Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان یک کارشناس جمعیت، با بیان اینکه تامین مالی و اقتصادی شرط لازم برای فرزندآوری بوده اما قطعا شرط کافی نیست، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد کشورها و خانواده‌های مرفه فرزندان کمی دارند.

مریم اردبیلی در همایش آینده پژوهی فرهنگی و اجتماعی با تکیه بر مسئله جمعیت، با بیان اینکه فرزندآوری مسئله‌ای مهم است اما یک شاخص فرهنگی نیز محسوب می‌شود، گفت: وضعیت امید اجتماعی و حالت خانواده و سرزندگی آن از طریق میزان فرزندآوری مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ باروری نشانه آسیب پذیر شدن برخی حوزه‌های دیگر نیز است، بیان کرد: تمایل به فرزندآوری بسیار کاهش یافته است که شاخصی جدی بوده و باید دلایل و عوامل آن بررسی شود.

این آینده‌پژوه و کارشناس جمعیت، با اشاره به آمار ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار سقط سالانه در کشور، تصریح کرد: نرخ موالید و سقط به هم نزدیک است که این موضوع نقش مهمی در ایجاد بحران جمعیتی دارد.

اردبیلی با اشاره به عدم تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری و مشوق‌های اقتصادی دولت، بیان کرد: در صورت عدم کار فرهنگی در حوزه جمعیت، مشوق‌های اقتصادی موجب سلب مسئولیت از خانواده می‌شود و به تنهایی اثرگذار نیست.

وی با تاکید بر اعمال نوآوری، بازنگری و جوان گرایی در روش‌های حل بحران جمعیت، اظهار کرد: باید وارد جامعه شویم و مردم را قانع کنیم.

این استاد دانشگاه یکی از آسیب‌ها در حوزه تبلیغ فرزندآوری را عدم شناخت جامعه هدف دانست و افزود: باید متواضعانه مسئله ذهنی مردم در خصوص عدم تمایل به فرزندآوری را فهم کنیم.

اردبیلی با بیان اینکه مسئولان حوزه فرهنگی باید قصورات خود در زمینه تغییرات فرهنگی و کاهش جمعیت را بپذیرند بیان کرد: گذشته نگری باعث می‌شود که گارد اجتماعی نسبت به موضوع جمعیت ایجاد شود و اثرگذاری ندارد و در دهه اخیر جبهه انقلاب به این آسیب دچار شد.

وی با اشاره به تصویب قانون جمعیت، افزود: مشابه این قانون در برخی کشورها حتی موجب کاهش نرخ باروری و جمعیت نیز شد لذا تبلیغ چهره به چهره و فهم قانون و کار فرهنگی در این حوزه بسیار مهم است.

این آینده‌پژوه و کارشناس جمعیت با بیان اینکه تامین مالی و اقتصادی شرط لازم برای فرزندآوری بوده اما قطعا شرط کافی نیست، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد کشورها و خانواده‌های مرفه فرزندان کمی دارند لذا در کنار مولفه‌های اقتصادی باید به کار فرهنگی نیز توجه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا

همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا و اجرای برنامه‌های متنوع در دبستان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.

عروسک‌های داد و کاکا به عنوان نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان با هدف تاثیرگذاری بر مخاطبان کودک و نوجوان، مقابله با آسیب‌های تک فرزندی، فرهنگسازی و ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری طراحی و ساخته است.

همچنین در این مدرسه زنگ سلامت نواخته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا+عکس
  • برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا
  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • کبودراهنگ در فرزندآوری پیشتاز است
  • کبودراهنگ رتبه اول فرزندآوری در استان همدان
  • جهانگیر الماسی: غرب جامعه ایرانی را هدف گرفته است
  • خانواده حساس‌ترین قطب یک جامعه است
  • بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود