Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحرانی جدید که به سرعت بالا می‌گیرد تنش در مرزهای روسیه سفید و لهستان به سرعت رو به افزایش است. مقامات روسیه سفید (بلاروس) دوشنبه ۱۷ آبان اعلام کردند گروه بزرگی از مهاجران پیاده به سوی مرزهای کشور همسایه، لهستان در حال حرکت‌اند. تصاویری که شماری از آنها را وزارت دفاع لهستان منتشر کرده مسیر حرکت این گروه بزرگ از پناهجویان را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود شمار این پناهجویان در حال حاضر بین ۳ تا ۴هزار نفر است. “مسیر بلاروس“، مسیری شناخته‌شده “مسیر بلاروس” امروز به مسیر ورود به کشورهای اتحادیه اروپا مشهور شده؛ مسیری که لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس به صورت هدفمند آن را امکان‌پذیر ساخته است. بسیاری هدف لوکاشنکو از این اقدام را ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا و تلافی تحریم‌های سخت اتحادیه اروپا علیه این کشور می‌دانند. هدف: فشار به اتحادیه اروپا لوکاشنکو همه‌جانبه مورد حمایت پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است. او ماه‌هاست که با اعطای ویزای توریستی به پناهجویان به آن‌ها اجازه ورود به این کشور را داده است. معاون وزیر خارجه لهستان به رادیوی دولتی این کشور گفت: «روسیه سفید قصد ایجاد یک درگیری دارد، و ترجیح می‌دهند این درگیری توأم با شلیک گلوله و قربانی باشد.» وزیر دفاع لهستان در توییتر از اعزام ۱۲هزار سرباز برای انجام عملیات به منطقه مرزی خبر داد. ممنوعیت ورود نمایندگان سازمان‌های حقوق بشری و خبرنگاران لهستان در دومین روز ماه سپتامبر سال جاری در مناطق مرزی با روسیه سفید وضعیت اضطراری اعلام کرد. دولت لهستان می‌خواهد با ممنوعیت ورود نمایندگان سازمان‌های حقوق بشری و خبرنگاران مانع از آن شود که پناهجویان به هنگام عبور از مرز و سپس ورود به خاک لهستان تحت حمایت قرار گیرند. اعتراض سازمان‌های حقوق بشری سازمان‌های حقوق بشری دولت لهستان را متهم می‌کنند، با پس فرستادن اجباری پناهجویان به روسیه سفید، به جای دریافت درخواست پناهندگی آنها، حقوق بین‌المللی در زمینه پناهندگی را نقض کرده است. شرایط بهداشتی و جوی بسیار نامناسب این مهاجران در شرایط بسیار وخیمی به سر می‌برند. آنان در معرض سرما و فقدان آب و غذا و رسیدگی‌های پزشکی هستند. بر اساس گزارش‌ها تاکنون دست‌کم ۱۰ نفر در نواحی مرزی کشته شده‌اند، اما فعالان مدنی می‌گویند شمار واقعی قربانیان بالاتر از این رقم است. اغلب کسانی که این مسیر را طی می‌کنند از کشور عراق هستند. بعد از آن از سوریه، کنگو و کامرون و نیز ایران. بیشترین پروازها به سمت مینسک از شهرهای اربیل، شیلادزه و سلیمانیه در کردستان عراق صورت می‌گیرد. به گزارش پلیس فدرال آلمان در سال جاری میلادی تاکنون مجموعا ۸۳۳۳ پناهجو و مهاجر به طور غیرقانونی از طریق بلاروس به این کشور وارد شده‌اند. اکثر این افراد از عراق، سوریه، ایران و افغانستان هستند. در این میان اورزولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا گفته این اتحادیه قصد دارد تحریم‌ها علیه بلاروس را تشدید کند. او شامگاه دوشنبه (۱۷ آبان / ۸ اکتبر) گفت بلاروس باید “استفاده مسخره ابزاری از مهاجران” را متوقف کند. او تصریح کرد: «من از کشورهای عضو می‌خواهم تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات بلاروس که مسئول این حمله دوجانبه هستند، اعمال کنند.»

 

آخرین موج پناهجویان در تلاش برای ورود به اتحادیه اروپا به مرزهای لهستان و بلاروس رسیده است. وزارت خارجه لهستان قصد کشور همسایه را ایجاد درگیری می‌خواند. کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار تحریم‌های جدید علیه بلاروس شد.

 

 

برچسب هاالکساندر لوکاشنکو اورزولا فن در لاین بلاروس خبرگزاری دویچه وله (Deutsche Welle) لهستان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: الکساندر لوکاشنکو بلاروس لهستان آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سازمان های حقوق بشری اتحادیه اروپا روسیه سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران

وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر سر گسترش تحریم‌ها بر صنایع پهپادی و موشکی ایران به توافق رسیدند. قرار است مسئول سیاست خارجی اتحادیه فهرستی مشخص از این تحریم‌ها آماده کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله؛ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیروز دوشنبه، سوم اردیبهشت، با تصمیم مشترک ۲۷ وزیر خارجه این اتحادیه مأموریت یافت تا پیشنهادات مشخصی را برای تشدید تحریم ایران تهیه و ارائه کند.

بما به این گزارش؛ این تحریم‌ها باید ناظر بر محدودسازی تجارت با ایران باشند، به گونه‌ای که این کشور در ساخت و توسعه پهپادها و موشک‌های خود با مشکل روبه‌رو شود. علاوه بر این باید تحریم متوجه اشخاص، نهادها و شرکت‌هایی شود که در تولید پهپادها و موشک‌ها و نیز ارسال آنها برای نیروهای شبه‌نظامی متحد جمهوری اسلامی در منطقه مشارکت دارند.

توافق اولیه بر سر تشدید تحریم‌های ایران هفته پیش در پی بالا گرفتن تنش میان ایران و اسرائیل صورت گرفت.

به گفته آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، در حاشیه اجلاس وزاری خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ: «مسئله بر سر این است که همه امکانات تحریمی برای ممانعت از حمله ایران و متحدانش به اسرائیل به کار گرفته شود.»

بورل خود نیز به خبرنگاران گفت که تحریم‌های پیشنهادی، ممانعت از انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و تحویل آنها به "گروه‌های نیابتی ایران" را شامل می‌شود.

او با اشاره به توافق قبلی اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌ پهپادی و موشکی ایران در ارتباط با همکاری این کشور با روسیه در جنگ با اوکراین، گفت که حالا حوزه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی باید بر اساس تصمیم جدید به کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ گسترش یابد.

بعد از حمله ایران به اسرائیل در روز ۲۵ اردیبهشت که در جریان آن بیش از ۳۰۰ پرتابه از جهت‌های مختلف به سوی اهدافی در اسرائیل شلیک شد، اتحادیه اروپا درباره رشته‌ تحریم‌هایی برای گسترش محدودیت تولید پهیادهای ایران و نیز ایجاد دشواری در ساخت موشک از سوی این کشور به توافق رسید.

بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی در منطقه خاورمیانه 

برآورد می‌شود که ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی در منطقه خاورمیانه است، با بیش از سه هزار موشک که تا ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارند. 

گرچه بخش عمده تولید موشکی و پهپادی ایران بومی است، ولی این کشور مثل گذشته به قطعات و اجزایی از خارج نیز نیازمند است. در همین رابطه جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته شبکه‌ای پیچیده از خرید و فروش این قطعات ایجاد کرده است که از طریق آن می‌تواند به کالاهایی فنی دست یابد که دارای استفاده دوگانه، هم برای مصارف غیرنظامی و هم کاربرد در عرصه نظامی، هستند. با کمک این شبکه پیچیده ایران تحریم‌های بین‌المللی را دور می‌زند. تصمیمات جدید در اروپا و آمریکا ناظر بر دشوارساختن این دور زدن‌هاست.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران