Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی معتقد است راهبری پروژه های ریلی باید در قالب طرح جامع حمل و نقل انجام شود یعنی انتخاب و اولویت بندی پروژه های توسعه شبکه ریلی نباید منفردا و به صورت ایزوله در درون شرکت راه آهن رخ بدهد.

به گزارش تین نیوز، سبحان نظری این مطلب را در واکنش به ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی در مورد  واگذاری مسئولیت ساخت و توسعه خطوط جدید ریلی به شرکت راه آهن بیان کرد و افزود: ساخت و توسعه خطوط ریلی باید در ترکیب با توسعه شبکه های جاده ای، بنادر و هوایی و در قالب مطالعات جامع حمل و نقل ذیل معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: نقدی بر واگذاری مسئولیت ساخت و توسعه خطوط جدید راه آهن به شرکت راه آهن بررسی انتقال طرح ها و مسئولیت های طرح های توسعه راه‌ آهن به شرکت راه‌ آهن ماجرای یک ابلاغیه وزارتی + تصویر نامه اجرای همه پروژه های ریلی به شرکت راه آهن سپرده شد+ نظر کارشناسان

وی ادامه داد: اگر این کار را انجام ندهیم حتما شاهد نابهینه بودن فرآیند توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواهیم بود.

به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی، فقط یک مثال آن می تواند این باشد که مشاهده می شود بین 2 شهر هم آزاد راه، هم ریل، هم بزرگراه و هم جاده دو خطه راه اندازی شده که این امر موجب می شود تقاضای بار و مسافر بین آنها توزیع شده و در نتیجه هیچ کدام از سرمایه گذاری های انجام شده اقتصادی و جذاب نباشد.

نظری عنوان کرد: همچنین در شرایطی که راه آهن با مشکلاتی همچون بهره برداری اندک، نگهداری شبکه، ناوگان و لکوموتیو مواجه است و به شدت در نگهداشت و بهینه سازی وضع موجود خود مشکل داشته و راه حل امیدوار کننده کوتاه مدتی نیز برای حل مشکلات ندارد، این که بخواهد مشکلات جدیدی به سازمانش اضافه کند به نظرم کار درستی نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی بزرگراه سرمایه گذاری حمل و نقل ریلی شرکت راه آهن توسعه خطوط ریلی طرح جامع حمل و نقل انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته پروژه های ریلی توسعه شبکه ریلی ساخت خطوط ریلی توسعه زیربناها رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی شرکت راه آهن شرکت راه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، احیاجاهدی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری، خطوط اصلی و انتقال در شهر ارومیه اجرا شده و برای تحت پوشش قرار دادن صددرصدی، نیاز به ۲۵۰ کیلومتر شبکه است که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا ۵ سال آینده اجرا خواهد شد.   وی در خصوص مسائل و مشکلات فاضلاب در منطقه حاجی پیرلو ارومیه نیز گفت: این منطقه و خیابان گلشن که با مشکل مواجه هستند، سابق براین بدلیل قرار گرفتن در خارج از محدوده شهر، فاقد شبکه فاضلاب و براساس مطالعات انجام شده دارای سیب معکوس بوده که در برنامه‌های مطالعاتی شرکت آب و فاضلاب برای اجرای سامانه فاضلاب قرار دارد.   وی، نیاز منطقه به شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب د راین منطقه را ۷ کیلومتر اعلام کرد و افزود: با اتمام مطالعات مورد نیاز، اجرای شبکه فاضلاب در منطقه حاجی پیرلو و خیابان گلشن در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین