Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@21:07:55 GMT

چرا واردات تلفن همراه کاهش یافت ؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۵۸۰۶

آقای ابوالفضل ناصری در گفتگوی تلفنی با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه پیش از این بازار موبایل، از ثبات خوبی برخوردار بود گفت: واردکنندگان در سامانه تجارت، کالاهایشان را ثبت می‌کردند و قیمت کالا‌ها رصد می‌شد.

  وی اضافه کرد: به دلیل نبود ثبات در بازار ارز، وارد کنندگان رغبتی برای واردات ندارند در نتیجه بازار با کمبود این کالا مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  ناصری با بیان اینکه ۴۰۰ وارد کننده فعال موبایل در بازار رقیب هم هستند گفت: هیچ وارد کننده‌ای نمی‌تواند با توجه به ثبت کالا در سامانه جامع تجارت و مشخص بودن قیمت و گارانتی کالا و همچنین نظارت و رصد از سوی سازمان‌های رسمی، بیش از حد مجاز، کالا را گرانتر عرضه کنند.   وی ۵۸ درصد از سهم بازار تلفن همراه را متعلق به نشان تجاری (برند) سامسونگ دانست و افزود: شرکت سامسونگ جز شرکت‌هایی است که در دوران تحریم ایران را ترک کرد، اما همچنان در کشور فعال است.   سخنگوی اتحادیه تلفن همراه گفت:​ با توجه به اینکه شرکت سامسونگ ۳۰ سال در ایران سود‌های کلان در حوزه لوازم خانگی، موبایل و کالا‌های دیگر داشت استنباط ما بر این بود که در بازار بماند، اما با شروع تحریم ها، نمایندگی‌های این شرکت دست از فعالیت کشیدند ضمن اینکه ما می‌توانستیم با رفتن شرکت سامسونگ با برند‌های هووآوی و شیائومی بیشتر همکاری داشته باشیم.   وی به تولید گوشی‌های تلفن همراه در کشور اشاره کرد و افزود: شرکت جی ال ایکس تنها برندی بود که در کشور تولید داشت، اما باید اذعان کرد که دانش الکترونیک در کشور جایگاه مناسبی ندارد.   وی گفت: ​ما باید با شرکت‌های قدرتمند اروپایی و آسیایی در این زمینه وارد مذاکره شویم تا بتوانیم دانش و سیستم آن‌ها را وارد کنیم، اما در حال حاضر بستر تولید تلفن همراه با کیفیت مناسب، در کشور فراهم نیست.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ارز ایران تلفن همراه موبایل واردات تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عیسی زارع‌پور با بیان اینکه نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور انجام شد، گفت: پروژه بزرگ فیبر نوری را در حال انجام است تا به‌صورت زیرساختی مسأله سرعت اینترنت را برای همیشه حل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تاکنون کار ایجاد شبکه فیبر نوری در یک سوم کشور انجام شده است، تصریح کرد: تلاش داریم امسال این میزان را ۲ برابر و تا پایان دولت کل کشور را به اتمام برسانیم.

زارع‌پور با تأکید بر اینکه با توجه به تعهدی که از اپراتورها گرفته‌ایم افزایش تعرفه اینترنت باید صرف توسعه شود، گفت: تا پایان سال باید ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده شود که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

کد خبر 845410 منبع: فارس برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات خبر ویژه اینترنت

دیگر خبرها

  • جولان قطعات چینی در بازار خودرو/ بیش از ۸ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت وارد کشور شد
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • چرا واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ به کشور ممنوع شد؟
  • اگر اپراتورها پولی دارند خرج توسعه شبکه کنند
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم