Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارقان محتویات داخل خودرو از بیش از ده نفر سرقت کرده بودند. سارقان محتویات داخل خودرو بیشتر به سراغ خودورهایی می رفتند که ایمنی کم تری داشتند. سارقان محتویات خودرو از هرچیزی که در صندوق عقب خودورها بود را به سرقت می بردند. پلیس سارقان محتویات داخل خودور را در جریان عملیاتی غافلگیرانه شناسایی و دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا سارقان محتویات داخل خودرو به پایان خط رسیدند.

به گزارش رکنا، هفته اول آبان ماه امسال بود که کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ درجریان سرقت های سریالی محتویات داخل خودرو شهروندان قرار گرفتند.

با توجه به حساسیت ماجرا و تعداد شاکیان، پرونده ای در این خصوص تشکیل و تیمی از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ مأموریت پیدا کردند تا به موضوع رسیدگی کنند.

رسیدگی به پرونده سرقت ها

سرهنگ کارآگاه کیانوش ناصری در گفت وگو با خبرنگار رکنا درباره این پرونده اظهار داشت: با توجه به شکایات متعدد شهروندان از باند سارقانی که محتویات داخل خودرو را سرقت می کردند تیمی از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی ماموریت پیدا کردند تا پرده از راز این سرقت ها بردارند.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان پلیس با کنار هم گذاشتن سرنخ های به دست  آمده و همچنین بازبینی دوربین های مداربسته در محل های سرقت به  یک باند سرقت حرفه ای رسیدند. سرنخ ها حاکی از آن بود که سارقان بیشتر در محدوده غرب و جنوب غرب تهران  دست به سرقت محتویات داخل خودرو می زنند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران در ادامه افزود: در جریان بازبینی دوربین های مداربسته متوجه  شدیم  با یک باند کاملا حرفه ای از سارقان روبه رو هستیم که در کم تر از 30 ثانیه صندوق عقب خودروها را باز کرده ،محتویات داخل آن را به سرقت برده و متواری می شوند.

دستگیری سارقان حرفه ای

سرانجام پس از تلاش یک هفته ای، کارآگاهان موفق شدند با شناسایی مخفی گاه سارقان شدند. سرهنگ ناصری می گوید: با شناسایی مخفی گاه سارقان کارآگاهان در عملیاتی ضربتی موفق شدند 6 نفر از اعضای این باند را محاصره و دستگیر کنند.

وی اضافه کرد:در مخفی گاه  سارقان  تعدادی زیادی اموال سرقتی همچون دسته چک، مدارک  هویتی، گوشی، لب تاپ و یک دستگاه خودروی پراید که دوساعت قبل از دستگیری سرقت کرده  بودندکشف وضبط شد.

سرهنگ ناصری می گوید: با تلاش کارآگاهان ۶ نفر سارق که یکی از انها خانم بود و در محدوده غرب و جنوب غرب تهران سرقت می کردند دستگیر شدند. تا این لحظه 15 نفر از مالباختگان شناسایی شدند و برای تحویل اموال آنها اقدامات لازم درحال انجام است. شهروندانی که در مناطق غرب و جنوب غرب تهران محتویات داخل خودوری آنها به سرقت  رفته است به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران افزود: شهروندان محترم به این نکته حتما توجه داشته باشند که حتی برای چند دقیقه وسایل مهم و اشیاء قیمتی خود را داخل خودرو نگذارند. در جریان همین پرونده یکی از افراد مالباخته وقتی برای خرید نان فقط 5 دقیقه از خودروی خود فاصله گرفته بود سارقان در کم تر از 5 دقیقه اموال او را سرقت کرده بودند.

عکسی از لحظه سرقت

گفت  وگو بامتهم

مرد میانسال دستبند به دست درحالی که لباس آگاهی به تن دارد ایستاده، چند قدم آنطرفتر از او ، مرد مالباخته ای به او چشم دوخته است. همین چند روز پیش بود که سارقان به خودروی او دستبرد زدند. درادامه گفت و گو با این سارق سابقه دار را می خوانید.

چندسال داری؟

50 سال

این چندمین بار است که دستگیر شده ای؟

چهارمین بار است.

دفعات قبل به چه اتهامی دستگیر شده  ای؟

سرقت خودرو

با اعضای این باند چه طور آشنا شدی؟

ما باندی نیستیم . من فقط در دو سرقت حضور داشتم.

چه طور محتویات داخل خودور را سرقت می کردید؟

من در جریان این سرقت ها نبودم. من فقط راننده بودم .

یعنی دست به هیچ سرقتی نزدی؟

نه ، من سارق خودور هستم . من دوساعت قبل از اینکه دستگیر شوم از منطقه  عبدل آباد پراید را سرقت کردیم. دوساعت با پرایدکار کردم تا یک  لقمه  نان برای بچه هایم در بیاورم.

یعنی نان خانواه ات را باید از راه دزدی به دست بیاوری؟

مجبورم. راننده تاکسی بودم از کار بیکار شدم. بی پولی باعث شد دست به سرقت بزنم. من به غیر از فرزندان خودم دو فرزند هم از بهزیستی به سرپرستی گرفته ام.

اعتیادداری؟

الان نه، اما قبلا مصرف حشیش داشتم.

چه قدر زمان لازم داری برای سرقت یک خودرو؟

بستگی دارد به این که راننده ،از قفل فرمان، قفل پدال ، دزدگیر تصویری استفاده کرده باشد یا نه. اما کم تر از 5 دقیقه طول می کشد.

از این سرقت هایی که می گویی چه مقدار گیرت آمد؟

هیچی.

خب ارزش دارد؟

نه

فکر می کنی پایان این راه به کجا خواهد رسید؟

به هیچ جا، هیچ ارزشی ندارد. من دیگر به سنی رسیده ام توان زندان رفتن را ندارم . این بار اگر به زندان بروم دوام نمی آورم.

درجریان یکی  از سرقت ها نزدیک بود مالباخته را زیر کنی؟

من پشت فرمان  نشسته بودم و دوستم صندوق را خالی کرد. در آخرین لحظات بود که صاحب ماشین از راه رسید و ما برای اینکه گرفتار  نشویم از آنجا فرار کردیم.

من اشتباه کردم

سارق است ، به گفته خودش فقط در یک سرقت حضور داشته و حتی به مالباخته هم کمک کرده تا به اموال برسد.

چندسال داری؟

33 سال.

سابقه کیفری داری؟

نه .تابه امروز دستگیر نشده ام.

چه کاره ا ی؟

من در کار پوشاک هستم

اگر شاغل بودی چرا دست به سرقت زدی؟

اشتباه کردم، با آدم های اشتباهی رفیق شدم.

در چند سرقت حضور داشتی؟

در دوسرقت ، یک سرقت مربوط به خودرویی بود که یک گوشی و یک دوربین فیلم برداری از آن برداشتیم.  بعد از دستگیری هم کمک کردم تا مالباخته به اموال سرقتی اش برسد.

متأهلی؟

بله

می دانند که کجا هستی؟

تا الان متوجه شده اند.واقعا شرمنده هستم و دیگر نمی توانم در صورت همسرم نگاه کنم.

خبرنگار : جعفر پاکزاد

 

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا اخبار حوادث سارق سارق خودرو سارق تهران سارق محتویات خودرو سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت ریحانه پارسا اینستاگرام ریحانه پارسا بازار آزاد قتل در بوشهر دنیا جهانبخت در اینستاگرام دنیا جهانبخت ریحانه پارسا بازیگر پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران سارقان محتویات داخل محتویات داخل خودرو سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه در فروردین ماه سال جاری، ۴۳ سارق خودرو توسط پلیس آگاهی در سطح استان گیلان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده این افراد به ۶۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی از کشف ۵۱ دستگاه خودرو پراید، یک دستگاه پژو پارس، یک دستگاه نیسان، یک دستگاه پیکان وانت، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه پژو ۲۰۶ سرقتی خبر داد و با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل در گیلان، بیان‌داشت: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار ملکی در پایان در پایان عدم رعایت نکات حفاظتی و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان عنوان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

کد خبر 6087994

دیگر خبرها

  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • پایان راه سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز