Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نفت و گاز پارس، فرخ علیخانی در نشست با پیمانکاران پالایشگاه فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی گفت: با توجه به روند افزایشی مصرف گاز در کشور و به‌منظور جلوگیری از رویارویی با کمبود گاز در زمستان، تحقق تولید از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه همه باید برای تحقق تولید از این پروژه در زمان مقرر در قالب مجموعه صنعت نفت تلاش کنند، افزود: شرکت ملی نفت ایران برای کمک به رفع مشکلات موجود طرح و دستیابی به نتیجه مورد نظر، حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تولید شرکت ملی نفت ایران بهره‌برداری از ردیف چهارم شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی را اولویت و دغدغه اصلی این شرکت دانست و گفت: امروز در بازدیدی که از بخش‌های مختلف از جمله واحدهای ورودی گاز، واحدهای یوتیلیتی، ردیف چهارم و واحد ۱۰۶ داشتیم، فعالیت‌های ساخت و اجرا، نصب، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی به‌صورت ترکیبی و موازی درحال انجام است و با توجه به تمرکزی که به صورت شبانه‌روزی روی این موضوع وجود دارد، با تأمین کالاهای باقیمانده و تکمیل عملیات نصب، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی طبق برنامه، امید داریم شاهد بهره‌برداری از این واحد در زمان تعیین‌شده باشیم.

علیخانی همچنین در بازدید از تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی، از تلاش برای افزایش میزان انتقال این محصول به پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا ۴۵۰ هزار بشکه در روز خبر داد.

وی گفت: هم‌اکنون روزانه حدود ۴۰۰ هزار بشکه میعانات گازی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس منتقل می‌شود که مقرر شده با برنامه‌ریزی‌های دقیق، مقدار انتقال میعانات گازی از تأسیسات ذخیره‌سازی پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا ۴۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

معاون تولید شرکت ملی نفت ایران در بازدید از واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی نیز ضمن دریافت گزارشی از مراحل راه‌اندازی، بر ضرورت شتاب در بهره‌برداری از این پروژه تأکید کرد.

علیخانی ساخت این پروژه با ظرفیت شیرین‌سازی ۸۰ هزار بشکه در روز توسط شرکت ملی نفت ایران را دارای اهمیت راهبردی دانست و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، کیفیت میعانات گازی تولیدی فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی افزایش می‌یابد و ارزآوری مطلوبی به‌همراه خواهد داشت.

پایش مستمر فرآیند توسعه پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی

هرمز قلاوند، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران نیز که در این سفر علیخانی را همراهی می‌کرد در بازدید از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی و نشست با پیمانکاران این بخش، با اشاره به تلاش حداکثری «نفت و گاز پارس» و مدیریت ارشد این شرکت برای تحقق اهداف شرکت ملی نفت ایران در فاز ۱۴ پارس جنوبی با مشارکت کنسرسیوم این طرح، گفت: وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مراحل توسعه پالایشگاه فاز ۱۴ را به‌منظور تحقق تولید از نخستین ردیف فرآورشی این طرح به‌صورت مداوم رصد می‌کنند و این سفر هم به‌منظور ابلاغ خسته نباشید مدیریت ارشد به همکاران انجام شده است.

وی با بیان اینکه کار بسیار بزرگ و جهادی در فاز ۱۴ پارس جنوبی در حال انجام است، گفت: بر اساس آنچه در این بازدید مشاهده شد، همه مراحل به جز ردیف فرآورشی آماده عملیاتی شدن است که انتظار داریم با شتاب هرچه بیشتر و تکمیل فعالیت‌های باقیمانده در تاریخ مقرر، ورود گاز ترش به پالایشگاه و در ادامه تصفیه گاز و ارسال به خط ششم سراسری انتقال محقق شود.

معاون تولید شرکت ملی نفت ایران و مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز این شرکت در پایان سفر یک‌روزه به عسلویه، با حضور در جمع مدیران ارشد عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس، مسائل و برنامه‌های کاری پیرامون عملیات تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را ارزیابی کردند.

کد خبر 5348774

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت نفت و گاز پارس صنعت نفت پارس جنوبی قیمت دلار نهضت ملی مسکن قیمت خودرو وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس وزارت نیرو گمرک ایران قیمت سکه بهار آزادی واردات برنج ساخت یک میلیون مسکن قیمت یورو بانک مرکزی سید احسان خاندوزی مرکز آمار ایران پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی شرکت ملی نفت ایران بهره برداری میعانات گازی تولید شرکت راه اندازی هزار بشکه نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه تأمین آسایش کارکنان برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اولویت قرار دارد، گفت: خدمات غیر صنعتی برای مناطق نفت‌خیز جنوب اهمیت بسیاری دارد زیرا مسیر تولید در این صنعت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در آیین بهره‌برداری از مهمانسرای شماره ۲ خرم کوشک این شرکت با اشاره به بهره‌برداری از ١٠٢ پروژه در حوزه تولید در سال گذشته اظهار کرد: این پروژه‌ها با اولویت بخش‌های نیمه‌تمام به قید فوریت و با تمرکز بر اصلاحات انجام شده است.

وی با بیان اینکه تأمین آسایش کارکنان برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اولویت قرار دارد، افزود: خدمات غیر صنعتی برای مناطق نفت‌خیز جنوب اهمیت والایی دارد، زیرا مسیر تولید در این صنعت از ایجاد شرایط مطلوب برای کارکنان می‌گذرد.  

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأکید بر اینکه رفاه مناطق نفت‌خیز جنوب باید در شأن کارکنان آن باشد، گفت: خلأهای موجود در زمینه رفاه کارکنان سبب شد باز تعریف دیگری در این حوزه داشته باشیم و برخی ظرفیت‌ها را مجدد احیا کنیم.

دانشی با اشاره به افق پیش‌روی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: هدف‌گذاری سال جاری انجام و با عزم مضاعف برای رسیدن به این اهداف پای کار هستیم.

بر پایه این گزارش، مهمانسرای ۲۴ اتاقه خرم کوشک با مساحت ۷۸۰ متر مربع و زیربنایی بیش از هزار و ۵۴۰ متر مربع در دو طبقه به همت مدیریت عملیات غیرصنعتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از محل پروژه تعمیرات، بازسازی و بهسازی مهمانسراها و اماکن عمومی احداث شد.

دیگر خبرها

  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • فراخوان ایران خودرو برای ثبت نامی های سورن پلاس و پژوپارس
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر