Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد مقیمی با هشدار درباره خطر بی‌تحرکی در دوران کرونا، از اساتید و پژوهشگران حوزه علوم ورزشی خواستار شد تا در راستای عمل به مأموریت مسئولیت اجتماعی دانشگاه، به ارائه راهکارهای علمی برای مدیریت آثار جسمی و روانی پاندمی کرونا بپردازند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران در پیامی به اولین کنگره بین‌المللی علوم ورزشی و پژوهش‌های بینارشته‌ای آورده است: "دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین و تأثیرگذارترین دانشکده‌های تربیت‌بدنی کشور از حیث تولیدات علمی بین‌المللی و تأثیر گذاری ملی و اجرایی در بدنه ورزش کشور، دارای قراردادهای مشترک برای همکاری‌های بین‌المللی علمی با دانشکده‌های تربیت‌بدنی در آسیا (از جمله کره جنوبی)، اروپا (از جمله لهستان و چک و اسلواکی)، کشورهای منطقه (از جمله عراق و ترکیه) و آمریکا و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست دانشگاه تهران با یادآوری اینکه دانشکده تربیت‌بدنی این دانشگاه، در بین ۳۰۰ دانشکده برتر تربیت بدنی جهان در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است، می‌افزاید: کنگره حاضر با بهره‌گیری از نظرات اندیشمندان، فرهیختگان و اساتید داخلی و خارجی از جمله کشورهای کانادا، برزیل، بلژیک، انگلیس، فرانسه، هلند، قطر، استرالیا، عراق برنامه‌ریزی شده است تا بتواند فرصتی برای توسعه تحقیقات بینارشته‌ای در پاسخ به نیازهای پیچیده و روزافزون ورزشی جامعه و تبادل آخرین دیدگاه‌ها، اطلاعات و پیشرفت‌های حوزه‌های مختلف علوم ورزشی باشد.

 

دکتر مقیمی همچنین این کنگره را فرصت مغتنمی برای گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی ملی و بین‌المللی در حوزه علوم ورزشی دانسته و خاطرنشان کرده است: با توجه به هدف برنامه راهبردی دانشگاه تهران مبنی بر بین‌المللی‌سازی دانشگاه، ما مشتاقانه به دنبال گسترش تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری با دانشگاه‌های سراسر جهان از جمله در حوزه علوم ورزشی هستیم و من دست شما برای همکاری و تعامل بیشتر بین دانشگاهی به گرمی می‌فشارم.

 

او با اشاره به آثار متعدد اقتصادی، اجتماعی، جسمی و روانی و … ناشی از پاندمی کرونا در دو سال گذشته، تاکید کرد: امیدوارم در کنگره بین‌المللی علوم ورزشی و پژوهش‌های بینارشته‌ای، با معرفی دیدگاه‌ها و نظرات متخصصان حوزه فعالیت ورزشی بتوانیم به مسئولیت اجتماعی خود برای ارائه راه‌های مدیریت آثار فراگیر بدنی و روانی پاندمی کووید -۱۹ عمل نمائیم و از خطر بی‌تحرکی و سبک منفعلانه زندگی در این ایام بکاهیم.

 

سرپرست دانشگاه تهران در این پیام می‌افزاید: همچنین با شیوع ویروس کرونا، اهمیت مشاغل مجازی و فن‌آوری‌های نوین در فعالیت ورزشی و ورزش حرفه‌ای افزایش یافته است. امروزه دوران تخصص‌های تک بعدی پایان یافته است. مرزهای میان علوم مختلف در حال محو شدن است و جهان بیش از پیش نیازمند دستاوردهای تحقیقات بینارشته‌ای است. امیدواریم محققان تربیت بدنی و تمامی رشته‌های وابسته اعم از آسیب‌شناسی ورزشی، حرکات اصلاحی و ورزش معلولین، روان‌شناسی ورزشی، بیومکانیک ورزشی، فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی و حتی رشته‌های دیگری مانند جامعه‌شناسی، پزشکی و غیره با همفکری و همکاری روزافزون باهم، بتوانند با گسترش فناوری در حوزه ورزشی و ترویج مشاغل مجازی، بر محدودیت‌های موجود فایق آیند.

 

دکتر مقیمی در بخش دیگر این پیام آورده است: از دیرباز فعالیت ورزشی از جنبه فردی به عنوان فعالیتی مؤثر بر افزایش عزت‌نفس، کیفیت زندگی و طول عمر بوده است. ورزش می‌تواند همدلی و هم‌بستگی اجتماعی را در سطح جوامع محلی تقویت نموده و در سطح جهانی پیام‌آور همکاری، عدالت، احترام متقابل، مدارا، نوع‌دوستی و صلح باشد. فعالیت ورزشی و ورزش حرفه‌ای می‌تواند بهترین پادزهر مقابله با خشونت در دنیای پردرد و پرچالش امروزی باشد. ازاین‌رو از همه اساتید و همکاران ارجمند دعوت می‌گردد تا با ارائه نظرات ارزشمند خود در این کنگره، ما را در انجام این مسئولیت مهم یاری نموده و موجبات موفقیت اولین کنگره بین‌المللی علوم ورزشی و تحقیقات بینارشته‌ای را در رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده فراهم آورند.

 

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، پیام دکتر سیدمحمد مقیمی، دقایقی پیش در آئین افتتاحیه اولین کنگره بین‌المللی علوم ورزشی و پژوهش‌های بینا‌رشته‌ای پخش شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا دانشگاه متخصصان دانشگاهی دانشگاه تهران دانشگاه تهران فعالیت ورزشی بینارشته ای تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور حاجی آبادبه بندرعباس

حسین قاسمی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بر اثر وقوع تصادف زنجیره‌ای ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه دیروز، بین یک دستگاه تریلی، سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و پراید ۷ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: بالافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از پایگاه‌های جاد‌های قطب آباد، فین، سیاهو و یک تیم امداد و نجات هلال احمر به محل اعزام شد.

مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بعد از انجام اقدامات درمانی اولیه شامل، رگ گیری، پانسمان و کنترل خونریزی، فیکس کردن اندام آسیب دیده سه نفر از مصدومان به بیمارستان خلیج فارس، دو نفر به بیمارستان شهید محمدی و یک مصدوم به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد منتقل شد.

قاسمی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان رضایت به انتقال به بیمارستان نداده است، افزود: مصدومان این حادثه دچار ترومای متعدد بودند که همگی هوشیار هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سه نفر از مصدومان زن و چهار نفر مرد هستند.

وی افزود: یکی از مصدومان خانم باردار ۲۵ ساله‌ای بود که اکنون تحت نظر است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور حاجی آبادبه بندرعباس
  • شکسته شدن دو تیر برق و آسیب به تاسیسات برقِ خرمشهر پیامد طوفان
  • شکستن دو تیر برق و آسیب به تاسیسات برقِ خرمشهر پیامد طوفان
  • روزانه ۴۰ تا ۵۰ داروخانه درمشهد بازدید می‌شود