Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:44:33 GMT

استعلام از وزارت بهداشت و کشور درباره واکسن نزده ها

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۰۹۷۰

استعلام از وزارت بهداشت و کشور درباره واکسن نزده ها

محمود کمره‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نحوه بازگشایی حضوری دانشگاه تهران توضیح داد و گفت: ما براساس دستورالعمل کلی بازگشایی به صورت مرحله ای اقدام به بازگشایی کرده ایم؛ در مرحله اول پذیرای دانشجویان دکتری تخصصی، مرحله دوم دانشجویان دکتری حرفه ای بوده ایم و مرحله سوم دانشجویان ارشد و در آخر پذیرای کارشناسی ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: وزارت علوم اعلام کرده دانشگاه ها از ۱۵ آبان می توانند به طور کامل بازگشایی داشته باشند اما باید ما ابزارهای لازم را داشته باشیم؛ یکی از ابزارها این است که بدانیم کدام دانشجو واکسن زده و کدام‌ نزده اما ما نمی توانیم تک تک دانشجویان را از این حیث چک کنیم.

کمره ای با اشاره به اینکه امکان فتوشاپ برگه های واکسیناسیون وجود دارد و این موضوع مشکلاتی به همراه دارد، گفت: امکان چک کردن ۳۵ هزار دانشجو وجود ندارد به همین دلیل پیگیری هایی از طریق انفورماتیک انجام شده تا وب سرویسی از وزارت بهداشت و وزارت کشور بابت آن هایی که واکسن نزده اند، بگیریم تا به آن ها پیام بدهیم و تاکید کنیم در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله بعد دانشجویانی که واکسن نزنند، غیبت خواهند خورد و این موضوع را حتما به دانشجویان اعلام خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ دانشجو ساکن خوابگاه داریم و دانشجویان ارشد در حال اضافه شدن به دانشگاه هستند.

وی افزود: به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی اسکان ۹ هزار دانشجو در خوابگاه کار سختی است و باید برای اسکان ۲ هزار دانشجو از این ۹ هزار نفر جای دیگری را در نظر بگیریم. به همین منظور از خوابگاه هایی که داریم و کمتر از آنها استفاده می شود و یا در حال ساخت هستند، استفاده خواهیم کرد؛ به طور مثال دو خوابگاه خیرساز با ظرفیت ۳۰۰ و ۱۸۰ نفری تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

کمره ای افراد دارای پایان نامه، دانشجویان دکتری تخصصی و آن هایی که در کارگاه ها و کلینیک مشغول به فعالیت هستند را در اولویت حضور در دانشگاه و اسکان در خوابگاه ها عنوان کرد.

کد خبر 5349534 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی دانشگاه تهران آموزش حضوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشجویان حکم انتصاب سوریه آموزش پزشکی دانشگاه های ایران آموزش حضوری شورای عالی انقلاب فرهنگی کمبود پزشک معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر دوشنبه در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: آماده همکاری و پیگیری تأمین فضای مناسب برای این دانشجویان هستم.

وی افزود: دولت باید به منظور کاهش این دغدغه دانشجویان ردیف اعتباری مشخص کند.

امام جمعه اراک با اشاره به ادامه داد: به منظور تسریع در حل مشکل خوابگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در اراک باید ساختمانی اجاره و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: دانش و معرفت در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و بزرگترین خدمت در جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت است چراکه موفقیت در تعلیم و تربیت بستر تحقق اهداف مهم و بزرگ را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش بیشترین سهم را در تعلیم و تربیت برعهده دارد و در جایگاه بعدی مراکز آموزش عالی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحصیل ۲ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: تمام این دانشجویان سرمایه هستند زیرا آینده سازان کشور را تربیت می‌کنند.

کد خبر 6085497

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو