Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از اقدامات شهردار تهران در روز های اخیر انتصابات در بخش های متفاوت شهرداری بود و آخرین انتنصاب شهردار تهران جای تامل دارد. 
انتصابات بومی در ساختار شهرداری تهران نیز به نٌدرت دیده می‌شود، به طور مثال؛ حمیدرضا صارمی آخرین مدیری است که حکم وی از سوی زاکانی صادر شد و به عنوان سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صارمی عضو دانشیار گروه شهرسازی دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس تهران، سِمت معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی و قائم مقام شهردار منطقه یک تهران، در کارنامه کاری او دیده می‌شود. یا مثال دیگر امیر حاجی نورمحمدی معاون پیشین بهداشت و پیشگیری شرکت شهر سالم بود که به عنوان سرپرست شرکت شهر سالم منصوب شد.

استفاده از نیرو‌های بومی در هر ساختاری ضروری به نظر می‌رسد. چراکه عدم به کارگیری این افراد، خود روند انجام وظایف را کند کرده و تا انتصابات جدید و مشکلات معوقه برای افراد جا بیفتد، کار از کار گذشته است. اما این طور که به نظر می‌رسد، آقایانی که انتصابات خانوادگی را ممنوع دانستند، خود قبل از همه به دام این تله افتادند. اینجاست که ضرب المثل رطب خورده، منع رطب کی کند؛ در ذهن تداعی می‌شود.

پیش از این زاکانی  در حکمی مهدی منوری را به عنوان دستیار ویژه شهردار تهران منصوب کرده بود. بنا بر حکم زاکانی، انتخاب این فرد در راستای تحقق چشم انداز «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» می‌باشد. اما متاسفانه با جستجو در اینترنت، رزومه‌ای از این فرد و سابقه فعالیت او در این حوزه یافت نشد.
شهردار تهران، مرتضی امیری اسفندقه را به عنوان دستیار ویژه در حوزه ادبیات و شعر فارسی منصوب کرد. با وجود اشراف اسفندقه بر حوزه ادبیات، اما هنوز ارتباط حوزه ادبیات و شعر فارسی با شهرداری تهران مشخص نشده است.

زاکانی، محمد مهدی عزیزی را به عنوان سرپرست سازمان پسماند شهرداری تهران منصوب کرد. وی پیش از این رئیس حراست سابق سازمان مدیریت پسماند و رئیس حراست فعلی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بود.

رضا صیادی، مشاور رئیس اسبق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشاور عالی رسانه و مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات، دیگر فعال رسانه‌ای بود که بدون هیچ رزومه و فعالیتی در حوزه زیباسازی به عنوان سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری تهران منصوب شد.
محمد علی الفت پور، دکترا حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی بوده و معاون پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام دیگر شخصی است که از سوی شهردار تهران به عنوان مسئول مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران منصوب شد.
عمادالدین سخایی نفر بعدی بود که به سِمت مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران منصوب شد؛ در کارنامه کاری و علمی سخایی فارغ التحصیل مقطع دکتری در رشته‌ی علوم اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی، مدیرکلی بازار‌های مالی و بازرگانی وزارت اقتصادی و دارایی به چشم می‌خورد که با وجود وجه اشتراک اقتصادی؛ اما ارتباطی به بدنه شهرداری تهران ندارد!
مجتبی شاکری مشاور سابق فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حکم شهردار تهران به عنوان مشاور ایثارگران شهردار تهران منصوب شد؛ این انتصاب هم فقط وجه اشتراکش عنوانش بود نه فعالیت خود منصوب شده است.

اما انتصاب غیر بومی به مهمترین مسئولیت در بدنه شهرداری تهران ارتباط دارد؛ مشاور و مدیرکل حوزه شهرداری تهران، سِمتی که یک استاد نخبه دانشگاهی آن را کسب کرد، با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران، سجاد محمدعلی‌نژاد به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه شهردار تهران منصوب شد، شخصی که در کارنامه کاری خود عضو هیات علمی گروه مهندسی مخابرات دانشگاه قم، معاونت اداری و مالی دانشگاه قم، ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم، عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی ری نیرو، ریاست دبیرخانه برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران صرفا دیده می‌شود و این هم جزو انتصابات غیربومی محسوب می‌شود.

باید دید در پایان انتصابات و ارزیابی عملکرد معاونان و مدیران شهرداری کارنامه زاکانی با چه نمراتی مزین خواهد شد ؟ عملکرد زاکانی استفاده از افرادی که سابقه حضور در بدنه شهرداری را داشته اند و آنهایی که قرار است برای اولین بار شانس خود را امتحان کنند،ارزیابی خواهد شد.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران زاکانی انتصابات شهرداری تهران منصوب شد عنوان سرپرست شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های بومی، محلی در صالح شهر برگزار گردید

علی منجزی، شهردار صالح شهر گفت: نمایشگاه یک روزه صنایع‌دستی و غذا‌های بومی محلی زنان فعال مشاغل خرد خانگی صالح شهر با هدف معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، غذا‌های محلی و صنایع‌دستی زنان کار آفرین صالح شهر برگزار گردید.

به گفته او در این نمایشگاه انواع صنایع دستی از قبیل انواع مختلف بافتنی، عروسک سازی، وسایل زینتی، انواع غذا‌های بومی، محلی کار دست زنان کار آفرین صالح شهردر معرض دید عموم و مسافران نوروزی قرار گرفت.

او می‌گوید: به علت استقبال خوب مردم و مسافران نوروزی از این نمایشگاه هر هفته روز‌های جمعه این نمایشگاه برگزار می‌گردد.

شهردار صالح شهر گفت: این نمایشگاه روز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ و با همکاری شهردار و شورای اسلامی صالح شهر، اداره میراث فرهنگی و گردشگری گتوند، حوزه مقاومت امام حسین (ع) و مدارس صالح شهر در محل فضای سبز صالح شهر برگزار گردید، که مورد استقبال عموم قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • انتقاد تند یک امام جمعه از زاکانی بعد از جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • اتفاق مهم برای کاظم صدیقی پس از ماجرای اخیر + عکس
  • امام جمعه سابق لواسان: ساخت مسجد کار شهرداری نیست؛ شهرداری به وظایف اصلی خود بپردازد که درباره آن‌ها به غایت کم کاری می‌کند
  • زاکانی مشکلات تهران را حل کرد و فقط مانده مسجدسازی در پارک ها / اگر در بوستان قیطریه فضای خالی دارید درخت بکارید
  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • انتصاب در وزارت راه و شهرسازی
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های بومی، محلی در صالح شهر برگزار گردید
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد