Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه ایل جورناله ایتالیا در یادداشتی نوشت که بحران مهاجرت در اروپا در حال تبدیل شدن به نوعی جنگ است چرا که از شواهد و قرائن اینطور بر می آید که حملاتی سازمان یافته به مرزها در این زمینه صورت می گیرد.

یادداشت مذکور، در ادامه دلایلی را برای اثبات این دعا ذکر می کند از جمله این مسئله که در امتداد مرز میان لهستان و بلاروس بیش از پیش گروه های متشکل از مهاجران برای ورود فشار می آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورشو ۱۲ هزار نفر را برای محافظت از مرز اختصاص داده است، لیکن این تعداد ممکن است کافی نباشد. اوضاع در این منطقه لحظه به لحظه وخیم تر می شود و ماه هاست که توجه همه به سوی فشار مهاجران معطوف گشته است.

ناحیه ای که در این ساعات بیشتر تحت فشار قرار دارد «کوزنیکا بیالستوکا» (Kuznica Bialostocka) نام دارد. به گفته ماموران انتظامی محلی، در ناحیه وضعیت با آنچه به طور معمول در مرز میان آمریکا و مکزیک مشاهده می شد، قابل قیاس است.

دولت لهستان اکنون خواستار مداخله هرچه سریع تر اتحادیه اروپا و متحدانش در ناتو شده است، چرا که ورشو به تنهایی نمی تواند این موج مهاجران را که به شدت و به طور مداوم رو به افزایش است، مدیریت کند. در برخی نقاط مهاجران موفق شده اند موانع را از سر راه بردارند و برخی از آنها حتی به سمت نیروهای انتظامی سنگ و اشیا پرتاب نموده اند. متوقف ساختن این موج به نظر تقریبا غیر ممکن می آید.

ورشو نیز همانند جمهوری های بالتیک و اتحادیه اروپا، انگشت اتهام را به سوی «لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس نشانه گرفته است. وی متهم است که عمدا و به منظور واکنش در برابر تحریم های بروکسل بعد از ماجرای دستگیری روزنامه نگار بلاروسی در پرواز آتن- ویلنیوس، مهاجران را به سمت لیتوانی و لهستان هدایت کرده است.

البته بلاروس بارها این موضوع را تکذیب کرده است اما از آغاز سال تا به امروز، آمارها از گشایش یک جبهه جدید مهاجران حکایت دارد که قادر است برخی کشورهای شرق اروپا را دچار مشکل نموده و منطقه بالتیک را بی ثبات سازد. در هر صورت چندین هفته است که ورشو خط مشی محکمی را در پیش گرفته است.

لهستان و لیتوانی از جمله ۱۲ دولتی هستند که فراخوان اتحادیه اروپا را به منظور احداث دیواری در امتداد مرزهای خارج از این اتحادیه به امضا رساندند. «اورزلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا مخالفت خود را با احداث دیوارها اعلام کرده است.

کد خبر 5348360 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: لهستان ورشو بلاروس مینسک لیتوانی لتونی پناهجو پناهجویان بحران عراق ایالات متحده امریکا مصطفی الکاظمی افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین عربستان سعودی سوریه ترکیه طالبان ایران جو بایدن اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

دیگر خبرها

  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد