Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@23:22:17 GMT

وضعیت بحرانی مهاجران در مرز‌های لهستان و بلاروس

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۴۴۷۷

وضعیت بحرانی مهاجران در مرز‌های لهستان و بلاروس

‍‍‍‍‍‍

پلیس لهستان با تجهیزات ضد شورش با پناهجویان مستقر در مرزهای این کشور درگیر شده است.

خبرگزاری میزان - نزدیک به ۲ هزار نفر، که بسیاری از آن‌ها از شرایط خطرناک در کشور‌های خود فرار کرده‎اند، به طور دسته جمعی به مرز لهستان با بلاروس رسیدند.

این در حالی رخ داده است که اتحادیه اروپا در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران مهاجران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «گاردین»، ۲ روز است که صدایی ضبط شده از بلندگو‌های مرزی لهستان شنیده می‌شود «توجه! توجه! عبور از مرز لهستان فقط در گذرگاه‌های مرزی، قانونی است.»

 


این هشدار به هزاران پناهجویی است که در بلاروس در طرف مقابل سیم خاردار‌های بین ۲ کشور تجمع کرده‎اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


پلیس لهستان با تجهیزات ضد شورش با این پناهجویان درگیر شده است.

برخی از جمعیت سعی کردند با عبور از حصار مرزی وارد لهستان شوند.

پلیس برای عقب راندن مهاجران از گاز‌های اشک آور استفاده می‌کند.

 


به گفته لهستان، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس عمداً با سازماندهی حرکت مهاجران به مینسک و وعده عبور امن به اتحادیه اروپا در انتقام از تحریم‌هایی که بروکسل علیه وی اعمال کرده است، یک بحران جدید پناهجویان در اروپا را به وجود آورده است.

 


نزدیک به ۲۰ هزار پلیس مرزی لهستان، با حمایت نظامی، اکنون در یک نمایش قدرت ناشناخته در این کشور از زمان پایان جنگ سرد مستقر شده‎اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


تا چند روز پیش، بیشتر مهاجران با خشونت به عقب رانده می‌شدند، اگرچه برخی توانستند از طریق راه‌های پنهانی در جنگل‌های انبوه، خود را به ورشو برسانند.

از زمانی که نیروهای امنیتی بلاروس اسکورت هزاران مهاجر به مرز لهستان را آغاز کردند که در پی آن عبور از مرز دشوارتر شده است.

 


هزاران نفر دیگر پیشتر در سراسر منطقه مرزی در گروه‌های بسیار کوچکتر پخش شده بودند.

بیشتر بخوانید: روز‌های تاریک برای مهاجران در مرزهای اروپا دژ نظامی اروپا برای مقابله با موج مهاجران

در جنگل‌های بین ۲ کشور، جایی که دمای هوا در شب به زیر صفر می‌رسد، هزاران خانواده از طرفی با خطر سرما و از طرفی با سرکوب نیرو‌های امنیتی لهستان روبرو هستند.

 


کمیسیون اروپا رئیس جمهور بلاروس را متهم کرده است که مهاجران را با وعده دروغین ورود آسان به اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از رویکرد «غیرانسانی» و «گانگستری» جذب کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


«لوکاشنکو»، سازماندهی این موضوع را رد کرده است.

 


اعضای اتحادیه اروپا و ناتو، از جمله لهستان، لیتوانی و لتونی شاهد افزایش تعداد افرادی بوده‎اند که در ماه‌های اخیر به طور غیرقانونی از بلاروس به کشورهایشان وارد می‌شوند.

بسیاری از آن‌ها عمدتاً از خاورمیانه و آسیا به سوی اروپا روانه شده‎اند.

 


در همین حال کرملین اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس روز سه‌ شنبه در مورد مقابله با مهاجران در مرز بین لهستان و بلاروس گفت وگو کردند.

مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ طرف درباره وضعیت پناهجویان در مرز، جایی که موجی از مهاجران در روز‌های اخیر جمع شده‎اند، تبادل نظر کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


همچنین «ماتئوش موراویتسکی»، نخست‌ وزیر لهستان، روسیه را به سازماندهی موج بی‌سابقه مهاجرانی که تلاش می‌کنند غیرقانونی از بلاروس وارد لهستان شوند و تهدیدی برای بی‌ثباتی اتحادیه اروپاست، متهم کرد.

 

 

کرملین اعلام کرده که وضعیت مهاجران در مرز‌های شرقی اتحادیه اروپا را زیر نظر دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا لهستان حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لهستان اتحادیه اروپا لهستان حقوق بشر کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهاجران در مرز اتحادیه اروپا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بارها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد.

بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشورهای عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند