Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@21:24:38 GMT

کلاهبردار بیعانه بگیر در شیراز دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۰۷۷۶

کلاهبردار بیعانه بگیر در شیراز دستگیر شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با دریافت بیعانه بابت فروش خودرو، از شهروندان در چهار استان کشور کلاهبرداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی اظهارداشت به دنبال طرح شکایت‌هایی مبنی بر مورد کلاهبرداری قرار گرفتن از سوی یک فرد مدعی فروش خودرو، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او یادآور شد: شاکیان در طرح شکایت عنوان کردند که به دنبال مشاهده آگهی فروش خودرو (نیسان و کامیون یخچال‌دار) در یکی از سایت‌های آگهی محور و پس از پرداخت مبلغ بیعانه، آگهی دهنده پاسخگوی آنان نبوده است. سلیمانی با بیان اینکه هر یک از مالباختگان، مبلغ اندکی را بابت بیعانه و بعد از تماس با آگهی دهنده به وی پرداخت کرده‌اند، گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی، متهم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی او را دستگیر کردند. وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد متهم در ۴ استان دیگر مبلغ ۷ میلیارد ریال از ۳۰ نفر کلاهبرداری کرده است، افزود: فرد دستگیر شده در صحبت‌های خود بیان کرد که برخی از مردم به واسطه قیمت پائین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند و از این طریق مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند. سلیمانی ضمن اعلام این هشدار که کاربران نباید هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را بخورند، توصیه کرد که در صورت درخواست خرید از طریق فضای مجازی، تا زمان دریافت کالا یا خدمات به هیچ عنوان وجهی پرداخت نشود. رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی فارس گفت: شهروندان در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با کارشناسان در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا بی لری، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با مراجعه یک کشاورز به مسئولان انتظامی و طرح شکایتی مبنی بر اینکه یک نفر در ازای بارگیری و ارسال چندین بار ذرت و دیگر محصولات کشاورزی به وی وعده پرداخت وجه داده، اما پولی را به این فرد نپرداخته و حاضر به انجام تعهدات خود نیست پرونده جهت رسیدگی‌های تخصصی به پلیس فتا ارجاع شد.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس فتا با هماهنگی‌های قضائی و واکاوی دقیق پیام‌های تبادل شده بین این کشاورز و طرف مقابل، موفق به احقاق حق این کشاورز و باز پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریالی وجه مورد معامله به این کشاورز زحمتکش شدند.

فرمانده انتظامی قلعه گنج با اشاره به ارسال این پرونده به دادسرا جهت پیگیری‌های بعدی از شهروندان خواست در امور خرید و فروش اموال و محصولات کشاورزی مورد نیاز خود در بستر فضای مجازی از اعتماد به افراد سودجو و کلاهبردار خودداری و تا قبل از شناسایی هویت طرف مقابل و صحت اموال مورد معامله از پرداخت وجه و یا ارسال کالا خودداری کنند.

کد خبر 6088013

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!