Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@07:23:18 GMT

خبری مهم برای متقاضیان مسکن دولتی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۵۴۰۳

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات جدید از پرداخت آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، گفت: سود وام قانون جهش تولید برای ۳ دهک اول ۵ درصد است.

محمود محمودزاده با اشاره به برنامه ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن (قانون جهش تولید مسکن) اظهار کرد: بانک‌های عامل وام ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی قانون جهش تولید مسکن که مصوبه شورای پول و اعتبار را دارد را بر اساس سود شورای مذکور که ۱۸ درصد است، تقسیط می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد:، اما مابه‌التفاوت این سود توسط صندوق ملی مسکن پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که مابه‌التفاوت چه میزانی است، افزود: این مابه‌التفاوت برای گروه‌های مختلف، متفاوت است. طی هفته آینده در رابطه با جدول مابه‌التفاوت سود تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام این‌که سود این تسهیلات برای دهک‌های یک تا ۳ بالغ بر ۵ درصد است، گفت: برای دهک‌های درآمدی دیگر بر اساس توان پرداخت و وان مالی تنظیم شده است.

محمودزاده تصریح کرد: آورده اولیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌ها اول تا سوم درآمدی ۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و برای سایر دهک‌ها هم مانند قبل این آورده ۴۰ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: این پول برای ثبت‌نام اولیه است و مابه‌التفاوت بین تسهیلات و قیمت تمام شده طی ۵ مرحله که در قرارداد می‌آید از متقاضیان دریافت می‌شود.

وی تاکید کرد: بلافاصله پس از تایید صلاحیت متقاضیان، به آن‌ها اعلام می‌شود که بدون مراجعه حضور به بانک افتتاح حساب کنند. پس از آن شماره حساب از طریق پیامک به اطلاع متقاضیان می‌رسد و آن‌ها بایستی آورده اولیه را را به‌صورت الکترونیک به حساب خودشان واریز کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که متناسب با پیشرفت فیزیکی تسهیلات و آورده به پروژه تزریق می‌شود، اظهار کرد: الان نمی‌توانیم آورده قطعی متقاضیان را اعلام کنیم چراکه پروسه ساخت واحد‌ها حدود یکسال و نیم زمان می‌برد تا قیمت تمام شده مشخص شود. اما در مجموع قیمت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن فاصله معناداری با شرایط بازار خواهد داشت.

محمودزاده با تاکید بر این‌که تلاش کرده‌ایم تسهیلات را افزایش دهیم تا متقاضیان آورده کمتری پرداخت کنند، یادآور شد: علاوه بر اخذ مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات قانون جهش تولید مسکن، روی حوزه مصالح ساختمانی فعالیت‌های ویژه‌ای در حال انجام است که قیمت نهاده‌های ساختمانی پروژه‌ها را با قیمت مناسب و شرایط بهتری تامین کنیم. به این ترتیب قیمت تمام شده واحد‌های مذکور ارزان‌تر می‌شود.

وی با اشاره به این برخی موارد قانونی نیز باعث کاهش قیمت خواهد شد، گفت: به‌عنوان مثال میزان مالیات به‌ازای هر واحد مسکونی یک میلیون تومان و شامل مالیات تمام مراحله ساخت و ساز است.

وی با بیان این‌که تخفیفاتی در صدور پروانه ساختمانی، خدمات فنی، مهندسی و ... تخفیفاتی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

/ تسنیم

برچسب ها: خبر مهم مسکنی ، متقاضیان مسکن دولتی ، طرح نهضت ملی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Pf5

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: متقاضیان مسکن دولتی طرح نهضت ملی قانون جهش تولید مسکن طرح نهضت ملی مسکن مابه التفاوت دهک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی پیش از ظهر دوشنبه در آئین واگذاری زمین به واجدین شرایط شرق اصفهان اظهار کرد: ۳۵ قطعه زمین در قالب پویش مهدوی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۱۰ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط در شهر حسن آباد و ۱۰۱ قطعه زمین نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر محمد آباد به متقاضیان واگذار شد.

اکبر محمدی گفت: با توجه به پیگیری این اداره اراضی مربوطه در شهر حسن آباد به مساحت ۱۷ هکتار واقع در محدوده شهری، پس از گذراندن مراحل کمیسیون‌های مربوطه و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری در خصوص آماده‌سازی در سه مرحله به تعداد ۱۱۰ پلاک قرعه‌کشی و به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: همچنین در شهر محمد آباد نیز برای الحاق ۲۱ هکتار به محدوده شهری و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری در خصوص آماده سازی و ارائه نقشه تفکیکی فاز یک و سیر مراحل کمسیون ماده ۵ نسبت به قرعه‌کشی پلاک‌های زمین اقدام شده است.
نماینده اداره کل راه و شهرسازی در شرق اصفهان بیان کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون در شهر نصرآباد ۶۰ پلاک، شهر محمد آباد ۱۸۰ پلاک، شهر نیک آباد ۸۵ پلاک و شهر حسن آباد ۱۳۰ پلاک به واجدین شرایط واگذار شده است.
گفتنی است که شهرستان جرقویه با دارا بودن بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴ شهر و ۲۱ روستا است.

کد خبر 6085275

دیگر خبرها

  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • گره ناگشوده مسکن ملی در آذرشهر/ جانی که به لب رسیده است
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • در دام دلالان خرید و فروش «امتیاز نهضت ملی مسکن» نیفتید