Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از همراه بانک‌های جعلی بانکی در گوگل پلی خبر داد و هشدار داد شهروندان از دریافت و نصب نرم افزار‌های آلوده که پیامک می‌شود، خودداری کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرهنگ رامین پاشایی درباره کلاهبرداری از طریق همراه بانک‌های جعلی افزود: طراحی و پیاده سازی نرم افزار‌های و سامانه‌های جعلی با اهداف مغرضانه نظیر دست یابی به اطلاعات شخصی، خصوصی و بانک کاربران صورت می‌گیرد و از ترفند‌های مجرمان سایبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مجرمان سایبری با طراحی و ارسال نرم افزار‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی و تشویق کاربران مبنی بر بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی و مخرب؛ زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران، هدایت آنان به صفحات جعلی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان را فراهم می‌کنند.
این مقام انتظامی افزود: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی و گزارش‌های متعدد دریافتی از هموطنان و بررسی‌های فنی، ضمن تاکید بر این فرآیند مجرمانه و اخذ دستور قضایی مبنی بر شناسایی؛ برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین المللی در خصوص حذف این نرم افزار‌های جعلی از اپ استور‌های خارجی در جریان است.
سرهنگ پاشایی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: در صورت نیاز به نصب نرم افزار‌های بانکی حتما از بازار‌های داخلی یا سایت‌های رسمی بانک‌های عامل اقدام و سایر نرم افزار‌های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت کنند و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده، خودداری شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا همچنین از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن 096380 اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کلاهبرداری گوگل پلی نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد

سردار یحیی الهی اظهار کرد: درپی مراجعه فردی به پلیس آگاهی و اعلام اینکه یک نفر با تهیه قولنامه صوری و فروش مال غیر، مبلغی را از او کلاهبرداری کرده است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. در تحقیقات مشخص شد، فرد کلاهبردار با تنظیم قولنامه صوری و فروش یک واحد آپارتمان به شاکی که متعلق به فرد دیگری بوده، شش میلیارد ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است.

وی بیان کرد: مأموران متهم را در عملیاتی شناسایی و دستگیر کردند. در تحقیقات انجام‌شده، متهم به بزه ارتکابی معترف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

او افزود: مردم قبل از انجام هرگونه معامله، از دفاتر مشاوره املاک اطمینان یابند و اصالت سند ملک مورد معامله را از مراجع ذی‌صلاح استعلام کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی کالا برگ و یارانه
  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ
  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • (ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی
  • کلاهبرداری از داوطلبان کنکور با دریافت رمزارز و سکه طلا
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟