰ فیلم جدید به چرخه اکران طی این ماه تا ماه آینده روبرو خواهیم بود.

اما در میان فیلم‌‌های اعلام شده از سوی شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی «منصور» نیز برای اکران عمومی خود را آماده می‌کند، فیلمی که به کارگردانی سیاوش سرمدی به زندگی یکی از شهدای عزیز کشورمان پرداخته است. این اتفاق مهمی است که پس از مدت‌ها در سینمای ایران به شکل ویژه در مورد زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس فیلم سینمایی ساخته شده و جای چنین سوژه هایی بیشتر از هر زمان دیگری در اکران آثار سینمایی خالی است.

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی با محوریت مقطعی خاص از زندگی سردار شهید «منصور ستاری» از فردا ۱۹ آبان روانه پرده سینما‌های سراسر کشور خواهد شد.

فیلم سینمایی «منصور» با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملاً ایرانی ساخته شده و در آن بخش‌های ناگفته‌ای از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

جواد هاشمی: سینمای کودک دچار توقف جبران ناپذیری شده

سید جواد هاشمی درگفت‌وگو با میزان پیرامون پیش‌بینی خود از فرشو فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» در گیشه گفت: در شرایط عادی «شهر گربه‌ها» جزو فیلم‌هایی است که فکر می‌کنم می‌تواند فروش خوب و قابل ملاحظه‌ای داشته باشد مثل «پیشونی سفید ها» که انتظارات ما را برآورده کرد، اما در شرایط کنونی با توجه به کرونا که بچه‌ها دیگر عادت اندکی هم که برای سینما رفتن داشتند متاسفانه ترک کرده‌اند و خانواده‌ها ترس دارند که بچه‌ها را به سینما ببرند به همین دلیل ممکن است واقعا شرایط جور دیگری رقم بخورد در صورتی که فیلم «شهر گربه‌ها» پتانسیل فروش خیلی بالایی را دارد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار سینمای ایران اینجا کلیک کنید

وی در همین راستا ابراز کرد: اما اینکه «شهر گربه‌ها» چقدر بتواند فروش کند مشخص نخواهد بود، چون یک معضل و مشکل اساسی که در جامعه وجود دارد این است که مطمئنم «پیشونی سفید‌ها» را تقریبا ۹۵درصد بچه‌هایی که به اینترنت، سینما، سینمای خانگی دسترسی دارند تماشا کردند اما آنچنان بازدهی مالی برای ما نداشت، چون پدر و مادر‌ها متاسفانه به جای بردن بچه‌ها به سینما به آنها یا وعده دانلود می‌دهند یا پخش از تلویزیون و بچه‌ها هم مجبور به پذیرفتن هستند.

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» بیان کرد: تمام ساخته هایم در قالب طنز، موسیقی و فانتزی است که در ورای آن به مسائل تربیتی نیز توجه می‌کنم و اینکه بچه‌ها شجاع باشند و به پدر و مادر احترام بگذارند و در «شهرگربه‌ها» تمام تلاش شخصیت «شنگول» در این است که پدر و مادرش را نجات دهد و هیچ خواسته‌ای جز این ندارد و فکر می‌کنم پیام اصلی کار همین است که فردی دلش را به دریا می‌زند و باخطر مواجه می‌شود تا پدر و مادرش را از خطر برهاند.

وی در همین راستا ابراز کرد: این عملکرد در واقع نشان دهنده نجات هم نوع و هم‌بستگی است که در فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» در قالب نمایش گنجانده شده و همچنین آنچه که در این فیلم می‌توان به آن اشاره مستقیم کرد همبستگی «گربه ها» در از بین بردن حاکم «شهر گربه‌ها» و گرفتن حقشان است به طور کل این اثر درس‌های زیادی را ارائه می‌هد، حس وطن پرستی، احترام به پدر و مادر، همبستگی برای دستیابی به موفقیت و نتیجه مطلوب سه اصل مهمی است که «شهر گربه‌ها» درخود جای داده و به مخاطب انتقال خواهد داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما بسته فرهنگی میزان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اینجا اینجا اخبار سینما بسته فرهنگی میزان جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی سینمای ایران ارشاد اسلامی سینمای کودک شهر گربه ها جواد هاشمی قاچاق کتاب خواهد شد بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری درخواست‌های مردمی در بسته شهروند خبرنگار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، گلایه از نیمه تمام ماندن طرح لوله گذاری فاضلاب در شهرک بهاران تفت، وضعیت نامناسب یک پل در مسیر اشکذر - طبس، گلایه‌ی شهروند بهابادی از زمینی رهاشده که محل رهاسازی زباله‌ها شده و گلایه از تخریب جدولی که حادثه ساز شده را در بسته‌ی شهروند خبرنگار ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری درخواست‌های مردمی در بسته شهروند خبرنگار
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • از ماجرای «تمساح خونی» تا چند خبر دیگر
  • «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • رکوردشکنی تازه در سینمای ایران/«تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
  • سینمایی اجتماعی به سرنوشت سینمای دفاع مقدس دچار نشود
  • حمید معصومی‌نژاد بازیگر سینمای ایران شد | درآمد بازیگری بیشتر از خبرنگاری است | می‌آیم تهران و در سینما با مردم فیلم می‌بینم...| عکس