Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@08:25:39 GMT

برگزاری محفل طنز با عنوان رسم همسایگی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۶۳۸۴

برگزاری محفل طنز با عنوان رسم همسایگی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سی و دومین محفل طنز «قندشکن» که هشتمین محفل مجازی این برنامه از آغاز همه‌گیری کرونا بود، شامگاه ۱۸ آبان با حضور حجت‌الاسلام مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد و جمعی از طنزپردازان استان به صورت مجازی در حوزه هنری یزد برگزار شد.

این محفل به موضوع «رسم همسایگی، حُسن هم‌جواری و زندگی آپارتمان‌نشینی» اختصاص داشت و شاعران و طنزپردازان با نگاهی هنرمندانه از دریچه طنز به طور غیر مستقیم به بیان مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندگی شهری، ضرورت رعایت حقوق همسایگان و نهادینه کردن فرهنگ همدلی و مهرورزی در جامعه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این محفل ادبی که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، حجت‌الاسلام مهدی پرنیان، محمدحسین منصوری، محمود صادق‌منش، محمدعلی مصدق منشادی، سیدمهدی واحدی‌اردکانی، وحید حسنی، علی رمضانی، حسینعلی قاسم‌خانی، علی برزگری خانقاه، غلامرضا پهلوان، محمد سرچشمه، یوسف دادبُد و زهرا ملک‌ثابت تازه‌ترین آثار طنزشان را در رابطه با رسم همسایه‌داری و موضوعات آزاد خواندند.

در پایان، اشعار طنز محمدحسین منصوری، غلامرضا پهلوان، حسینعلی قاسم‌خانی، علی برزگری خانقاه و یوسف دادبُد به عنوان آثار برتر محفل سی و دوم انتخاب و با اهدای جوایزی از آنان تقدیر شد.

آثار منتخب در صفحه قندشکن Qandshekan در فضای مجازی قابل مشاهده است.

محفل طنز «قندشکن» با هدف پرورش خلاقیت‌های ادبی، ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و ارائه اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی سالم، تقویت و ارتقای سطح دانش طنزپردازان جوان و ایجاد شادی، نشاط و امید در جامعه از سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرده و همواره کوشیده با برنامه‌های هدفمند و متنوع به ویژه موضوعات اجتماعی در جهت ترویج و تعریف طنز درست، مفید و فاخر و همچنین گوشزد کردن مشکلات و چالش‌ها گام بردارد.

فعالیت محافلی مانند قندشکن، زمینه مناسبی برای شاعران و طنزنویسان فراهم آورده تا با تلنگر و یادآوری مشکلات اجتماعی در قالب طنز، جامعه را به سمت اصلاح و کاهش آسیب‌های اجتماعی سوق دهد.

نویسندگان، شاعران و طنزپردازان می‌توانند آثار طنز خود در انواع شعر، نثر و داستان را جهت انتشار و خوانش در محافل آینده از طریق رایانامه qandshekan@gmail.com یا شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ به دبیرخانه قندشکن ارسال کنند.
این محفل با همکاری حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طنز پردازان همسایه خوب آپارتمان نشینی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر رییس جمهور از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها

دریافت 14 MB کد خبر 6063438

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن در ندامتگاه فردیس
  • آنچه از ما دریغ شده است خود ماییم/جغرافیا و جماعت تصوری ما چیست؟
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در هیرمند
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بافق
  • محفل انس با قرآن برگزار می شود
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها کار بزرگ و ماندگاری بود
  • تقدیر رییس جمهور از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی