Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی دیپلمات‌ها نوشت که اتحادیه اروپا در آستانه تصویب تحریم‌هایی علیه برخی افراد و نهادهای بلاروس از جمله وزیر خارجه این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سه دیپلمات اتحادیه اروپا به این خبرگزاری اطلاع دادند که این اتحادیه در شرف اعمال تحریم علیه ۳۰ شخص و نهاد بلاروسی از جمله وزیر خارجه و هواپیمایی بلاویا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا و ناتو، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس را به ارسال مهاجران فراری از خاورمیانه به مینسک و سپس از آنجا به مرز لهستان و کشورهای حوزه بالتیک به منظور تحت فشار قرار دادن غرب متهم کرده‌اند.

اتحادیه اروپا امکان برگزاری جلسه فوق‌العاده به دلیل بحران مهاجران در مرزهای مشترک با بلاروس را بررسی می‌کند.

یک منبع در یکی از هیئت‌های اتحادیه اروپا گفت، بله چنین مساله‌ای به ابتکارعمل لهستان بررسی می‌شود؛ اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

دور جدیدی از تحریم‌ها قرار است مقامات بلاروسی را که آمدن مهاجران به این کشور را برنامه‌ریزی کرده بودند، هدف قرار دهند. به گفته اتحادیه اروپا، این اقدام برای انتقام از تحریم‌های اعمالی علیه مینسک به دلایل حقوق بشری اتخاذ شده است. مینسک انجام این عملیات‌ها و اتهامات کشورهای غربی را تکذیب می‌کند.

دیپلمات‌ها می‌گویند که کشورهای اتحادیه اروپا درحال بررسی گسترش تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه بلاروس در ماه ژوئیه از طریق هدف قرار دادن بخش بیمه و شرکت "بلاروس‌ری" هستند.

مقامات اروپایی از جمله اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا خواستار تدابیر سختگیرانه‌تر ازجمله علیه هواپیمایی بین‌المللی هستند که متهم به آوردن مهاجران به مینسک است.

به گفته دیپلمات‌ها، ولادیمیر ماکئی، وزیر خارجه بلاروس - که در ماه سپتامبر از سوابق بلاروس در مجمع عمومی سازمان ملل دفاع است - یکی از مقامات ارشدی است که قرار است در لیست تحریم‌ها قرار بگیرد چراکه وزارت‌خانه‌اش به ارائه ویزای بلاروس به توابعی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، متهم شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا بلاروس اتحادیه اروپا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بارها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد.

بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشورهای عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • فایننشال تایمز: برنامه اروپا برای تشدید تحریم‌ ایران
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد