Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، مدارس و مراکز آموزشی از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش دانش آموزان براساس اطلس یادگیری  به صورت مجازی در بستر شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته‌های یادگیری تداوم یافت.

تجربه ۲۰ ماه گذشته از تعطیلی مدارس و آموزش مجازی دانش‌آموزان نشان داد که هیچ یک از این روش‌ها نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع از نظر مسوولان و کارشناسان آموزشی، آموزش از راه دور در برخی دانش آموزان علاوه بر افت تحصیلی، مشکلات جسمی، روانی و عاطفی بسیاری را ایجاد کرده است، بنابراین بازگشایی مدارس به صورت آرام و تدریجی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

در واقع وزارت آموزش و پرورش پس از گسترش واکسیناسیون عمومی و همچنین کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش حضوری و بازگشایی مدارس با حفظ سلامت دانش آموزان را در اولویت قرار داد.

آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی الگویی را به عنوان نقشه راه برای بازگشایی ایمن و تدریجی مدارس طراحی کردند که بر این اساس مدارس در مناطق روستایی و عشایر فعالیت خود را از ابتدای مهرماه به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کردند.

همچنین بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان متوسطه دوم در ۱۵ آبان‌ماه و برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول در یکم آذرماه تعیین شده است.

سیدجواد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره بازگشایی دانش‌آموزان استثنایی گفت: بیش از ۵۰ درصد مدارس دانش آموزان استثنایی از سوم مهر بازگشایی شدند و آموزش این کودکان به صورت حضوری در حال انجام است.

وی درمورد علت بازگشایی نیمی از مدارس استثنایی از سوم مهرماه را این مطلب بیان کرد که میانگین دانش‌آموزان استثنایی در مدارس ۵۰ نفر   و کلاس‌ها برای دانش آموزان طیف جسمی حرکتی شدید اوتیسم سه نفر و برای نابینایان ۶ نفر است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: به مدارس اعلام شده که اگر تعداد دانش آموزان بیشتر از تعداد مشخص بود، آنها را برای حضور در کلاس‌ها گروه بندی کنند.

آموزش ترکیبی برای دانش آموزان استثنایی

حسینی با بیان اینکه آموزش دانش آموزان استثنایی به صورت ترکیبی دنبال می‌شود، یادآور شد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تمامی استان‌ها پایگاه جامع آموزش خود را راه‌اندازی کرده که در این وضعیت به واسطه این پایگاه جامع، دروس به دانش آموزان ارایه شود.

وی همچنین درباره برنامه دانش آموزان استثنایی بویژه ناشنوایان در مدرسه تلویزیونی گفت: زبان اشاره و برخی از برنامه‌های خاص در روز جمعه و شبکه‌های استانی برای دانش آموزان ناشنوا در تلویزیون پخش می‌شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: علاوه بر آموزش حضوری، آموزش در شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی برای دانش آموزان استثنایی تداوم دارد.

۱۳۵۲

برچسب‌ها مدارس سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش مدارس سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی برای دانش آموزان بازگشایی مدارس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی اظهار کرد: امید در ادبیات ما جایگاه ویژه‌ای دارد، برای تسخیر آینده باید با امید حرکت کرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب جایگاه علم و امید برجسته است، علم در دست فردی قدرتمند است که امید داشته باشد به تغییر.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دیدن پیشرفت‌ها نسل جدید را امیدوار می‌کند، وقتی دانش‌آموزان سمپاد که دو درصد دانش‌آموزان کشور هستند بر روی عرشه کشتی در جنوب ایران قدرت کشور را مشاهده می‌کنند چراغ امید در دل آنها خاموش نمی‌شود.

صحرایی ادامه داد: دانش‌آموزان وقتی به شرکت‌های دانش بنیان رفته و مشاهده می‌کنند جوانان غیرممکن‌ها در ذهن آنها را ممکن کرده‌اند امید در دل آنها روشن می‌شود.

صحرایی متذکر شد: پیوند امید و پیشرفت بهترین پاسخ ما به جنگ ترکیبی است، مدرسه مزرعه آینده است، امروز در تحقق جایگاه برجسته علمی ایران در جهان نقش آموزش و پرورش بسیار مهم است و این نهاد کودکان را خلاق و پرسشگر تربیت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم و شرکت‌های دانش بنیان تعدادی از مدارس را به عنوان مدارس وابسته بپذیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی