Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:24:12 GMT

پرداخت بهای خرمای استعمران به نخلداران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۰۰۴۷

پرداخت بهای خرمای استعمران به نخلداران آغاز شد

به گزارش روز چهارشنبه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات)، « قاسم عرب» افزود: دولت خود را متعهد به حمایت از کشاورزان می‌داند و در خرید تضمینی خرمای استعمران با مداخله هوشمند و بهنگام، مانع از وارد شدن ضرر و زیان به کشاورزان شد.

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر با تامین اعتبار صورت گرفته آهنگ پرداخت به نخلداران آغاز شده و بر اساس چک لیست‌های بارگذاری شده بر روی سامانه، تعداد یک هزار و ۷۴۷ سند کارسازی و پرداخت آن انجام شده است،  اظهار داشت: سایر پرداخت ها در فرایند آماده سازی و بارگذاری مستندات بر روی سامانه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خرید تضمینی خرمای استعمران با دستور وزیرجهاد کشاورزی و پیگیری های مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از نخلداران آبادان، ماهشهر، خرمشهر و کارون انجام شده و در دوره اجرای طرح، بالغ بر ۱۸ هزار تن خرما با درجه کیفیت متفاوت (یک ، دو، سه) از نخلداران خریداری شد. 

عرب افزود: علی‌رغم کمبود اعتبارات، کار جهادی در دولت انجام و  پرداخت پول نخلداران در استان خوزستان شروع شده است و بزودی با تمامی نخلداران تسویه حساب خواهد شد.

به گزارش ایرنا، برآورد تولید خرما جهان سالانه حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن در یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار نخلستان با متوسط عملکردی ۶ ‌هزار و ۸۳۴ کیلوگرم است که مصر، ایران، عربستان، امارات، پاکستان، الجزایر، عراق، سودان، عمان و لیبی ۱۰ تولیدکننده برتر خرما در جهان به شمار می روند و در این بین مصر بیشترین میزان تولید و الجزایر بیشترین سطح زیر کشت خرما را دارد.

ایران نیز سالانه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع خرما را در سطح  ۲۰۳ هزار و ۷۶۳ هکتار نخلستان تولید می کند.

طبق آمارها متوسط سرانه مصرف جهانی خرما بیش از یک کیلوگرم برآورد می شود که البته این شاخص در عربستان ۳۴ کیلوگرم و در ایران بین هفت تا ۱۰ کیلوگرم است.

خرما استعمران عمدتا در خوزستان و شهرهای جنوبی ایران کاشته می شود. این خرما دارای قند بسیار بالایی است و از شیرین ترین نوع خرماها محسوب می شود. میزان قند آن بالای ۷۵ درصد است.

زمان برداشت خرمای استعمران از اوایل شهریور تا اوایل مهرماه است. این محصول جزء خرماهای عمده صادراتی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران سید جواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران سید جواد ساداتی نژاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خرمای استعمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی از کشاورزان مهرانی

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام با اشاره به خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی گفت: سال جاری هیچ مشکلی برای جمع‌آوری، خرید و حمل و تحویل محصول کُلزا به کارخانجات روغن‌کشی وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود تولید و خرید این محصول در شهرستان مهران به نسبت سال گذشته به بیش از دو برابر برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط‌عمومی تعاون روستایی استان ایلام، حمیدرضا شکری اظهار کرد: در شهرستان مهران تاکنون ۱۰۰ تن انواع دانه روغنی از کشاورزان توسط تعاونی روستایی شهرستان، در انبار ۲۰۰۰ تنی این مرکز خریداری شده است و به کارخانجات طرف قرارداد حمل می‌شود.

وی افزود: در شرایط موجود به دلیل رطوبت بالا در بعضی مزارع کشت کلزا در این شهرستان، برداشت این محصول به صورت موقت متوقف شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام خاطرنشان کرد: امسال هیچ مشکلی برای جمع‌آوری، خرید، حمل و تحویل محصول کُلزا به کارخانجات روغن‌کشی وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود تولید و خرید این محصول در شهرستان مهران به نسبت سال گذشته به بیش از دو برابر برسد.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام به اتفاق رئیس اداره بازرگانی، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان مهران و اتحادیه تعاون روستایی استان از مراکز خرید دانه‌های روغنی در شهرک اسلامیه مهران بازدید کردند و در جریان روند برداشت، حمل و نمونه‌گیری کمی و کیفی این محصول قرار گرفتند.

کد خبر 744385

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • بانک توسعه تعاون بیش از سهمیه تعیین شده تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  • آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه اعلام شد
  • تخفیف ۲۰ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماند در شهرکرد
  • تسویه ۱۰۰ درصدی مطالبات زرشک کاران سربیشه
  • تخفیف ۲۰ درصدی بهای خدمات پسماند در شهرکرد
  • پرداخت بیش از ۲میلیارد تومان از مطالبات زرشک کاران سربیشه
  • پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن کلزا در دهلران
  • عملیات موشکی و پهبادی ایران اقدامی منطبق بر قوانین بین‌المللی بود
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی از کشاورزان مهرانی