Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:57:24 GMT

سراب روانسر لایروبی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۹۶۷۸

سراب روانسر لایروبی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آرش محمودی سرپرست شهرداری روانسر افزود: با توجه به رشد سریع جلبک‌ها و خزه‌ها در حوضچه‌های این سراب و مشکلاتی که از لحاظ بهداشتی برای ساکنان اطراف سراب و نیز کشاورزان بهره بردار به وجود آمده بود، عملیات پاکسازی انجام شد.

او با بیان اینکه این عملیات با همکاری امور آب منطقه‌ای و بهره گیری از نظرات کارشناسان محیط زیست صورت گرفته است، ادامه داد: ابتدا حوضچه اول و منشا اصلی سراب روانسر را که به طور کامل خشک شده سمپاشی و حوضچه دوم و پایین دست سراب روانسر نیز با بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات شهرداری و آب منطقه‌ای لایروبی و لجن برداری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی اظهار داشت: در سال‌های گذشته پایین دست سراب روانسر لایروبی می‌شد، اما امسال با توجه به وقوع خشکسالی و خشک شدن سراب روانسر که در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، عملیات لایروبی حوضچه‌های اصلی سراب نیز با حجم گسترده‌ای انجام گرفت.

او ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم اهتمام شهروندان و برخی مسافرین و گردشگران در حفظ زیبایی این سراب و آلوده کردن آن به روش‌های مختلف، پایین دست سراب به زباله دانی تبدیل شده است.

سرپرست شهرداری روانسر بیان داشت: آبیاری بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از طریق آب این سراب انجام می‌شود که لایروبی آن نقشی اثرگذار در سلامت محصولات کشاورزی دارد.

محمودی هدف از اجرای این طرح را دفع آلودگی‌های بهداشتی و بهبود وضع زندگی ساکنان حاشیه سراب روانسر و زیباسازی آن عنوان کرد.

گفتنی است: سراب روانسر یکی از مناطق زیبای گردشگری استان کرمانشاه است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از هم میهنان است ،این سراب وسعت بیش از یک هکتار و با قدمتی بیش از ۴۰ هزار سال در دامنه تپه زیبای صخره‌ای در میان شهر روانسر خودنمایی می‌کند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری لایروبی سراب روانسر سراب روانسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی همه زهکشی‌های دشتستان تا سال ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی عصر یکشنبه در بازدید از محل زهکشی‌های سربست و بنه جابری اظهار کرد: در طول نزدیک به ۴۵ سال از احداث این زهکشی‌ها تا شروع به کار دولت سیزدهم هیچ‌گونه اقدامی برای لایروبی زهکش‌ها در سطح مناطق شهرستان دشتستان صورت نگرفته بود.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی و اهتمام مدیر عامل آب منطقه‌ای و همکاری فرمانداری در زمینه اختصاص بودجه به عنوان یکی از اولویت‌ها در بخش کشاورزی تکمیل و یا در حال اجرا است.

فرماندار دشتستان پیگیری دغدغه نخلداران در حوزه آب توسط بخشدار سعدآباد، ادامه لایروبی زهکشی‌ها، مدیریت عادلانه تخصیص آب در مناطق چهارگانه، استفاده از پمپاژ نخلستان به عنوان مکمل و کاهش دوره آبیاری، بازسازی و تعمیرات دریچه‌های کانال‌ها و مشارکت مردم با اداره آبیاری نسبت به حفاظت از دریچه‌های تعادل تقسیم آب را قابل تحسین دانست.

وی افزود: عمده نگاه فرمانداری و اداره آبیاری و زهکشی در سال‌جاری ادامه لایروبی زهکش‌ها، بهینه‌سازی کانال‌های آبیاری درجه یک، اورهال و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ در سطح بخش سعدآباد با نگاه جامع و متوازن است.

بنافی ابراز امیدواری کرد که تا سال ۱۴۰۵ تمامی زهکشی‌های سطح شهرستان دشتستان لایروبی آنها تکمیل شود.

وی با اشاره به اهتمام استاندار بوشهر نسبت به تخصیص بودجه جهت تکمیل سد دالکی، اتمام این سد و آب استحصالی از آن را اصلی ترین روند در آبیاری به موقع نخیلات بخش سعدآباد به منظور بازدهی بیشتر خرما و رضایت کشاورزان دانست.

زهکشی مناطق روستای سربست به طول ۱۲ کیلومتر اتمام و بنه جابری به طول ۶ کیلومتر در حال اجرا است.

کد خبر 6084834

دیگر خبرها

  • مشکل ساز شدن حوضچه برای گوسفندان در حوالی آرمگاه ویس نازار + فیلم
  • قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد
  • طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد
  • امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم
  • آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • لایروبی همه زهکشی‌های دشتستان تا سال ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود
  • ۵ کاروان اهل سنت از استان کرمانشاه عازم حج تمتع می شوند
  • راه اندازی بانک سفال اورامانات منوط به تامین فضای فیزیکی