Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدراعظم آلمان از ولادیمیر پوتین درخواست کرد تا دولت بلاروس را درخصوص مسئله بحران مهاجرتی در مرز بلاروس، تحت فشار قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که "ابزاری کردن مهاجران" توسط بلاروس کاری غیرانسانی و غیرقابل قبول است و از پوتین خواست تا دولت بلاروس را در این زمینه تحت فشار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ کرملین پیشتر اتحادیه اروپا را مسئول بحران در مرز بین بلاروس و لهستان دانست و اعلام کرد این اتحادیه در حفظ ارزش‌های خود ناکام مانده است و تلاش می‌کند تا بلاروس را با برنامه‌هایی برای بستن بخشی از مرزها "خفه" کند.

بیش از ۳۰ هزار مهاجر از ابتدای سال ۲۰۲۱ تلاش کرده‌اند تا از مرز لهستان-بلاروس عبور کنند. ورشو در مناطق هم مرز بلاروس، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و بیش از ۱۰ هزار سرباز را به نزدیکی مرز اعزام کرده است. همچنین طرف لهستانی یک حصار سیم خاردار بنا کرده است. در روزهای اخیر، چندین هزار مهاجر به مرز لهستان نزدیک شدند و برخی از آن‌ها سعی کردند تا حصار را از سر راه برداشته و وارد لهستان شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل پوتين بلاروس اتحاديه اروپا بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان از آبگیری ۳۰ درصد از پهنه تالاب کجی نمکزار این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امیر کوهستانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود 30 درصد از پهنه 5 هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان، گفت: تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه در این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیرزمینی خواهد شد. 

وی افزود: پرندگان با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلب‌شان بازگشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند، ادامه داد: باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشور افغانستان آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز حدود یک هزار و 500 نفر از این تالاب دیدن کردند، بیان کرد: تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • حروف الفبا و تأثیرش در نمرات دانش‌آموزان
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • (ویدئو) تجمع هواداران فلسطین هنگام استقبال صدراعظم آلمان از ریشی سوناک
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟