Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ معاون وزیر امور خارجه کشورمان، با معاون خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه انگلیس دیدار و رایزنی کرد.

علی باقری کنی در روز  پنجشنبه با «جیمز کلورولی» در ساختمان وزارت خارجه انگلیس در لندن دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف پیرامون مسائل دوجانبه و دیگر موضوعات رایزنی و گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس این گزارش، علی باقری دیشب (چهارشنبه به وقت محلی) در راس هیاتی برای رایزنی‌های دیپلماتیک وارد لندن شده بود.

او پیش از این به فرانسه و آلمان نیز سفر کرده بود.‌

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا برجام وزارت امور خارجه ایران علی باقری کنی مذاکرات وین مذاکرات وین در مورد برجام افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات منطقه و همچنین روند روابط کشورمان با این سازمان، از برگزاری موفق اجلاس اخیر دبیران شورای امنیت عضو شانگ‌های در شهر آستانه و نقش مثبت این سازمان در توجه به موضوعات بحرانی و به خصوص مبارزه با تروریسم تشکر کرد.

دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن اشاره به محکومیت صریح حمله رژیم اسرائیل به سفارت جمهوری اسلامی در دمشق از سوی این سازمان گفت: همه اعضای سازمان همکاری شانگ‌های نگران اوضاع جاری در منطقه و خواستار بازگشت امنیت به منطقه هستند.

ژانگ مینگ در ادامه از اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای تحقق صلح و امنیت در منطقه قدردانی کرد و خواستار گسترش همکاری‌های بین المللی برای توقف جنگ در غزه و عادی شدن شرایط و اوضاع فلسطین برای کمک به مردم فلسطین شد.

تاکید امیرعبداللهیان بر ایفای نقش سازمان بهداشت جهانی برای ارسال کمک دارویی به غزه

امیرعبداللهیان در دیدار با مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه تصریح کرد: جنایات و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه محدود به بمباران نشده و بسیاری از فلسطینیان به خصوص کودکان و زنان بر اثر گرسنگی، بیماری و کمبود دارو جان خود را از دست می دهند.

وی همچنین با تشکر از اهتمام ویژه و تلاش‌های خانم بلخی در راستای توسعه همکاری کشورهای بزرگ منطقه بویژه ایران با سازمان بهداشت جهانی، به توانمندی‌های بسیار خوب ایران در عرصه پزشکی و بهداشتی و درمانی اشاره کرد و بر آمادگی کشورمان برای تقویت همکاری و تعامل با سازمان بهداشت جهانی در ابعاد دوجانبه و منطقه ای تاکید نمود.

خانم حنان بلخی مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران، به تلاش های سازمان بهداشت جهانی در همکاری با شرکای بین المللی برای ارسال کمک های انساندوستانه به نوار غزه اشاره و تاکید کرد بدلیل جنایات و خشونت رژیم صهیونیستی، این تلاش ها تاکنون مثمر ثمر نبوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توقف خشونت ها و جنایات رژیم در غزه، فرصت برای ارائه کمک های انسانی و بهداشتی و درمانی و دسترسی به واکسن، دارو و غذا برای مردم فلسطین فراهم شود.

حنان بلخی در این دیدار برنامه های سازمان بهداشت جهانی در زمینه توسعه بهداشت و سلامت، مقابله با بیماریهای واگیر دار، افزایش آگاهی همگانی و آموزش در جهان بویژه در منطقه آسیای غربی و شرق مدیترانه را تشریح کرد و ضمن تحسین پیشرفت و کارآمدی نظام سلامت و ظرفیت ها و تجارب خوب جمهوری اسلامی ایران در عرصه بهداشتی و درمانی به خصوص در دوره مقابله و کنترل همه گیری کرونا، خواهان استفاده از تجربیات و دستآورهای کشورمان در ارتقاء سلامت در سطح منطقه شد.

 تماس تلفنی با وزیر خارجه عمان

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات منطقه، به خصوص تحولات جاری در فلسطین تلفنی گفتگو و رایزنی کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی آخرین مواضع و دیدگاه‌های کشورمان را در مورد روند تحولات در منطقه به خصوص بعد از عملیات نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه اهداف نظامی تجاوزگر رژیم صهیونیستی و در راستای دفاع مشروع و تنبیه این رژیم، همچنین تحرکات کشورمان در عرصه‌های سیاسی و حقوقی و بین المللی را تشریح کرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات کشور‌های همسایه و دوست در منطقه را ثبات و امنیت خود می‌داند و اجازه نمی‌دهد که رژیم صهیونیستی با ماجراجویی فضای آرامش و ثبات در منطقه را بر هم بزند.

وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این گفت وگوی تلفنی، با محکومیت تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه به خصوص علیه مردم فلسطین، ضرورت هماهنگی و مشورت نزدیک بین کشور‌های منطقه برای عبور از شرایط حساس کنونی و تامین ثبات و امنیت پایدار در منطقه را مورد تأکید قرار داد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین با مرور آخرین وضعیت انسانی در نوار غزه، بر ضرورت تداوم و تقویت تلاش‌های دو کشور به همراه سایر کشور‌های موثر اسلامی و عربی در عرصه بین‌المللی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، برقراری آتش بس فوری و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

وزیر خارجه چین: حمله به سفارت ایران در دمشق ناقض قواعد بین‌المللی است

امیرعبداللهیان و وانگ یی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین طی گفت وگوی تلفنی، آخرین تحولات منطقه و روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه تهران و پکن را مورد تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان همتای چینی خود را در جریان تلاش‌های دیپلماتیک و اقدام مشروع نیرو‌های مسلح ایران در قبال گستاخی رژیم اسراییل و هدف قرار دادن سفارت کشورمان در دمشق قرار داد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: به روشنی به کاخ سفید هشدار داده ایم در صورت ماجراجویی رژیم صهیونیستی در تکرار تجاوزات تروریستی علیه منافع و امنیت ایران، پاسخ و اقدام بعدی تهران قاطع، فوری و گسترده خواهد بود.

وزیر امور خارجه چین نیز در این گفت وگوی تلفنی با تشریح مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه گفت: چین به شدت حمله به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرده و آن را مخالف و ناقض اصول و قواعد بین‌المللی می‌داند.

وانگ یی افزود: در شورای امنیت هم از مطالبات عادلانه جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت کرده ایم، هر چند در این مسیر شاهد مانع‌تراشی‌های دولت آمریکا و اعمال استاندارد‌های دوگانه کشور‌های غربی عضو شورای امنیت در محکومیت اقدامات رژیم اسراییل بوده‌ایم.

وزیر امور خارجه چین یادآور شد، در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود مواضع اصولی طرف ایرانی را به اطلاع وی رسانده است و همواره بر برقراری صلح در منطقه و برقراری آتش بس در غزه تاکید کرده است.

وانگ یی تاکید کرد: چین و جمهوری اسلامی ایران از شرکای راهبردی هستند و پکن در همه زمینه‌ها برای مواضع و جایگاه ایران اهمیت بالایی قائل است.

امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تحولات منطقه را بررسی کردند

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به وضعیت وخیم جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه بین المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی و کشور‌های عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفتگو اقدام رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و ابراز امیدواری نمود با توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی زمینه ثبات و آرامش در منطقه فراهم گردد.

وی همچنین کمک به برقراری آتش بس پایدار و تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین و غزه در شرایط جاری را حیاتی دانست و بر تداوم تلاش‌ها و تبادل نظر در این زمینه تأکید کرد.

تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و محمد حسن وزیر امور خارجه مالزی بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه در تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات در روابط دوجانبه و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به نخست وزیر مالزی، تاکید کرد: رژیم اسرائیل جهت رهایی خود از باتلاق جنگ غزه، با حمله به سفارت ایران در دمشق به دنبال نوعی فرافکنی و انحراف در قضیه بود.

وزیر امور خارجه با اظهار تاسف از اینکه با مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه، شورای امنیت حتی یک بیانیه حداقلی در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر نکرد، عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با یک اقدام حساب شده و در یک عملیات مشخص علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سفارت کشورمان در دمشق از آنجا صورت گرفته بود، این رژیم را در چارچوب دفاع مشروع تنبیه کند.

محمد حسن وزیر خارجه مالزی نیز ضمن ابراز نگرانی از روند تحولات در منطقه، حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده قربانیان این حادثه ابراز داشت.

وی همچنین حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانست.

محمد حسن با بیان این که مالزی اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله علیه ساختمان کنسولی خود در دمشق که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شده را درک می‌کند، از همه طرف‌ها در منطقه خواست که نهایت دقت و احتیاط را بعمل آورده و وضعیت پیچیده فعلی را پُر تنش‌تر نکنند.

وی گفت: مالزی حملات بی‌رحمانه علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کند.

گفتگو با وزیر خارجه اتریش

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت اجتناب از افزایش درگیری‌ها در منطقه، برقراری آتش بس فوری در غزه و و برخی موضوعات دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این گفتگو مواضع کشورمان در خصوص عملیات اخیر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه برخی اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب حق دفاع مشروع را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ریشه اصلی بحران در منطقه را جنگ، نسل کشی و جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده است، اما گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفت وگوی تلفنی با بیان اینکه ادامه درگیری‌ها در منطقه به زیان همگان خواهد بود، بر تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک و ادامه گفتگو‌ها در خصوص حل بحران غزه تاکید کرد.

وی افزود: اتریش در همراهی با اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرده و البته بر تناسب در پاسخ ایران تاکید داریم.

در پایان این گفت وگوی تلفنی طرف‌ها درخصوص پیگیری برخی موضوعات دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کردند.

تماس تلفنی با وزیر امور خارجه اسلوونی

در تماس تلفنی تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان آخرین وضعیت تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن محکومیت و تقبیح شدید اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق تصریح کرد: ما انتظار داشتیم شورای امنیت این اقدام تجاوزکارانه را محکوم کند، اما آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت این تجاوز آشکار شدند، از این رو عملیات حساب شده‌ای در چهارچوب حق دفاع مشروع از سوی کشورمان در پاسخ به این تجاوز صورت گرفت.

تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در این گفتگو با تاکید بر اهمیت نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه اظهارداشت: تلاش‌های اسلوونی پیرامون ایجاد صلح پایدار در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد داشت و اسلوونی معتقد است که برقراری آتش بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

در پایان طرفین بر ضرورت حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

امیرعبداللهیان در دومین گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه آلمان:

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای آلمانی خود، در تشریح عملیات مقتدرانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران عملیات حداقلی و دقیقی را علیه مراکز نظامی رژیم اسرائیل که از آنجا به سفارت کشورمان در دمشق حمله شده بود، انجام داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تقبیح مواضع حمایتی آلمان از رژیم صهیونیستی، افزود: اگر رژیم اسرائیل بخواهد به ماجراجویی‌های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری و گسترده خواهد بود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: هدف جمهوری اسلامی ایران هشدار به رژیم اسراییل برای تفهیم پیامد‌های ناشی از عبور از خطوط قرمز است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تلاش آلمان به جای محکومیت اقدام مشروع ایران، متمرکز بر توقف جنگ در غزه و برقراری صلح و امنیت پایدار از مدیترانه تا دریای سرخ باشد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این تماس ضمن تاکید بر ضرورت انجام هر چه بیشتر گفتگو‌ها در این دوران پُرمخاطره، اظهار داشت: تحولات اخیر باعث افزایش تلاطم شدید در منطقه شده و نشان می‌دهد تنش‌ها رو به افزایش است؛ لذا معتقدیم تلاش‌های مشترک ما باید متمرکز بر جلوگیری از گسترش دامنه تنش باشد.

بائربوک افزود: ما هر روز تلاش می‌کنیم که این جنگ پایان یابد و راه دستیابی به صلح پایدار نیز هموار شود.

گفتگو با وزیر امور خارجه مالت

امیرعبداللهیان یکشنبه در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، در تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیرو‌های مسلح کشورمان اظهار کرد: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل است.

امیرعبداللهیان از نقش سازنده و تلاش دولت مالت بعنوان رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در راستای پایان نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه قدردانی کرد.

یان بورگ وزیر امور خارجه مالت در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه و نیز تاکید بر خویشتن‌داری تمامی طرف ها، اظهار کرد: مالت خواستار آتش بس فوری در غزه، آزادی زندانیان و نیز تسهیل ارسال کمک‌های انساندوستانه است.

امیرعبداللهیان با وزرای خارجه انگلیس، ترکیه و ... نیز گفتگو کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود
  • معاون وزیر خارجه: اگر اسرائیل حمله کند، زیر چند ثانیه پاسخ می دهیم (فیلم)
  • جزئیات رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر
  • امیرعبداللهیان در رایزنی با همتایان خود چه گفت؟
  • گزارش امیرعبداللهیان از رایزنی با برخی از وزرای خارجه کشورها
  • رایزنی تلفنی دیپلمات ارشد مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • رایزنی وزیر خارجه آلمان با امیرعبداللهیان
  • رایزنی ویر خارجه آلمان با امیرعبداللهیان
  • رایزنی امیرعبداللهیان با لاوروف درباره پاسخ ایران