Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:19:07 GMT

۲۵ مورد جدید کرونا در منطقه کاشان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۶۶۸۳

۲۵ مورد جدید کرونا در منطقه کاشان ثبت شد

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ۲۸۳ هزار و ۷۴۸ نفر از ابتدا شیوع کرونا تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۸ هزار و ۲۴۷ بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های این شهرستان‌ها مرخص شده‌اند.

بستری ۲۵۹ بیمار مبتلا به کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ۲۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۸ بیمار در کاشان و ۶۱ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلاوری با اشاره به بستری موقت ۶۶ بیمار در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته یک مرد ۵۴ ساله مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی کاشان جان باخت.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بیمار جدید در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل به طور موقت بستری شده‌اند که از تعداد ۱۲ نفر در کاشان و یک نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی این منطقه را ۲۱ نفر اعلام و اضافه کرد: ۱۷ نفر از بیماران در کاشان و چهار نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۱۸ بیمار با سن سه ماهه تا ۸۴ سال در مرکزهای درمانی کاشان و چهار نفر با سن ۴۳ تا ۵۵ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

دلاوری با اشاره به مراجعه ۳۱۰ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: ۶ هزار و ۴۹۹ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیرمجموعه) دانشگاه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال منطقه کاشان خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۷۲ و سه صدم درصد واجدان شرایط نوبت نخست و ۵۲ و ۱۱ صدم درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی به ترتیب نارنجی و زرد است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 کاشان آران وبیدگل پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 کرونا دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 کاشان آران وبیدگل دانشگاه علوم پزشکی کاشان کاشان و آران و بیدگل مرکزهای درمانی آران و بیدگل ۲۴ ساعت گذشته درمانی کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا

افراد بسیاری همه گیری مرگبار جهانی اخیر به واسطه ویروس کرونا را با همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ مقایسه می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی‌کند، اما موارد مشابه را می‌توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می‌کنند.

در سه موج از مارس ۱۹۱۸ تا بهار ۱۹۱۹، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می‌کرد. به نظر می‌رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می‌دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس ۱۹۱۸ در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن‌ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش‌های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها و محدودیت تجمعات عمومی می‌شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می‌شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش‌هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

دیگر خبرها

  • مشارکت ۱۵ هزار نفر در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در آران و بیدگل
  • ورود مسافران نوروزی به این منطقه گردشگری محبوب ممنوع شد
  • ورود گردشگران به این مناطق گردشگری ممنوع شد
  • ورود گردشگران به این کویر ممنوع شد
  • ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد
  • نگاهی به آیین سنتی هوم بابایی در آران و بیدگل + فیلم
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا