Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:26:55 GMT

هشدار پلیس درمورد اپلیکیشن‌های جعلی بانکی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۳۸۶۰

هشدار پلیس درمورد اپلیکیشن‌های جعلی بانکی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار داشت: طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن های جعلی با اهداف مغرضانه نظیر دستیابی به اطلاعات شخصی، خصوصی و بانک کاربران یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است.

وی ادامه داد: در اهدافی جدید، مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن های جعلی بانک های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی و تشویق کاربران مبنی بر به روزرسانی یا نصب اپلیکیشن های جعلی و مخرب زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران، هدایت آنان به صفحات جعلی مرسوم به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان را فراهم می سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاشایی افزود: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی، گزارش های متعدد دریافتی از هموطنان و بررسی های فنی، ضمن تاکید بر این فرآیند مجرمانه و اخذ دستور قضائی مبنی بر شناسایی، برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین المللی در خصوص حذف این اپلیکیشن های جعلی از اپ استورهای خارجی در جریان است.

وی به مردم توصیه کرد، در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن های بانکی حتما بر دریافت از مارکت های داخلی و یا سایت های رسمی بانک های عامل اقدام کنند و سایر اپلیکیشن های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت کنند و از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای آنها ارسال می شود، اکیدا خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا همچنین از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انتظامی پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انتظامی پلیس فتا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انتظامی پلیس فتا اپلیکیشن های جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۶ میلیون و ۸۷۹ هزار زائر به استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۶ فروردین ۱۴۰۳ در مجموع ۶ میلیون و ٨٧٩ هزار و ٨٨ نفر زائر وارد مشهد شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از این تعداد ۵ میلیون و ٧٣٨ هزار و ٢١٩ نفر با وسیله نقلیه شخصی از طریق جاده، ۵٢٩ هزار و ٨۶ با حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ٣٩۴ هزار و ٩١٩ نفر از طریق راه‌آهن و ٢١۶ هزار و ٨٧٢ نفر از طریق فرودگاه در این ایام به مشهد الرضا سفر کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در مشهد مجموع پروازهای داخلی و خارجی به صورت روزانه حدود ١٨٠ پرواز و همچنین بیش از ۷۰ رام قطار به صورت روزانه در حال ورود و خروج مسافران هستند.

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: مسافران قبل از عزیمت به شهر مشهد محل اقامت خود را رزرو کنند، در همین راستا می‌توانند با تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد جهت هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران در تماس باشند. همچنین زائران و مسافران می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۶۲۹ واحد رسیدگی به شکایات ستاد مرکزی خدمات سفر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 6062997

دیگر خبرها

  • تاکید پلیس فتا بر مراقبت از کارت‌های بانکی
  • از کاهش سرقت های نوروزی تا دستگیری رسید ساز جعلی در همدان
  • معاون وزیر نفت : در مرز‌های کشور گازوئیل لیتری ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد/ بارنامه جعلی صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • معضل بارنامه‌های جعلی/ قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت
  • هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز
  • فابریتزیو رومانو و تکذیب ادعای دریافت پول برای تبلیغ بازیکنان بارسلونا + عکس
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد
  • ورود ۶ میلیون و ۸۷۹ هزار زائر به استان خراسان رضوی
  • کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد