Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@13:48:46 GMT

۲ هزار تاکسیران فعال در مشهد بیمه نیستند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۶۷۷۳

۲ هزار تاکسیران فعال در مشهد بیمه نیستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد محبی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: دو هزار تاکسیران فعال در مشهد فاقد پوشش بیمه‌ای هستند که با طرح حذف بیمه تاکسیرانان غیرفعال می‌توان این افراد را جایگزین کرد.

او افزود: تا سال ۱۳۹۴ دولت برای بیمه تاکسیرانان یارانه پرداخت می‌کرد، اما از سال ۹۴ این یارانه حذف شد و تعدادی از تاکسیرانان بدون پوشش بیمه ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد  ادامه داد: در زمان پرداخت یارانه بیمه توسط دولت، تعدادی از شرکت‌ها و افراد برای استفاده از این سهمیه، پروانه فعالیت در تاکسیرانی اخذ کردند که برخی از آن‌ها غیرفعال هستند.

محبی بیان کرد: برای حمایت از تاکسیرانان فعال، هماهنگی‌های لازم با سازمان تامین اجتماعی به عمل آمده و به زودی پیامکی مبنی بر حذف بیمه تاکسیرانان غیر فعال از سوی تامین اجتماعی برای آن‌ها ارسال خواهد شد، پس از طی این فرآیند و با حذف بیمه تاکسیرانان غیر فعال، تاکسیرانان فعال بیمه نشده به مرور جایگزین خواهند شد.

او تصریح کرد: تاکسیرانان غیرفعال توسط سازمان تامین اجتماعی شناسایی و برای آن‌ها پیامک حذف پوشش بیمه‌ای ارسال خواهد شد، اما چنانچه این پیامک برای تاکسیران فعال ارسال شد باید با مستندات به سازمان تاکسیرانی مراجعه کند تا موضوع رسیدگی شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تاکسیرانی تامین اجتماعی بیمه تاکسیرانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از کاهش ۱۶ تا۱۷ درصدی افراد مستمری بگیر بیمه بیکاری خبر داد و گفت:کاهش حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومانی پرداخت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۳ را شاهد بوده ایم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس قانون بیمه بیکاری، تمام افرادی که مشمول قانون کار و بیمه تأمین‌ اجتماعی هستند، مشمول این قانونند و در صورت بیکاری غیرارادی تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

یکی از نشانه های درخواست بیمه بیکاری این است که بیکاران برای مدتی که جویای کار هستند؛ مقرری بیکاری دریافت می کنند. به عبارت دیگر کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به معنی رونق کسب‌وکارها و برگشت به کار افراد و بازگشت مجدد جویندگان کار به اشتغال است.

بیمه بیکاری به عنوان یکی از حمایت‌های تأمین اجتماعی است و این سازمان مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر، به‌ بیمه‌شدگانی که طبق مقررات این قانون به بیمه شده‌ای که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار است پرداخت شود. مدت زمان دریافت بیمه بیکاری، از 36 ماه برای افراد مجرد و 50 ماه برای بیمه‌شده‌های متأهل و متکفل بیشتر نیست.

بهمن ماه سال 1402 میرهاشم موسوی, مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به پرداخت بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: امروز بالغ بر 170 هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌کنیم و به طور متوسط سالانه 15 هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم، اسفند ماه سال 1402 بود که در راستای تعدیل در بازار کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر الزام مقرری بگیران بیکاری به آموزش مهارتی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اجرای ماده 9قانون بیمه بیکاری در زمینه آموزش و بازآموزی بیمه‌شدگانی که به دلایل غیرارادی کار خود را از دست می‌دهند، به توافق رسیدند.

در این تفاهم‌نامه که به امضا رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، علی حسن رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی رسیده، مقرر شده است سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزش مهارتی ویژه مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را با هدف فراهم آوردن زمینه اشتغال مجدد آنها، متناسب با فرصت‌های شغلی مورد نیاز بازار کار هر منطقه و نیز تقاضای کارفرمایان برگزار کند.

برخی اعتقاد دارند اینکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در هفته های اخیر از کاهش میزان مستمری بیمه بیکاری خبر داده است به دلیل ضرورت آموزش مهارتی برای مقرری بگیران بیمه بیکاری است, چرا که عده ای از فرآیند انجام کار منصرف می شوند و ترجیح می دهند مقرری را نگیرند چرا که از فرآیند آموزش و فرصت و وقت گیری که برایشان دارد, رضایت ندارند.

میرهاشم موسوی,مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی چند روز گذشته  در مورد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری بیان کرد، در سال گذشته برای اولین بار روند ایجاد اشتغال از روند بیکاری و قرارگرفتن افراد در شمولیت بیمه بیکاری جلوتر شد، به گونه‌ای که روند ایجاد اشتغال و بیمه تامین اجتماعی مثبت شد و روند قرار گرفتن افراد در مستمری بیمه بیکاری 16تا 17درصد کاهش یافت.

موسوی همچنین از کاهش حدود 4500میلیارد تومانی پرداخت بیمه بیکاری در سال 1402نسبت به سال 1403خبر داد و گفت: میزان نرخ بیکاری هم کاسته شد. به گفته وی تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به حدود 15.5 میلیون نفر رسیده است.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تعداد 1.5 میلیون نفر جدید در سال 1402تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • اختلال در سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • پیکان و آردی از چرخه تاکسیرانی قزوین خارج می‌شود
  • خبر خوش بیمه‌ای برای تاکسیرانان قزوینی
  • بهار برفی در جاده ترانزیتی درگز خراسان رضوی
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟