Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رامین پورنجف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایش و رصد مکرر مرغداری های صنعتی گوشتی و تخم گذار و بومی، زیستگاه های پرندگان وحشی مهاجر و بومی از جمله این برنامه هاست که با مشارکت دستگاه های مرتبط چون حفاظت محیط زیست انجام می شود.

وی افزود: اکنون نیز به علت فصل حضور پرندگان مهاجر که استان ایلام در مسیر مهاجرت این پرندگان است، احتمال انتقال ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و شیوع آن در بین پرندگان وحشی بومی و سایر ماکیان استان توسط این پرندگان مهاجر دور از ذهن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورنجف با بیان اینکه در سال جاری تاکنون هیچ موردی از این بیماری در استان مشاهده و گزارش نشده است، ادامه داد: ستاد استانی با حضور دستگاه های مرتبط با این بیماری فعال شده و گروه های گشت و نظارت نیز در حالت آماده باش هستند تا در صورت مشاهده هرگونه آثار این بیماری قبل از شیوع انتشار آن وارد عمل شوند.

وی یادآور شد: آزمایشگاه تخصصی استان برای تشخیص زودهنگام بیماری ویروسی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تجهیز شده است و تیم متخصصی نیز در این آزمایشگاه مستقر هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات موثر انجام گرفته در سال های گذشته باعث جلوگیری از شیوع ویروس این بیماری خطرناک در استان ایلام شده، اضافه کرد: اکنون نیز برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری فراهم شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در صورت مشاهده و تایید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید لاشه پرنده معدوم سازی شود تا از شیوع و انتشار گسترده آن جلوگیری به عمل آید.

وی تاکید کرد: این بیماری از پرندگان قابلیت انتشار و سرایت به انسان را دارد و می تواند همچون ویروس کرونا یک پاندمی خطرناک در جامعه ایجاد کند که با معدوم سازی لاشه آلوده با شیوع و گسترش این ویروس مقابله می شود.

به گزارش ایرنا، بیماری ویروسی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که یک بیماری مشترک بین انسان و دام ( طیور ) است عمدتا از طریق پرندگان وحشی مهاجر که از مناطق متعدد عبور می کنند به سایر پرندگان بومی و مهاجر منتقل می شود.

در صورت ارتباط پرندگان آلوده با طیور صنعتی و خانگی این ماکیان نیز درگیر این بیماری خواهند شد.

از گسترده ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده است و ۱۴۳ هزار هکتار از این اراضی مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان ایلام است.

همه ساله در فصل کوچ زمستانه بین پنج تا ۱۰ هزار گونه مختلف پرنده مهاجر به استان ایلام سفر می کنند که انواع مرغابی، حواصیل، کاکایی و باکلان از مهمترین پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی استان به شمار می روند.

برچسب‌ها ایلام سازمان دامپزشکی کشور آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام سازمان دامپزشکی کشور آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ایلام سازمان دامپزشکی کشور آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر کانادا در برج لاکچری نیاوران

متهمانی که اقدام به سرقت میلیاردی در برج لاکچری نیاوران کرده بودند، بازداشت شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل زن جوانی به کلانتری 122 دربند رفت و هنگامی که مقابل افسرنگهبان قرار گرفت، گفت: مهاجرت کردم و ساکن کانادا هستم؛  برای عید دیدنی به ایران آمدم و وارد خانه‌ام در نیاوران شدم اما پی بردم که 3 تخته فرش ابریشم، 2 تخته تابلو فرش، 2 عدد مجسمه برنزی و نقره‌ای، آینه شمعدان نقره‌ای به ارزش تقریبی 4 میلیارد تومان به سرقت رفته است.

پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت در دادسرای ناحیه یک، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی پای در صحنه سرقت گذاشتند و متوجه شدند خانه روبه‌رویی نیز که صاحب آن هم به کشور کانادا مهاجرت کرده هدف سرقت قرار گرفته است.

تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از آن داشت‌، سالم بودن درب‌های ورودی خانه، حکایت از ورود سارقی آشنا دارد و سرایدار ساختمان به نام حامد چند روز قبل بدون اینکه با مدیر ساختمان تسویه حساب کند کار خود را ترک کرده است که همین موضوع شک تیم پلیس را بر انگیخت!

بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید زده شد و کارآگاهان دریافتند که حامد پس از اینکه برج را ترک کرده مستقیماً به صورت غیرقانونی به کشور افغانستان سفر کرده است اما در این میان با 3 نفر از دوستان خود که یک نفر آنها در گذشته سرایدار همین برج لاکچری بوده ارتباط مشکوک داشته است.

تیم تحقیق در گام بعدی با تجزیه و تحلیل‌های پلیسی مخفیگاه 3 مرد جوان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با بازپرس پرونده موفق به دستگیری آنها در یک عملیات منسجم شدند.

دستگیری 2 قاتل اجاره‌ای به‌جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین

متهمان که در جریان بازجویی‌‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال با همدستی حامد اعتراف کردند.

سردسته این باند گفت: در گذشته حدود 8 سال در این برج لاکچری سرایداری می‌کردم و از حضور یا عدم حضور ساکنین در خانه‌شان مطلع بودم؛ هنگامی که شاکی و همسایه‌اش به کانادا مهاجرت کردند با حامد و 2 نفر دیگر نقشه‌ سرقت را طراحی کردیم.

متهم ادامه داد: چون حامد سرایدار فعلی برج بود کلید‌ها را در اختیار داشت و این موضوع خیلی در ارتکاب سرقت کمک کرد؛ در مدت زمان 20 روز، 6 مرتبه به خانه شاکی و همسایه‌اش رفتیم و هرچه بود را سرقت کردیم؛ پس از ارتکاب جرم اموال مسروقه میان خودمان تقسیم شد و حامد به کشور افغانستان فرار کرد.

به گزارش تسنیم، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای سیرمراحل قانونی پرونده به زندان معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان دربازار پرندگان خلیج فار‌س
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز دوم بازار پرندگان خلیج فار‌س
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • سرقت میلیاردی از خانه ۲ مهاجر در برج‌های نیاوران
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر کانادا در برج لاکچری نیاوران
  • رژه یگان‌های پهپادی ارتش شامل پهپاد‌های کمان ۱۲، کرار، مهاجر و صادق در مراسم روز ارتش تهران+ فیلم
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • چطور مراقب همسایه های بالدارمان باشیم؟