Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@07:20:16 GMT

افزایش ۱۰درصدی اهدای خون در کاشان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۸۱۱۲

افزایش ۱۰درصدی اهدای خون در کاشان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  محمد رضا ذیلایی  مدیر اداره انتقال خون شهرستان کاشان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۶۵۰ نفر به اداره انتقال خون مراجعه و از این تعداد ۷۲۳۰ نفر پذیرفته شده اند و بیش از ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار سی سی خون اهداء کرده اند.
وی افزود: این شهرستان در استان رتبه نخست و در کشور رتبه دوم را در زمینه اهدا خون دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با درخواست از افراد واجد شرایط برای اهدا خون گفت: شاخص اهدای خون در شهرستان کاشان از هر هزار نفر ۳۰ نفر است و بیش از ۶۳ درصد این افراد اهدا کنندگان مستمر هستند.
ذیلایی درباره اهدای پلاسما نیز گفت: بهبود یافتگان کرونا یک ماه پس از پایان علائم و بهبودی می‌توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون، پلاسما اهدا کنند تا برای درمان بیماران کرونایی استفاده شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت

سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا  عبدی سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت در گفتگو با روابط عمومی بنیاد برکت با بیان اینکه  امسال در  استان اصفهان و در همه شهرستان‌های استان شعار سال مبنی بر جهش تولید همزمان با مشارکت‌های مردمی را در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردم همواره در سال‌های گذشته  هم در اولویت برنامه‌های بنیاد برکت بوده و استفاده از شبکه تسهیلگری و مدل‌های مختلف مشارکتی و گروهی مبین این موضوع می‌باشد.

 وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پروژه‌های زنجیره سبز و آبی از مهم‌ترین گام‌های بود که در این حوزه برداشته شد.

  سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت اظهار کرد:  امسال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی ۵ طرح خرد اشتغال از جمله  جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و... با تسهیلات بنیاد برکت  و در سال جهش تولید با مشارکت مردم در روستای ازوار از توابع شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.

 عبدی با بیان اینکه  تمامی این طرح‌های اشتغال زایی خرد به مبلغ سرمایه گذاری بنیاد برکت و سرمایه گذاری متقاضیان انجام و به بهره برداری رسیده است گفت: با اجرای این ۵ طرح اشتغال زایی خرد ۵۸ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

 وی همچنین بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان  با حضور مدیرعامل بنیاد برکت اشاره کرد و گفت:  این پروژه خوشبختانه با همکاری مردم  و ۴۰ بانوی این روستا اجرا و هفته گذشته با حضور مدیرعامل بنیاد برکت به بهره برداری رسید.

 سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت بیان کرد: امسال با هدف گذاری‌های انجام شده به طور قطع زنجیره سبز و آبی را بیش از گذشته و پر قدرت‌تر ادامه خواهیم داد و با توجه به تاکید مدیرعامل بنیاد برکت مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های مزارع خورشیدی قطعا اجرای این طرح‌ها را بیش از گذشته در دستور کار قرار خواهیم داد.

 وی افزود: با توجه به تاکیدات انجام شده توسط مدیرعامل محترم بنیاد برکت مبنی بر اینکه ۵ تا ۱۰ درصد از منابع بنیاد برکت در شهرستان‌ها برای راه اندازی مزارع خورشیدی به کار گرفته شود قطعا اجرای این طرح در همه شهرستان‌های دارای ظرفیت در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند
  • کاشان میزبان ۴۸۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • ۷۱۷۱ گیلانی در ماه رمضان امسال خون اهدا کردند
  • مراجعه ۲ هزار و ۴۰۷ نفر به مراکز خونگیری خراسان جنوبی
  • جمع‌آوری بیش از ۲۰ میلیارد ریال زکات فطره در کاشان
  • اهدای ۲۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان کاشانی