Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@18:08:49 GMT

کاهش قیمت جهانی دانه سویا

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۹۱۴۲

قیمت جهانی دانه سویا به دلیل شرایط مساعد برداشت در آمریکا کاهشی شد، اما قیمت دانه‌ی کلزا رو به افزایش گذاشت. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، قیمت جهانی دانه روغنی کلزا که از سال ۲۰۰۸ تا کنون به دلیل کاهش عرضه دانه کانادا رو به افزایش گذاشته بود در سال ۲۰۲۱ - ۲۰۲۲ به بیشترین حد خود می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در هفته منتهی به ۸ نوامبر قیمت آفتابگردان به دلیل کاهش عرضه افزایش قیمت را تجربه کرد و قیمت آفتابگردان دریای سیاه نیز روندی افزایشی داشت.

کارشناسان عدم ورود چین برای خرید و مشخص نبودن برنامه خرید این کشور را دلدل بی ثباتی در بازار روغن اعلام می‌کنند که اگر این کشور میزان خرید را مشخص کند بازار به یک تعادل در قیمت روغن‌های گیاهی می‌رسد.

بر این اساس، در این هفته قیمت روغن پالم دلیل آن ناشی از کاهش نیروی مهاجر کاری و کاهش تولید و افزایش تقاضای هندوستان که بزرگترین وارد کننده روغن‌های خوراکی در جهان است، افزایشی بود.

قیمت روغن پالم اندونزی در ۸ نوامبر به ۱۴۲۰ دلار و قیمت روغن پالم مالزی به هزارو ۳۵۳ دلار در هر تن رسید.

  بیشتر بخوانید: کشت ۸۸ هزار هکتار سویا، کنجد و آفتابگردان روغنی در سال زراعی جاری

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی سویا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی سویا قیمت روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی

هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (چهارشنبه ۸ فروردین) بازار طلای تهران با ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه ۸ فروردین) بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

سکه بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۶ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت نیم‌ سکه در روز جاری با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به نرخ ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله شد. قیمت ربع سکه نیز بدون تغییر قیمت، ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی نیز امروز بدون تغییر قیمت، ۷ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران سه میلیون و ۲۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

بازار جهانی طلا امروز هم با افزایش قیمت همراه شد تا جایی که قیمت هر اونس طلا به ۲ هزار و ۱۸۷ دلار رسید که نسبت به روز گذشته حدود ۱۰ دلار افزایش نشان می دهد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)