Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای اتحادیه اروپا اعلام کردند در صورتی که لندن تهدیدهای خود بر تشدید مناقشه تجاری پس از برگزیت را دنبال کند، اتحادیه اروپا اقدام «قوی» علیه انگلیس انجام خواهد داد.

به گزارش برنا، از "رویترز"، انگلیس و کمیسیون اروپا از ماه گذشته تاکنون در مورد ترتیبات تجاری برای ایرلند شمالی و همچنین بررسی کالاهایی که از بریتانیا وارد ایرلند می‌شوند، مشغول مذاکره بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این بررسی‌ها برای جلوگیری از مرزبندی میان انگلیس و ایرلند که عضو اتحادیه اروپا می‌باشد، لازم است.  
ماروس سفکوویچ نایب رئیس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه به سفرای اتحادیه اروپا در بروکسل اطلاع داد که تعامل با بریتانیا خوب پیش نمی‌رود، اما گفتگوها ادامه خواهند یافت.  
 کمیسیون اروپا اخیرا پیشنهاد داده بود که اتحادیه اروپا مقررات گمرکی و کنترل حمل و نقل بار بین انگلیس و ایرلند شمالی را کاهش دهد. اما این پیشنهاد کمیسیون اروپا شامل اصلاحات اساسی که انگلیس به دنبال آن‌ها است، نمی‌شود.  
در مقابل دیوید فراست، وزیر برگزیت انگلیس هم روز گذشته مجددا اتحادیه اروپا را تهدید کرد که در صورت کوتاه نیامدن اتحادیه اروپا پروتکل ایرلند شمالی را به حال تعلیق درخواهد آورد.  
وی روز چهارشنبه گفت که اگر این توافق حاصل نشود راه‌اندازی مکانیسم اضطراری ماده ۱۶ پروتکل ایرلند شمالی تنها گزینه خواهد بود.  
ماده ۱۶ یا پروتکل مرز زمینی با اتحادیه اروپا، به دوطرف اجازه می‌دهد در صورت بروز مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی به‌طور موقت مرز دو ایرلند را ببندند یا مقررات عبور مرور مرزی برقرار کنند.  
یک دیپلمات اروپایی گفت: اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای واکنش به اجرای ماده ۱۶ توسط انگلیس است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتقدند که چنین اقدام خودسرانه و غیرقابل توجیهی از سوی انگلیس با واکنش مشخص اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد.  
برخی از کشورهای اروپایی تاکید کردند که این واکنش باید "متناسب" باشد، برخی دیگر معتقدند این پاسخ باید "محکم" یا "قوی" باشد، حتی اگر تاثیر منفی بر اقتصاد اتحادیه اروپا داشته باشد.  
پروتکل ایرلند شمالی که در اکتبر سال ۲۰۲۰ به امضای نخست وزیر انگلیس ‌رسید، بخشی از توافق‌نامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت ‌است که بر اساس آن انگلیس به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه ‌اروپا خارج شد. ‌
بر اساس این پروتکل، نباید واردات کالا و خدمات از اتحادیه اروپا به ایرلند ‌شمالی مشمول تعرفه‌های گمرکی انگلیس شود و انگلیس ملزم به رعایت ‌قوانین اتحادیه اروپا در زمینه تجارت کالا و خدمات است که تعرفه گمرکی صفر درصدی را ‌برای واردات و صادرات کالا و خدمات در نظر گرفته است.​

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انگلیس کمیسیون اروپا بریتانیا ایرلند اتحادیه اروپا حمل و نقل مشکلات کشورهای عضو اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی اقتصاد واردات تجارت کشورهای اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا کمیسیون اروپا ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا گفت:هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

به گزارش مشرق، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت که اتحادیه اروپا همواره بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید داشته است. وی ادامه داد: دو روز پیش رهبران اتحادیه اروپا از تمام طرف‌ها در منطقه خواستند که از تشدید اوضاع اجتناب کنند، آن‌ها خواستار خویشتن‌داری شدند و این درخواست همچنان پا برجاست.

این مقام اروپایی افزود: ما از همه در منطقه می‌خواهیم که از تشدید اوضاع پرهیز کنند و حداکثر خویشتن‌داری را در میان شرایط پرتلاطم منطقه، به خرج دهند

استانو در پاسخ به این سووال که چرا اتحادیه اروپا اقدام نظامی رژیم صهیونیستی را محکوم نمی‌کند گفت: ما از گزارش‌ها مطلع هستیم که اتفاقی ممکن است رخ داده باشد، اما هنوز تائیدیه رسمی از طرف کسی دریافت نکرده ایم، بنابراین صدور بیانیه رسمی درباره موضوعی که هنوز کسی مسئولیت آن را نپذیرفته دشوار است.

وی ادامه داد: به هر روی ما گزارش‌ها را دیده‌ایم و اوضاع میدانی را زیر نظر داریم. طی نوبت‌های مختلف هم به صراحت تصریح کرده‌ایم که از تمام طرف‌های درگیر انتظار داریم که از خود خویشتن‌داری نشان داده و اوضاع را تشدید نکنند.

حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش در گفت‌وگویی درباره صدای انفجار در اصفهان، گفت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

وی افزود: کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع می‌باشند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

پیشتر نیز برخی مقام های اروپایی به این حادثه واکنش نشان داده و بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است