Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@13:37:17 GMT

درخواست لهستان برای توقف پروازها از خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۰۵۷۸

درخواست لهستان برای توقف پروازها از خاورمیانه

نخست‌وزیر لهستان در اظهاراتی از اتحادیه اروپا خواست تا پروازها از خاورمیانه به بلاروس را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، ماتئوس موراویکی، نخست‌وزیر لهستان روز چهارشنبه در کنفرانس خبری پس از گفت‌وگو با شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت که اتحادیه اروپا باید پروازها از خاورمیانه به بلاروس را متوقف کند تا از ورود مهاجرانی که در تلاش هستند از مرز شرقی اتحادیه اروپا عبور کنند، جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شارل میشل نیز پس از این گفت‌وگو در توییتی نوشت: اتحادیه اروپا همبستگی کاملی با لهستان و ماتئوس موراویکی، نخست‌وزیر این کشور در برابر حملات از بلاروس دارد. تنها پاسخ اروپا استقامت، اتحاد و تقویت ارزش‌های بنیادی‌مان است. تصور اینکه یک رژیم مستبد خانوارها را به مرز بلاروس می‌کشاند، غیرقابل قبول است.

در ماه‌های اخیر هزاران مهاجر تلاش کرده‌اند تا از مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لیتونی عبور کنند. در روزهای اخیر جمعی از این مهاجران در مرز میان بلاروس و لهستان تجمع کرده‌اند.

منتقدان غربی، بلاروس را به این متهم می‌کنند که در پی تحریم‌های اروپا، مهاجران را از خاورمیانه به بلاروس آورده است تا آن‌ها را از مرز عبور دهد.

بلاروس نیز ضمن رد این ادعا، لهستان را به نقض وظایف بشردوستانه‌اش در قبال مهاجران متهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لهستان بلاروس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، فشارهای پارلمانی بر دولت لندن جهت ممنوعیت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.

این روند در بحبوحه نشانه‌هایی مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل قصد دارد قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد را نادیده بگیرد، تشدید شده است- قطعنامه‌ای که این هفته تصویب شد و در آن از همه طرف‌ها خواسته شد به آتش‌بس در غزه متعهد شوند. 

نامه مذکور توسط بیش از ۱۳۰ تن از نمایندگان پارلمان انگلیس خطاب به «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه این کشور نوشته و امضا شده است. هفته پیش نیز دولت کانادا اعلام کرد، تمامی صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند. 

مقام‌های انگلیسی از سوی وزرای دولت در سایه این کشور با فشارهای زیادی در زمینه فروش سلاح به رژیم اسرائیل به دلیل نقض مسائل حقوق بشری رو به رو هستند. مساله‌ای که می‌تواند در نهایت روند فروش تسلیحات انگلیس را دچار تعلیق کند.

نمایندگان امضا‌کننده این نامه استدلال کرده‌اند که تداوم روند «تجارت معمول» جهت صادرات تسلیحات بریتانیا به رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی «کاملا غیرقابل قبول» است.

در نامه مذکور به این موضوع اشاره شده است که دولت لندن در دو حمله پیشین غزه نیز فروش تسلیحات به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده‌ است. 

نمایندگان پارلمان در این نامه نوشته‌اند: میزان خشونت‌های مرتکب‌شده از سوی ارتش اسرائیل امروز بسیار مرگبارتر از گذشته است با این حال دولت لندن در واکنش موثر به این روند ناکام بوده است. 

با وجود آنکه آمریکا  قطعنامه «آتش‌بس فوری در غزه» را غیرالزام‌آور خوانده است؛ انگلیس چنین تفسیری از قطعنامه مذکور ارائه نکرده است. کامرون در هفته‌های اخیر انتقادات خود از رژیم اسرائیل را تشدید کرده است. 

برخی از انتقادات وزیر امور خارجه انگلیس حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در قالب یک قدرت اشغالگر به وظیفه خود بر اساس قوانین بین‌المللی جهت تامین آب و غذا برای غیرنظامیان فلسطینی عمل نمی‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • برکناری یک فرمانده اروپایی به اتهام جاسوسی
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است