Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امروز باز هم تب و تاب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره‌های آسیا و اروپا تند می‌شود و تیم‌های ملی برای راه یافتن به جام جهانی با هم به رقابت می‌پردازند.

در مهمترین دیدار‌های امروز، تیم ملی فوتبال ایران مهمان لبنان است. استرالیا در یک دیدار سرنوشت‌ساز میزبان عربستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حساس‌ترین دیدار‌ها در قاره اروپا نیز جمهوری ایرلند و پرتغال، ارمنستان و مقدونیه، گرجستان و سوئد و یونان و اسپانیا به مصاف یکدیگر می‌روند.

مقدماتی جام جهانی (منطقه آسیا)  - مرحله سوم - گروه A

کره‌جنوبی - امارات / ساعت ۱۴:۳۰

چشم بادامی‌ها با ۸ امتیاز پس از ایران در جایگاه دوم قرار دارند و امیدوارند با درخشش ستاره خود، یعنی سون هیونگ مین با پیروزی مقابل امارات یک گام دیگر به جام جهانی قطر نزدیک‌تر شوند. امارات نیز با هدایت برت فان مارویک، سرمربی هلندی خود از چهار بازی انجام شده در این مسابقات سه تساوی و یک شکست کسب کرده است و با سه امتیاز در جایگاه چهارم در جدول گروه A قرار دارد.

لبنان - ایران / ساعت ۱۵:۳۰

لبنان هیچ‌گاه نتوانسته است به جام جهانی صعود کند، اما با ۵ امتیاز پس از ایران و کره جنوبی در رده سوم گروه قرار دارد و تلاش می‌کند با شکست ایران به آرزوی دیرینه خود، یعنی صعود به جام جهانی یک گام نزدیک‌‌تر شود. ایران از چهار بازی سه برد و یک تساوی کسب کرده است و با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار دارد. ایران شانس اصلی این گروه برای صعود به جام جهانی است؛ اما مهدی طارمی، بازیکن تیم فوتبال پورتو از طرف دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران برای بازی با لبنان و سوریه دعوت نشده است  و خط دفاعی لبنان می تواند در این دیدار نفس راحتی بکشد.

عراق - سوریه / ساعت ۲۰:۳۰

قبل از شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی بسیاری از کارشناسان معتقد بودند عراق می‌تواند رقیبی جدی برای ایران و کره جنوبی در این گروه باشد؛ اما عراقی‌ها تا کنون با کسب سه تساوی و یک شکست سنگین مقابل ایران و با تفاضل گل کمتر از امارات در جایگاه پنجم این گروه قرار دارند و در صورتی که نتوانند مقابل سوریه پیروز شوند، شانس صعود به جام جهانی را از دست خواهند داد. سوری‌ها در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد بهتری داشتند، اما در این مسابقات با سه شکست و یک تساوی در قعر جدول این گروه قرار گرفته اند.

مقدماتی جام جهانی (منطقه آسیا) - مرحله سوم - گروه B

استرالیا - عربستان / ساعت ۱۲:۴۰

این دیدار حساس‌ترین دیدار مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا است. استرالیایی‌ها در پی پیروزی در این بازی هستند تا مانند عربستانی‌ها ۱۲ امتیازی شوند و مشترکا در صدر جدول گروه B قرار بگیرند؛ اما عربستان با هدایت هروه رنار در این گروه عملکرد خوبی داشته و هر چهار بازی را با برد پشت سر گذاشته و امیدوار است مقابل استرالیا نیز حداقل امتیاز را کسب کند تا همچنان در صدر جدول این گروه قرار داشته باشد.

ویتنام - ژاپن / ساعت ۱۵:۳۰

کمتر کسی فکر می‌کرد ژاپن در خانه مقابل عمان شکست بخورد، اما این اتفاق ناخوشایند برای سامورایی‌ها رخ داد و آن‌ها در یک عملکرد سینوسی وار چین را بردند و مقابل عربستان شکست خوردند. آن ها در بازی چهارم استرالیا را شکست دادند تا شانس‌ صعود از این گروه را برای خود زنده نگه دارند. حالا سامورایی ها امیدوارند دیدار استرالیا و عربستان با تساوی به پایان برسد و آن‌ها نیز با پیروزی مقابل ویتنام فاصله امتیازی با ۲ رقیب اصلی خود را مقداری کم کنند. ویتنام نگون‌بخت نیز در این گروه با چهار شکست در قعر جدول جا خوش کرده است.

چین - عمان / ساعت ۱۸:۳۰

چینی‌ها برای نخستین بار موفق شدند به جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن صعود کنند و امیدوار بودند این دوره نیز به جام جهانی قطر که در آسیا برگزار می‌شود، صعود کنند؛ اما عملکرد آن‌ها تاکنون در این گروه موفق نبوده است و فقط روی کاغذ شانس صعود به جام جهانی را دارند. عمان هم با هدایت برانکو ایوانکوویچ در اولین دیدار این مسابقات توانست با یگ گل ژاپن را در ورزشگاه خانگی شکست دهد تا شگفتی سازی کند؛ اما آن‌ها در ۲ دیدار بعدی مقابل عربستان و استرالیا شکست خوردند و در دیدار چهارم این رقابت‌ها ویتنام را مغلوب کردند و امیدوارند با شکست چین ۹ امتیازی شوند تا بخت‌ صعود به جام جهانی برای آن‌ها زنده نگه داشته شود.

مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا - گروه A

جمهوری آذربایجان - لوکزامبورگ / ساعت ۱۹:۳۰

جمهوری آذربایجان در حالی میزبان لوکزامبورگ خواهد بود که در بازی رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل این تیم مغلوب شده بود و آن‌ها در پی گرفتن انتقام آن شکست هستند؛ اما لوکزامبورگ که در دوره‌های پیشین این رقابت‌ها همیشه مقابل سایر تیم‌ها به مثابه زنگ تفریح بود با ۲ پیروزی مقابل آذربایجان و ایرلند با ۶ امتیاز در جایگاه سوم این گروه قرار گرفته است.

جمهوری ایرلند - پرتغال/ ساعت ۲۳:۱۵

پرتغال با ۱۶ امتیاز و با یک بازی کمتر نسبت به صربستان در رده دوم این گروه قرار دارد و یاران کریستیانو رونالدو تلاش می‌کنند با پیروزی در دوبلین ۱۹ امتیازی شوند و صدر جدول را از صرب‌ها بگیرند. ایرلند نسبت به دوره‌های گذشته عملکرد ضعیف تری داشته و حتی مقابل تیم ضعیفی همچون لوکزامبورگ نیز مغلوب شده و از ۶ بازی فقط ۵ امتیاز کسب کرده است.

مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا - گروه J

ارمنستان - مقدونیه / ساعت ۱۹:۳۰

مقدونیه با ۱۲ امتیاز و فقط با تفاضل گل بهتر نسبت به ارمنستان در جایگاه سوم این گروه و رومانی نیز با ۱۳ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. هر ۲ تیم امیدوارند با پیروزی در این دیدار و لغزش رومانی مقابل ایسلند ۱۵ امتیازی شوند تا از رقبایشان پیشی بگیرند.

رومانی - ایسلند / ساعت ۲۳:۱۵

رومانی با ۱۳ امتیاز در رتبه دوم این گروه جای دارد و تلاش می‌کند با پیروزی در دیدار با ایسلند ۱۶ امتیازی شود و جایگاه دوم خود را در این گروه حفظ کند. ایسلند نیز در این گروه شانسی برای صعود به جام جهانی ندارد و با ۸ امتیاز در رده پنجم قرار دارد.

آلمان - لیختن اشتاین / ساعت ۲۳:۱۵

ژرمن‌ها ۷ دیدار قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و مقتدرانه با ۲۱ امتیاز در جایگاه نخست این گروه قرار دارند. آن ها صعود خودشان را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز قطعی کرده اند و دیداری تشریفاتی مقابل لیختن اشتاین پیش رو دارند. لیختن اشتاین نیز مثل سایر دوره‌های گذشته مسابقات مقدماتی جام جهانی با یک امتیاز در قعر جدول این گروه جا خوش کرده است.

مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا - گروه H

روسیه - قبرس / ساعت ۲۰:۳۰

روس‌ها پس از برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ در کشورشان تلاش می‌کنند باز هم به جام جهانی صعود کنند. آن‌ها هم اکنون با ۱۸ امتیاز در جایگاه نخست این گروه قرار دارند و به نظر می‌رسد کار چندان مشکلی مقابل قبرس ته جدولی نداشته باشند.

مالت - کرواسی/ ساعت ۲۳:۱۵

کروات‌ها در حالی مهمان مالت هستند که با ۱۷ امتیاز در تعقیب روسیه هستند و با وجود ستارگانی شاخص همچون لوکا مودریچ و ایوان پریشیچ مطمئنا شانس پیروزی در این دیدار هستند.

اسلواکی - اسلوونی/ ساعت ۲۳:۱۵

هر ۲ تیم در این گروه ۱۰ امتیازی هستند و شانسی نیز برای صعود به جام جهانی ندارند و یک بازی کاملا تشریفاتی پیش روی ۲ تیم قرار دارد.

مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا - گروه B

گرجستان - سوئد / ساعت ۲۰:۳۰

سوئدی‌ها با ۱۵ امتیاز در صدر جدول گروه قرار دارند و همه تلاششان را به کار می‌گیرند تا با پیروزی در خانه گرجی‌ها جایگاه نخست این گروه را همچنان نگه دارند.

یونان - اسپانیا / ساعت ۲۳:۱۵

یونان در حالی میزبان اسپانیا خواهد بود که با ۹ امتیاز در جایگاه سوم این گروه قرار دارد و تقریبا شانسی برای صعود به جام جهانی ندارد؛ اما ماتادور‌ها به شدت به دنبال کسب پیروزی در این دیدار هستند و امیدوارند در بازی آخر این رقابت‌ها که میزبان نیز سوئدی‌ها هستند، پیروز شوند و به عنوان تیم نخست به جام جهانی صعود کنند و دردسر‌های مسابقات پلی آف را نچشند.

بیشتر بخوانید

مراسم انتخاب بهترین‌های فیفا ۲۷ دی ماه برگزار می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تیم ملی فوتبال ایران مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا مسابقات مقدماتی جام جهانی برای صعود به جام جهانی امتیاز در جایگاه گروه قرار دارند گروه قرار امتیازی شوند قرار دارند جدول گروه صدر جدول ساعت ۲۳ ۱۵ کره جنوبی صعود کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایلند هم به جام جهانی صعود کرد

در سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا، امروز چهارشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تیم‌های ملی فوتسال تایلند و عراق به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود تایلند به پایان رسید.

به این ترتیب تیم ملی فوتسال تایلند در کنار ایران و تاجیکستان راهی مرحله نیمه نهایی شد. تایلند در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف تاجیکستان برود.

از ساعت ۱۷:۳۰ هم تیم‌های ملی ازبکستان و ویتنام به مصاف هم خواهند رفت تا چهارمین تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص شود. برنده این دیدار رو در روی ایران قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تایلند هم به جام جهانی صعود کرد
  • تاج صعود به جام جهانی را تماشا کرد (عکس)
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • جام ملت‌های آسیا| برد پرگل تیم ملی فوتسال مقابل قرقیزستان/ صعود شاگردان شمسایی به جام جهانی ۲۰۲۴
  • نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • اعلام ساعت دو دیدار تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی
  • اعلام زمان دو دیدار بعدی شاگردان قلعه‌نویی
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • صعود ایران به جام جهانی: چهارشنبه!