Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای امارات عربی متحده، بحرین، رژیم صهیونیستی و فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی ایالات متحده (NAVCENT)، از روز گذشته (۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان ماه)، رزمایشی را تحت عنوان عملیات‌های چند جانبه امنیت دریایی در دریای سرخ آغاز کردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی NAVCENT گزارش کرد که رزمایش پنج روزه ایالات متحده و شرکای منطقه‌ای آن شامل آموزش‌های دریایی در کشتی «یو اس اس پورتلند» (LPD ۲۷) با تمرکز بر تاکتیک‌های بازدید، سوار شدن، جستجو و توقیف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، رزمایش آمریکا و همپیمانانش قابلیت همکاری بین تیم‌های بازدارنده دریایی نیروهای شرکت‌کننده را تقویت می‌کند.

معاون دریادار «براد کوپر» فرمانده «ناوسنت»، ناوگان پنجم و نیروهای دریایی ترکیبی ایالات متحده در این خصوص گفت: «مشاهده تمرین نیروهای آمریکایی با شرکای منطقه‌ای برای تقویت قابلیت‌های امنیت دریایی جمعی ما هیجان‌انگیز است».

وی ادامه داد: «همکاری دریایی به حفظ آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت کمک می‌کند که برای امنیت و ثبات منطقه ضروری است».

بر اساس این گزارش، منطقه عملیاتی ناوگان پنجم ایالات متحده نزدیک به ۲.۵ میلیون مایل مربع مساحت آبی را در بر می‌گیرد و شامل خلیج‌ فارس، خلیج عمان، دریای سرخ، بخش‌هایی از اقیانوس هند و سه نقطه در تنگه هرمز، کانال سوئز و تنگه باب المندب می‌شود.

رزمایش جدید آمریکا و همپیمانانش در دریای سرخ در حالی برگزار می‌شود که اواخر مهر ماه نیز رزمایش موسوم به «بلو فلگ» به مدت دو هفته با مشارکت نیروهای هوایی رژیم اسرائیل، آمریکا، یونان، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و هند در جنوب فلسطین اشغالی آغاز شد و سرلشکر «آمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در این زمینه گفت: «ما در منطقه ‌ای پیچیده‌ای زندگی می‌کنیم و تهدیدها از غزه، لبنان، سوریه و ایران در حال افزایش هستند. برگزاری رزمایش بین المللی در این موقعیت کنونی ، از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است.»

همزمان با این رزمایش‌ها، عربستان سعودی و آمریکا نیز در همان بازه زمانی به طور مشترک رزمایش دریایی در ناوگان غربی سعودی واقع در دریای سرخ به نام  «المدافع الأزرق-۲۱» (مدافع آبی- ۲۱) برگزار کردند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: رزمایش مشترک ایالات متحده دریای سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • جهان عملا وارد جنگ جهانی سوم شده است
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات