Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-16@05:49:19 GMT

تعرفه مشترکان پرمصرف گاز افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۸۳۶۰

تعرفه مشترکان پرمصرف گاز افزایش می یابد

ایران اکونومیست- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران : به محض مشخص شدن جزئیات تغییر تعرفه مشترکان پرمصرف، اطلاع رسانی خواهد شد؛ اما برای زمستان پیش رو، تعرفه مشترکان پرمصرف گاز افزایش خواهد یافت.

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: ایران سومین تولیدکننده گاز و چهارمین مصرف کننده گاز در جهان است و مصرف ما با مصرف ۱۲ کشور ثروتمند اروپا برابری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با عزم ملی و اراده جمعی باید تلاش کنیم که فرهنگ مصرف را در حوزه‌های مختلف نهادینه کنیم چرا که اگر روال مصرف در کشور همینطور ادامه یابد، هر آنچه تولید می‌کنیم را باید در مصرف داخلی صرف کنیم و از برنامه‌های صادرات گاز و تخصیص گاز بیشتر در راستای توسعه بخش تولید عقب می‌مانیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به انحراف پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص زمان آغاز سرمای امسال گفت: درحالی که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود مثل سال گذشته، آغاز سرما را در پایان آبان و اوایل آذرماه داریم، این پیش‌بینی با انحراف مواجه شده و سرمای امسال از ابتدای آبان‌ماه آغاز شد و آغاز زودهنگام و پیش‌بینی نشده سرمای هوا از ابتدای آبان، موجب رشد شدید مصرف گاز در این زمان از سال شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر مصارف خانگی و تجاری به ۴۸۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل، حدود ۹۰ میلیون مترمکعب رشد داشته است.

تعرفه مشترکان پرمصرف گاز افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه "با افزایش مصرف در بخش خانگی، مجبوریم مصارف گاز نیروگاه‌ها را محدود کنیم"، گفت: نیروگاه‌ها مجبور به استفاده از نفت‌گاز به عنوان سوخت جایگزین می‌شوند و حتی صادرات نفت‌گاز نیز تحت تأثیر این رشد مصرف داخلی قرار می‌گیرد.

وی افزود: تمهیداتی اندیشیده شده تا مشترکان دولتی در زمستان امسال در امر بهینه‌سازی تلاش لازم را داشته باشند، اما تلاش می‌کنیم گاز کمورد نیاز صنایع عمده که بعد از نیروگاه‌ها بیشترین میزان مصرف گاز را دارند، تأمین شود.

چگنی با اشاره به اینکه "از سال ۹۴ تاکنون تعرفه گاز مصرفی هیچ گونه افزایشی نداشته است"، گفت: ۷۶ درصد مشترکان در ۳ پله اول مصرفی، ۵۰ درصد گاز بخش خانگی را مصرف می‌کنند و ۲۴ درصد مشترکان نیز ۵۰ درصد گاز بخش خانگی را مصرف می‌کنند که این ۲۴ درصد جزو مشترکان پرمصرف هستند.

وی ادامه داد: در کارگروه‌هایی که با حضور تمامی نهادهای ذی‌ربط در حال تصمیم گیری در خصوص تعرفه‌های مشترکان پرمصرف هستیم، هنوز جزئیات این امر مشخص نشده و به محض مشخص شدن جزئیات تغییر تعرفه مشترکان پرمصرف، اطلاع رسانی خواهد شد اما برای زمستان پیش رو، تعرفه مشترکان پرمصرف گاز افزایش خواهد یافت.

 

تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تعرفه مشترکان پرمصرف گاز افزایش پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات سیگار امسال چه تغییری کرد؟ + جزئیات

بر اساس بخش دوم لایحه پیش‌بینی شده دولت در سال جاری از مالیات بر فروش سیگار ۸۹۳۳ میلیارد تومان درآمد داشته باشد. این رقم نسبت به پیش‌بینی ۶۲۸۰ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال قبل ۴۲.۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین درآمد دولت از مالیات بر مصرف سیگار در سال جاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این بخش از مالیات مربوط به موضوع جزء یک بند الحاقی ۳ ماده ۷۳ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه است که بر اساس آن از ابتدای سال ۱۴۰۳ مالیات هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی ۱۵ درصد، تولید داخل با نشان بین المللی ۲۵ درصد، سیگار وارداتی با هر نشان ۵۰ درصد، هر بسته تنباکوی پنجاه گرمی تولید داخل ۲۰ درصد و هر بسته تنباکو پنجاه گرمی وارداتی آماده مصرف ۵۵ درصد نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور سالانه افزایش می‌یابد.

همچنین درآمد وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت حقوق انحصار و صدور مجوز توزیع محصولات دخانی ۶۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به رقم ۵۰۰ میلیارد تومانی در بودجه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

 در بخش دیگری از بخش دوم لایحه بودجه، ۱۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای کاهش مصرف دخانیات و پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از آن و توسعه اماکن ورزشی از محل عوارض و مالیات سیگار دیده شده است.

موضوع مالیات بر سیگار همواره مناقشاتی بین وزارت بهداشت و تولیدکنندگان سیگار به همراه داشته؛ تولیدکنندگان معتقدند افزایش مالیات سیگار منجر به افزایش قاچاق می‌شود، اما جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات بار‌ها اعلام کردند که ایران کمترین مالیات را بر محصولات دخانی دارد و معتقد است افزایش مالیات منجر به کاهش مصرف دخانیات می‌شود.

منبع: ایسنا

tags # سیگار سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • مالیات سیگار امسال چه تغییری کرد؟ + جزئیات
  • مدیریت ۹ هزار مگاواتی مصرف برق با نصب کنتور‌های هوشمند
  • نباید به اندازه تورم حقوق‌ها افزایش یابد/ مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت
  • نباید حقوق‌ها به اندازه تورم افزایش یابد
  • باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق‌ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد داوطلبان وظایف مجلس را نمی‌دانند
  • نباید به اندازه تورم حقوق‌ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد داوطلبان وظایف مجلس را نمی‌دانند
  • امسال یک میلیون مشترک پُرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند
  • یک میلیون مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند
  • یک میلیون مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می شوند
  • امسال یک میلیون مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می شوند