Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عطاالله رئیسی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: راه اندازی بورس تن‌ماهی با مشارکت و حمایت منطقه آزاد چابهار امکانپذیر بوده و به نفع بیش از ۲۵ هزار صیاد جنوب سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: نبود نقدینگی صیادان موجب شده تا ماهی در برخی از ماه‌های سال با کمترین قیمت به‌فروش برسد و این امر به ضرر صیاد و به نفع دلال‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت: راه‌اندازی صندوق حمایت از صیادان و امضای تفاهمنامه با شرکت صیدصنعتی منطقه آزاد چابهار و اتحادیه صیادان نیز از دیگر اقدامات در راستای حمایت از صیادان است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۳۹ درصد صیدماهی و ۷۰ درصد صید تن‌ماهیان کشور در این منطقه رقم می‌خورد.

رئیسی عنوان کرد: تقویت حوزه صید صنعتی نیازمند ورود سازمان منطقه آزاد چابهار است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صیادان سیستان و بلوچستان نیز گفت: منطقه آزاد چابهار برای جلوگیری از بیکاری هزاران صیاد ورود کرده است و می‌تواند در راستای حمایت از صیادان نقش مهمی ایفا کند.

یونس خاتمی افزود: نبود ارتباط مستقیم صیادان با کارخانه‌داران یکی از مشکلات مهم است که نیاز است ارتباط مستقیم آن‌ها برقرار و واسطه‌ها و دلال‌ها حذف شوند تا سود بیشتری از فروش تن‌ماهیان عاید صیادان شود.

وی ادامه داد: گرانی لوازم جانبی صیادی شامل تور، موادغذایی، سوخت، طناب، قطعات یدکی، رنگ روغن و سایر هزینه‌ها موجب شده تا صید آبزیان تحت‌تاثیر قرار گیرد و برخی مواقع صید صیاد با هزینه‌های آن برابر می‌شود و حتی ضرر و زیان آن‌ها را به دنبال دارد.

گروهی از ماهی‌ها که برای کنسرو کردن مناسب هستند، تن‌ماهی می‌گویند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات سیستان و بلوچستان سواحل مکران سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن قاسم‌پور افزود: پیرو انتشار تصاویری از تلف شدن تعدادی از ماهیان دریاچه شورابیل در برخی از کانال‌های خبری کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند.
وی اظهار کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان طبق مشاهدات میدانی آنها، جمعیت قابل توجهی از ماهیان بومی دریاچه رفتار طبیعی داشتند و تلفات موجود بیشتر جزو گونه‌های کپور پرورشی و ماهیان قرمز عید است که در لابلای نیزار‌ها و پوشش گیاهی انبوه و متراکم ضلع جنوبی و غربی دریاچه شورابیل به دام افتاده و تلف شده‌اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: با توجه به فصل تخم‌ریزی ماهیان، افزایش آب و پیش روی آن به سمت ساحل موجب جلب ماهیان به آن محل شده و وجود انبوه زباله‌های نایلونی و تجمع مواد غذایی موجود در زباله‌ها مزید بر جلب و تلف شدن این ماهیان شده است.
قاسم‌پور اضافه کرد: همواره به مردم توصیه شده از رها کردن ماهیان قرمز در تالاب‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سد‌ها خودداری کنند، چرا که این اقدام برای محیط زیست خطرناک است.
وی با اشاره به فصل تخم‌گذاری و زادآوری انواع گونه آبزیان در این مقطع از سال ادامه داد: صید غیرمجاز از اصلی‌ترین تهدیدات تنوع زیستی آبزیان است و برای همین هرگونه صید ماهی رودخانه‌ای ممنوع می‌باشد.
وی از برخورد قاطع ماموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان با افراد متخلف و سوء‌استفاده‌کنندگان از محیط زیست خبر داد و از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موارد را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا شماره ۸۷ الی ۳۳۷۴۰۰۸۵ اداره کل حفاظت محیط زیست استان و در شهرستان‌ها به ادارات و نمایندگی‌های حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و پاسگاه‌های محیط‌بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • سیل در سیستان و بلوچستان / قطع برق و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستا
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران