Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

پلمب کارگاه غیرمجاز تولید ماسک در شهرری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: با دریافت خبری از سوی ماموران امنیت عمومی شهر تهران مبنی بر اینکه افرادی در کارگاهی واقع در شهرستان ری به تولید ماسک‌های غیرمجاز مشغول هستند، بررسی موضوع در دستور کار تیم‌های عملیات پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مالک کارگاهی با استخدام افرادی به تولید انبوه ماسک‌های تقلبی بدون مجوز می‌پردازد، گفت: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با کسب مجوز، روز گذشته در عملیاتی مشترک با پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ مالک این کارگاه دستگیر و ماموران به بررسی بیشتر از داخل کارگاه پرداختند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: در بررسی از این کارگاه ۲۳۰ هزار ماسک تقلبی یک بار مصرف، آماده عرضه به بازار به همراه مقادیر قابل توجهی وسایل و تجهیزات اولیه تهیه و تولید ماسک کشف و کارگاه موصوف پلمب و مالک کارگاه به دادسرای جرایم پزشکی برای سیر مراحل قانونی معرفی شد.

انهدام ۱۰ باند بزرگ قمار پس از رصد‌های شبانه رئیس پلیس امنیت تهران

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: یکی از وظایف محوله بر دوش ما، بررسی وقایع عینی جامعه جدای از رسیدگی به شکایات و پرونده‌های دریافتی از سوی شهروندان، ادارات زیر مجموعه پلیس امنیت عمومی تهران و همچنین دستورات فرماندهان است.

وی افزود: اینکه شبانه به پاتوق مجرمان و اوباش‌ها بروم، امری طبیعی و وظیفه‌ای است که باید آن را انجام بدهم، لذا باید واقعیت جامعه را دیده و به برداشت درستی از مشکلات داشته باشیم تا نسبت به موارد اقدام به اجرای عملیات‌ها و طرح‌های خود کنیم.

سرهنگ کاویانی با بیان اینکه اجرای تمام طرح‌های پلیس ناشی از برآورد دقیق اطلاعاتی است، تصریح کرد: ما هم جزئی از این جامعه هستیم و در این شهر زندگی می‌کنیم باید نسبت به برقراری امنیت در جامعه دغدغه‌مند باشیم، در سکوت مطلق شب خیلی از مجرمان با تجمع در محافلی اقدام به طرح ریزی نقشه‌های شوم خود برای برهم زدن امنیت جامعه می‌کنند، لذا باید با این موارد قبل از وقوع هر گونه تحرکی برخورد کنیم.

وی در پاسخ به اینکه در گشت‌های شبانه به سراغ چه افراد و اماکنی می‌رود، گفت: در وهله اول به دنبال اراذل و اوباش و ناامن کنندگان جامعه هستیم و در ادامه نیز قاچاقچیان سلاح و مهمات و باند‌های مافیایی و مجرمانه که به صورت سازمان یافته اقدام به انجام جرم می‌کنند، از اولیت‌های گشت شبانه ما هست که با رصد دقیق اطلاعاتی به دنبال دانه درشت‌های اخلال گر در امنیت هستیم.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران با اشاره به شاخص‌ترین پرونده‌ای که در پی اجرای گشت نامحسوس شبانه به سرانجام رسید، بیان کرد: طی یک ماه گذشته پس از رصد‌های مخفیانه و شبانه خود، موفق به انهدام ۱۰ باند بزرگ قمار که به صورت زیر زمینی اقدام به برپایی مراکز فساد و شرطبندی و قمار کرده بودند را شناسایی کردیم.

وی افزود: ۲۹۰ نفر از اوباش تهران را توانستیم با انجام همین رصد‌های شبانه و پس از حضور مخفیانه در بین باند‌های مجرمانه دستگیر کنیم.

سرهنگ کاویانی تصریح کرد: وظیفه ما سربازان نظام این است که قبل از وقوع هرگونه ناامنی در جامعه، اوباش را شناسایی و قبل از هر تحرکی آن را در نطفه خفه کنیم.

گفتنی است که رئیس پلیس امنیت عمومی تهران به صورت شبانه به همراه تیمی از افسران این یگان انتظامی اقدام به گشت زنی‌های نامحسوس در سطح تهران کرده و با حضور در مراکز مختلف اقدام به شناسایی مجرمان و اوباش‌های پایتخت می‌کند.

کلاهبرداری از مردم با شبیه سازی اپلیکیشن‌های بانکی

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن‌های جعلی با اهداف مقرضانه نظیر دستیابی به اطلاعات شخصی، خصوصی و بانک کاربران یکی از ترفند‌های مجرمان سایبری است.

وی افزود: در اهدافی جدید مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی و تشویق کاربران مبنی بر بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی و مخرب زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران، هدایت آنان به صفحات جعلی مرسوم به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان را فراهم می‌سازند.

وی افزود: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی، گزارشات متعدد دریافتی از هموطنان و بررسی‌های فنی، ضمن تاکید بر این فرآیند مجرمانه و اخذ دستور قضائی مبنی بر شناسایی، برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین المللی در خصوص حذف این اپلیکیشن‌های جعلی از اپ استور‌های خارجی در جریان است.

سرهنگ پاشایی به شهروندان توصیه کرد: در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتما بر دریافت از مارکت‌های داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌های عامل اقدام کنند و سایر اپلیکیشن‌های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت کنند و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثرا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود، اکیدا خودداری کنند.

دستگیری سارقان منازل محله نبرد در افسریه

سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی فر رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: اواخر بهمن ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری ۱۳۲ نبرد تشکیل می‌شود که حسب دستور مقام قضایی پرونده برای کشف و پی جویی به پلیس آگاهی واصل و در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل قرار گرفت.

وی افزود: محتویات پرونده و اظهارات شاکی حاکی از آن بود که اوایل شب منزل خود را واقع در خیابان نبرد جنوبی، ترک و ساعت ۲۳:۱۵ همان روز پس از مراجعه متوجه می‌شود سارق یا سارقان از طریق بالکن و با تخریب قفل درب وارد منزل شده و پس از حضور در اتاق‌های خواب اقدام به سرقت لوازم ارزشمند به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان کرده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تجمیع سرنخ‌های موجود، مشخص می‌شود ۲ نفر از متهمان سابقه دار به اسامی سهراب و خسرو مرتکب سرقت از منزل شاکی شده اند و پس از شناسایی مخفیگاه هر دو متهم واقع در محدوده افسریه طی یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه پلیسی متهمان دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی و انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه موسوی فر ادامه داد: سهراب و خسرو در تحقیقات اولیه منکر بزه انتسابی و سرقت از منزل شاکی شده لیکن با توجه به مستندات پرونده ضمن اعتراف به جرم بیان داشتند سرقت را با همدستی مرتضی که از دوستان قدیمی شان است انجام داده اند و اموال شاکی را به فردی که امید نام دارد بفروش رسانده اند و علاوه بر سرقت منزل شاکی یک فقره سرقت دیگر نیز انجام داده اند و از فروش اموال مسروقه جمعا ۶۰۰ میلیون تومان را بدست آورده اند.

وی افزود: با اعتراف صریح متهمان در ادامه دیگر همدستانشان نیز دستگیر شده و متهمان پس از صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

عرضه قرص‌های لاغری حاوی شیشه در عطاری‌های تهران

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران اظهار کرد: در حاشیه بازرسی از عطاری‌های سطح شهر تهران قرص‌هایی تحت عنوان قرص لاغری کشف کردیم که علاوه بر داروی لاغری، ماده مخدر شیشه نیز در آن وجود دارد.

وی افزود: اکثر هموطنان ما از وجود مخدر شیشه در قرص‌های لاغری بی اطلاع هستند و برای کاهش وزن این قرص‌ها را تهیه می‌کنند، اما غافل از اینکه داخل این بسته‌ها شیشه وجود دارد و اگر فردی دو الی سه مرتبه از این قرص‌ها مصرف کند به طور حتم به شیشه آلوده خواهد شد.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از این قرص‌ها را کشف کردیم و نفراتی نیز در این باره دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در پرونده‌ای دیگر تعدادی قرص چاق کننده تاریخ مصرف گذشته کشف شد، گفت: افرادی به صورت زیر زمینی این قرص‌ها را برچسب زنی کرده و مجدد اقدام به توزیع در بازار هدف خود در جامعه می‌کردند که در عملیاتی این اقلام نیز کشف شدند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران ادامه داد: در طرحی بیش از ۱۰ هزار انواع قرص‌های غیر مجاز از عطاری‌ها کشف کردیم که هیچ یک از این واحد‌ها مجوز فروش هیچ گونه قرصی را نداشتند، در مواردی بررسی شد که تعدادی از این عطاری‌ها تکرار جرم داشتند؛ لذا برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل دادیم تا به صورت قانونی با این افراد برخورد‌های لازم صورت بگیرد.

سرهنگ مرادی تاکید کرد: با اطلاعات و استاندارد‌هایی که وجود دارد و با مجوز پزشک متخصص و از داروخانه‌های معتبر اقدام به تهیه هر نوع داروی لاغری، چاق کننده و ... کنند، لذا در غیر این صورت ممکن است علاوه بر ضرر مالی جانشان نیز به خطر بیفتد.

توقیف شوتی‌های حامل کالای قاچاق در خیابان خیام

سرهنگ علی، ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: مأموران امنیت اقتصادی تهران در راستای کنترل خودرو‌های عبوری محور‌های مواصلاتی به شهر تهران، به ۵ دستگاه خودروی سواری تیزرو ویژه حمل کالای قاچاق (شوتی) مشکوک شده و مراقبت‌های ویژه پلیسی را آغاز کردند.

وی در ادامه به تعقیب خودرو‌ها توسط ماموران این پلیس اشاره کرد و گفت: ماموران در یک عملیات پلیسی هر ۵ دستگاه خودروی سواری را در محدوده خیابان خیام توقیف کرده و به بررسی مدارک رانندگان پرداختند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بیان کرد: در بررسی انجام شده از وسائط نقلیه توقیفی، ۵ هزار و ۷۷۲ ثوب پوشاک خارجی فاقد هرگونه مدرک گمرکی کشف و متهمان در همان تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی معترف شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان بیش از ۱ میلیارد تومان است، تصریح کرد: در این رابطه ۵ متهم دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

اجاره کارت‌های بانکی برای واریز وجوهات کلاهبرداری

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا در رصد‌های روزانه به دست آوردند چند نفر از کاربران فضای مجازی با طراحی کانال سایت‌های بازی‌های اینترنتی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری و وجوه واریزی کاربران به شماره کارت‌های متنوعی واریز می‌شود.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد که اعضای این باند بزرگ ۱۰ نفره تعداد فراوانی کارت‌های بانکی شهروندان را در سراسر کشور اجاره کرده اند.

رئیس پلیس فتا تهران گفت: هویت این افراد و مخفیگاه متهمان شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی هر ۱۰ عضو این باند در چند عملیات پلیسی همزمان و منسجم در مخفیگاهشان در نقاط مختلف استان تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا انتقال یافتند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه این باند یکی از بزرگترین باند‌های اجاره کارت بانکی در سراسر کشور هستند، اظهار کرد: کارشناسان گردش مالی این متهمان را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرده اند و متهمان پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

کش روی سارق زن از طلافروشی بازار امام زاده حسن (ع)

سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: در پی یک فقره سرقت کش رو زنی از طلافروشی در بازار امام زاده حسن موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران کلانتری ۱۴۹ امام زاده حسن قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۴۹ امام زاده حسن با تحقیقات میدانی و رصد‌های اطلاعاتی هویت سارق زن را شناسایی و گشت زنی‌های متوالی را آغاز کردند.

این مقام پلیسی ادامه داد: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری هنگام گشت زنی سارق حرفه‌ای را در بازار مشاهده و پس از تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای وی را بازداشت کرند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر سرقت طلاجات با شیوه و شگرد کش رو زنی به ارزش ۸۰ میلیون تومان اعتراف کرد، پرونده متهم جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

بیشتر بخوانید

توقیف موتورسیکلت‌های قاچاق در شرق تهران/ تخریب خودروی شهروندان شرق تهران به دلیل جنون شرور سابقه دار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت اموال زورگیری و سرقت پلیس امنیت عمومی تهران اپلیکیشن های جعلی رئیس پلیس امنیت تهران اظهار امام زاده حسن تولید ماسک قرص ها قرار گرفت عطاری ها پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ایلان ماسک با ممنوعیت تیک تاک در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، دیروز مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که این اپلیکیشن چینی را وادار می کند از شرکت مالک خود (بایت دنس) جدا یا در بازار آمریکا مسدود شود. مجلس سنا هفته آینده درباره این لایحه رای گیری می کند.

در همین راستا ماسک در پلتفرم ایکس نوشت: تیک تاک نباید در آمریکا ممنوع شود، هرچند چنین ممنوعیتی به نفع پلتفرم ایکس است اما ممنوعیت این پلتفرم مخالف آزادی بیان است.

همچنین ممنوعیت تیک تاک به رییس جمهور آمریکا اختیار می دهد تا اپلیکیشن های دیگری که توسط کشورهای متخاصم کنترل می شوند را تهدیدی برای امنیت ملی قلمداد کند.

کد خبر 6084562

دیگر خبرها

  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • آزاد سازی اراضی کشاورزی در محمودآباد
  • از کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق تا پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در فارس
  • مخالفت ایلان ماسک با ممنوعیت تیک تاک در آمریکا