Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ترکیه می‌گوید این ادعا که خطوط هوایی ترکیه در تشدید تنش‌های مهاجرتی در مرز بلاروس و اتحادیه اروپا دخیل هستند؛ صحت ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه می‌گوید از مواجهه اتحادیه اروپا با بحران پناهجویان متأسف است، اما آنکارا بخشی از این بحران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وزارتخانه ضمن ابراز همدردی با لهستان، لتونی و لیتوانی که درگیر سیل مهاجرت غیرقانونی پناهجویانی هستند که می‌خواهند با عبور از خاک آن‌ها به اروپای غربی برسند؛ افزود: از نظر ما دخیل کردن شرکت هواپیمایی معتبر ترکیش ایر در این ماجرا تعمدی است.

اشاره وزارت خارجه ترکیه به گزارش «بلومبرگ» است مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا درحال بررسی گزینه تحریم ایرلاین‌های ترکیه و همین طور ایرفلوت روسیه به اتهام جابجایی مهاجران غیرقانونی به بلاروس است. پیشتر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم به این ادعا واکنش نشان داده بود.

لهستان، لیتوانی و لتونی مدعی هستند که بلاروس با مشارکت روسیه و حتی ترکیه، از مسئله مهاجرت به عنوان ابزار «جنگ ترکیبی» علیه اتحادیه اروپا استفاده می‌کند. آن‌ها همچنین درباره احتمال وقوع درگیری نظامی بر سر این مسئله، هشدار داده اند.

اما دولت مینسک با رد تمام این اتهام ها، اعلام کرد که به دلیل کمبود منابع ناشی از تحریم‌های اروپا علیه این کشور، دیگر نمی‌تواند جلوی مهاجرت غیرقانونی را بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترکیه بحران مهاجرت اروپا بلاروس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا : اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل بی‌سابقه بود

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا در حوزه سیاست خارجی، پاسخ تنبیهی ایران به اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق را یک اقدام «بی‌سابقه» توصیف و تصریح کرد که این اتحادیه خواهان خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها است.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو روز دوشنبه در نشست با حضور خبرنگاران در بروکسل گفت: ما به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهیم، چون افزایش تنش‌ در منطقه به نفع کسی نیست. این یکی از مسائلی است که فردا در نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه اتحادیه بحث خواهد شد.

وی ادامه داد: من نمی‌خواهم درباره مسائل مورد بحث در جلسه پیش‌دستی کنم، اما نماینده عالی (جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نشست فردا را تشکیل داده است تا مسیر پیش‌رو و شرایط جدید ناشی از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، ارزیابی شود.

این مقام اروپایی با اشاره به تماس اخیر جوسپ بورل با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، ادعاها علیه دفاع مشروع ایران را تکرار و عنوان کرد: در این گفت‌وگو پیام روشن محکومیت اتحادیه درباره حمله صورت گرفته منتقل و اعلام شد که از ایران انتظار می‌رود دست از توسعه تنش‌ها بردارد.

استانو تکرار کرد: هدف اصلی ما کاهش تنش‌ها است و تمام تلاش‌های خود را در داخل اتحادیه و با شرکای خارجی‌مان بر روی جلوگیری از تنش‌های بیشتر متمرکز کرده‌ایم؛ چراکه ادامه این وضع ما را به یک شرایط غیر قابل پیش‌بینی در خاورمیانه سوق می‌دهد.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در تماس تلفنی به جوسپ بورل گفت: حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، نقض آشکار کنوانسیون وین و عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود.

وی افزود: در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر موفقیت آمیز بودن اقدام نظامی کشورمان در چارچوب دفاع مشروع خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات، این پیام داده شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران موضوع پایان یافته است، اما در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا : اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل بی‌سابقه بود
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • آنکارا: در صورتی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، شرایط منطقه وخیم‌تر خواهد شد
  • جلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی حمله ایران
  • بورل: خواهان کاهش تنش در منطقه هستیم
  • اتریش کنترل‌های مرزی با چک و اسلواکی را تمدید می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین| تکذیب خبر ارسال سلاح از چین به روسیه
  • تحولات اوکراین|تلاش چین برای ایجاد شرایط گفتگوی مسکو و کی‌یف