Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان امول تملیکی گفت: در انبارهای سازمان در ۳۰ استان, ۱۱ هزار و ۸۶۹ ردیف کالایی وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و ۴۳۰ ردیف پرونده مربوط به حوزه متروکه و همچنین ۵۶ هزار و ۹۳ پرونده درخصوص قاچاق وجود دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم مولایی جم ، مشکلات سازمان اموال تملیکی را در دو حوزه درون سازمانی و برون سازمانی برشمرد و افزود: مشکلات بودجه ای، تشکیلاتی، نیروی انسانی و نبود زیرساخت مناسب و انبار‌ها از جمله مشکلات دورن سازمانی است که منجر به عدم نگهداری مناسب از اموال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص مشکلات برون سازمانی هم گفت: دستگاه‌های صادرکننده مجوز، سازمان اموال تملیکی را کارگزار دولت نمی‌دانند و به نوعی شخصی حقیقی می‌بیند که همین موضوع مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان امول تملیکی با اعلام اینکه اگر همه دستگا‌های مرتبط مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگ نباشند یا وظیفه خود را درست انجام ندهد، اثرات آن در انبار‌های سازمان اموال تملیکی دیده می‌شود، افزود: مثلا اگر ما نتوانیم برخی کالا‌ها را به عنوان کارگزار دولت ترخیص کنیم، در عمل اتفاقی رخ نخواهد داد و فقط کالا از انباری به انباری دیگر منتقل شده است، یعنی فقط اجناس را از انبار گمرک به انبار سازمان اموال تملیکی منتقل کرده ایم.

 برای حل این مشکلات، راهکار‌هایی شناسایی و طی هفته جاری به وزیر اقتصاد پیشنهاد شده است که براساس آن خودروها، موتورسیکلت‌ها و کالا‌های رسوبی که اجازه فروش در داخل ندارند، تعیین تکلیف خواهند شد.

مولایی جم با بیان اینکه در نشست اخیر  معاون اول رئیس جمهور با دادستان کل کشور و نائب رئیس مجلس، قرار شد کارگروهی متشکل از نمایندگان قوای سه برای حل مشکلات سازمان اموال تملیکی تشکیل شود، گفت: این کار گروه هر سه هفته تشکیل می‌شود تا هم از اقدامات انجام شده گزارش شود و هم برای حل مشکلات باقی مانده گره گشایی کند.

 اکنون در 30 استان, 11 هزار و 869 ردیف کالایی داریم که از این تعداد چهار هزار و 430 ردیف پرونده مربوط به حوزه متروکه و همچنین 56 هزار و 93 پرونده درخصوص قاچاق وجود دارد.

وی درخصوص علت منهدم نکردن کالا‌های قاچاق توقیفی هم گفت: چون برای این کالا‌ها به نوعی ارزی از کشور خارج شده است، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای حمایت از تولید و حفظ منافع بیت المال مجوز داده است که این کالا‌ها به جای معدوم سازی به خارج از کشور استرداد یا صادرات شوند.

سرپرست سازمان امول تملیکی در ادامه گفت: مجوزی برای فروش کالا‌های قاچاق در داخل کشور صادر نشده و یکی از دلایل دپو کالا‌ها در انبار‌ها همین است که فقط مجوز صادرات دارند و خریداری هم برای صادرات ندارند.

 هیچ کالای قاچاقی به شخص وارد کننده، فروخته نمی‌شود و کالا‌هایی که از طریق مزایده به فروش می‌رسند، کالا‌هایی هستند که مجوز فروش در داخل را دارند و جز گروه‌های کالای غیر قابل فروش در داخل نیستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان فروش اموال تملیکی بازرگانی سازمان فروش اموال تملیکی بازرگانی سازمان اموال تملیکی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه در پاوه

قهرمان شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پرونده نگهداری ۲ هزار تلفن همراه قاچاق در منزل شخصی، در شعبه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان پاوه مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: شعبه مذکور پس از بررسی لازم و مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: شعبه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان پاوه در نهایت متهم را به پرداخت چهار میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته شاهی، پس از انجام مراحل قانونی جریمه صادره از متهم وصول شد.

وی در تشریح جزئیات کشف این پرونده، بیان کرد: مأموران نیروی انتظامی استان کرمانشاه تخلف نگهداری این تعداد تلفن همراه به صورت غیرقانونی را کشف و گزارش را به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6085397

دیگر خبرها

  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد
  • مهمترین اخبار سوم اردیبهشت/فروش نخی سیگار،ممنوع
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر
  • جریمه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه در پاوه
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد
  • کدام سلاح و مهمات قاچاق به نفع دولت مصادره می‌شود؟ + جزئیات
  • کدام سلاح و مهمات قاچاق به نفع دولت مصادره می‌شود؟
  • برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی
  • آغاز طرح تشدید نظارت بر عرضه کالا‌های اساسی در لرستان