Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اسماعیل ضیاء روز سه‌شنبه در سفر به اصفهان و در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌ها و همچنین ارزیابی صحیح خسارت‌های کشاورزان گفت: فنّاوری‌های روز ازجمله بهره‌گیری از ۶۰۰ ایستگاه هواشناسی هوشمند، رصد ماهواره‌ای و ۲ هزار و ۵۰۰ ایستگاه هواشناسی مجازی برای سرعت در کار و صحت سنجی خسارت مورداستفاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: هوشمند سازی خدمات صندوق بیمه کشاورزی را در کاهش هزینه‌های جانبی، افزایش صحت ارزیابی‌ها و سرعت پرداخت خسارت یاری می‌رساند.

تصویب قانون  پرداخت به‌موقع غرامت کشاورزان

مدیر واحد حقوقی صندوق بیمه کشاورزی نیز با اشاره به دغدغه‌های کشاورزان در پرداخت به‌موقع خسارت‌ها گفت: با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت سریع غرامت‌ها به قانون تبدیل‌شده است و این موضوع فرصتی برای دریافت به‌موقع بودجه صندوق بیمه کشاورزی از سازمان برنامه‌وبودجه کشور خواهد شد.

سارو احمدی ادامه داد: برای حمایت از کشاورزان، دامداران و دام‌پروران ۹ درصد مالیات ارزش‌افزوده و از پرداختی‌های حق بیمه‌ها حذف‌شده  است که این قانون نیز در ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل کمیته داوری برای رسیدگی به اعتراضات بیمه‌گذاران در خصوص میزان خسارت و یا اظهارنظرهای کارشناسان در صندوق بیمه خبر داد و گفت: پیش‌ از این افراد باید اعتراض خود را در دادگاه مطرح می‌کردند که به افزایش پرونده‌های قضایی، پرداخت هزینه و طرف زمان منجر می‌شد.

پرداخت ۳۰ هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان

همچنین مدیرکل آموزش و ترویج صندوق بیمه کشاورزی اظهار داشت: منظور از بیمه کشاورزی تمام حوزه‌های مذکور و حتی شیلات و زنبورداری  است.

محمد رحمانی بابیان اینکه ۱۶۰ محصول توسط این صندوق بیمه می‌شود، تصریح کرد: صندوق بیمه کشاورزی نقش حمایتی و غیرانتفاعی دارد و منابع مالی توسط بیمه‌گذاران و بودجه‌های دولتی تأمین می‌شود.

وی درآمد این صندوق در سال زراعی گذشته را هشت هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در همان سال ۳۰ هزار میلیارد ریال غرامت پرداخت‌شد که چنین درآمد و هزینه‌ای با نگاه اقتصادی توجیه نداشت ولی جایگاه حمایتی برای دستیابی به امنیت غذایی بیلان‌ منفی را می‌پذیرد.

رحمانی با اشاره به اینکه هرچقدر گرایش به بیمه در بین سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه افزایش یابد،  میزان پرداختی حق بیمه کاهش و میزان پرداخت خسارت‌ها نیز بیشتر خواهد شد، بیان کرد: در تعاریف صنعت بیمه قرار نیست کل خسارت پرداخت و یا خطای کشاورز نیز جبران شود.

برچسب‌ها صندوق بیمه کشاورزی کشاورزی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه کشاورزی کشاورزی اصفهان صندوق بیمه کشاورزی کشاورزی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۰۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان، گفت : سال قبل هماهنگی خوبی بین اعضا ستاد، اداره غله و جهادکشاورزی را شاهد بودیم و بخشداران مشکلات این حوزه را پیگیر شدند، همچنین بانک‌های عامل مساعدت لازم را انجام دادند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم برداشت شود، افزود: از هم اکنون باید پیگیری‌ها برای پرداخت به موقع پول گندم کشاورزان صورت گیرد تا شیرینی برداشت به کام کشاورزان تلخ نشود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه عدم آتش زدن پس‌چر مزارع نیاز به آموزش و اطلاع رسانی همگانی به ویژه از طریق رسانه‌ها داریم، افزود: دستگاه‌های متولی پیش از فرارسیدن فصل گرم باید به این موضوع توجه کنند.

فرماندار کرمانشاه بر لزوم استفاده از کمباین‌های استاندارد، ساماندهی سیلوها، مبارزه با آفت زنگ زرد، رعایت حریم قانونی عرصه کشاورزی و عدم تعرض به منابع طبیعی در این شهرستان تاکید کرد.

آمویی با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزان ما مقید به پرداخت زکات هستند و باید به آنان اطلاع رسانی و آموزش داده شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • دستگاه‌های اجرایی خسارات سیلاب به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان را به طور دقیق برآورد کنند
  • دستگاه‌های اجرایی خسارات سیلاب به زیرساخت‌ها را برآورد کنند
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
  • صندوق بیمه اجتماعی برای روستاییان۱۸ تا۵۰ سال یارانه پرداخت می‌کند