Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه روسیه ضمن برگزاری انتخابات شورای مرکزی با انشتار بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرده و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
إنَّ اللهَ لاَیُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ

«خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد ساخت تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند» 
سوره مبارکه رعد آیه ۱۱

 « از اینکه در دستور اتحادیه ( اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا)، به هم پیوستگی همۀ دانشجویان مسلمان است، در هر‌‎ ‌‏نقطه هستند مثل امریکا و کانادا و هند و فیلیپین و دیگر جاها و می خواهید همه همکار و‌‎ ‌‏هم صدا به فعالیتهای اسلامی ـ انسانی خود ادامه دهید، تقدیر می کنم و توفیق همه را از‌‎ ‌‏خداوند تعالی خواهانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم است پایگاههای اسلامی برای معرفی اسلام و نشر حقایق‌‎ ‌‏نجات بخشش در هر نقطه ای از جهان که امکان است برقرار باشد، و در تحت یک‌‎ ‌‏سازمان هماهنگ برای نشر عدالت و قطع ایادی ستمکاران و چپاولچیان مشغول فعالیت‌‎ ‌‏شوند. لازم است جوانان کم تجربۀ گول خوردۀ ما را با آشکار کردن انحراف سایر‌‎ ‌‏مکاتیب و آشنا نمودن با نظام اسلامی نجات دهید. ‌‏و مَن اَحیاها فَکَأَنَّما اَحیا النّاسَ جَمیعاً.‏ »

 بخشی از پیام حضرت امام(ره) به اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در سال ۱۳۵۶
 
« تشکل‌های دانشجویی فرصتی هم برای دانشجو ایجاد می کند برای کار دسته‌جمعی. و من به کار دسته‌جمعی اعتقاد دارم و این را یک نیاز دانشجو میدانم؛ کسب مهارتهای گوناگون؛ مهارتهای سیاسی، اجتماعی» 

بخشی از سخنان مقام معظم رهبری مد ظله العالی در دیدار دانشجویان سال ۱۳۸۷
 
همواره جنبش دانشجویی در ایران داعیه دار عدالت طلبی و آزادی خواهی در تاریخ سیاسی میهن عزیزمان ایران بوده است. در بزنگاه‌های تاریخی این مرز و بوم هماره این دانشجویان بوده‌اند که طلایه دار و عملدار نهضت‌های تحول خواهانه بوده‌اند.

اینک به مدد الهی و لطف پروردگار بار دیگر جوانه‌های امید در جنبش دانشجویی خارج از کشور رویش نمود و توانستیم با کمک جمعی از دلسوزان این عرصه فعالیت رسمی مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه فدراسیون روسیه را آغاز و موجودیت خود را اعلام نماییم.

ما دانشجویان و اعضای هئیت مؤسس مجمع انجمنهای اسلامی دانشجویان منطقه روسیه معتقدیم جهت نیل به آرمان‌هایی همچون حل مشکلات و مسائل صنفی دانشجویان در سطح منطقه، همچنین ارتقاء و بهبود در بخش فرهنگی و علمی با استفاده از ظرفیت بزرگ و بی بدیل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، این میراث گرانقدر شهید آیت الله دکتر بهشتی و نماینده سابق مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی در اروپا مرحوم مغفور دکتر اژه ای رضوان الله علیهم، باید تلاشی مستمر داشته و به خوبی می‌دانیم راهی طولانی و سخت در پیش داریم اما توکل به خداوند و توسل به اهل بیت علیهم السلام و امید به آینده‌ای بهتر ما را برای تحمل این مسیر یاری می‌دهد.

این راه جز با تکیه بر بدنه دانشجویی و استفاده از رهنمودهای سازنده حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی و حضور مغتنم ایشان به عنوان نماینده کنونی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور دانشجویان ایرانی در اروپا و بهره گیری از ظرفیت مثبت موجود در مجموعه نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه تحقق پیدا نمیکند. در پایان، اعضای این مجمع خود را میراث دار تمامی گذشتگانی می‌داند که این مسیر را پیموده‌اند تا ما امروز شاهد شکل گیری آن شویم.

به راستی خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد، جز آن‌که آنان خود تغییری در حال خود داده باشند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته 

نوزدهم آبان ماه سال یک هزار و چهار صد 
مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه فدراسیون روسیه

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند

وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌هاصادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی