Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی پیرهادی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت رفت و روب تهران چندان مطلوب نیست، آیا کمیسیون محیط زیست برنامه و یا نگاه ویژه‌ای به آن دارد؟ اظهار کرد: به نظر در مورد رفت و روب شهر تهران نمی‌توان به صورت کلی یک موضوع را مطرح کرد و بهتر است عبارت شاخص‌ها و عبارات سنجش پذیری مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهر تهران کلان شهریست با وسعتی در حدود ۶٣٠ کیلومتر مربع، در نگاه اول و با توجه به هزینه کردی که شهرداری تهران در سال برای رفت و روب شهر و جمع آوری سه نوبت در روز می‌کند در نگاه کلان وضعیت شهر مناسب است، اما درمورد جایگاه مخزن‌های زباله، زباله‌هایی که در اطراف جایگاه ریخته می‌شود، نظافت مخزن‌های زباله و یا ماشین‌های حمل زباله، شهروندان اعتراضاتی را دارند که این کمیسیون در جلسات اولیه‌ای که با ١٣٧ داشت تاکید کرد که نظرات شهروندان به صورت کامل و جامع مورد رسیدگی قرار بگیرد و موضوع حل و فصل شود.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: رفت و روب و جمع آوری زباله یکی از اولویت‌های مهم کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری است و پیگیر جلسات متعدد با آقای بهرامی معاون خدمات شهری برای اثرگذاری مطلوب در حوزه خدمات شهری بوده است.

پیرهادی گفت: بازخوانی و بررسی طرح جامع پسماند از اولین مسائلی بود که این کمیسیون خواستار اجرایی، به نتیجه رسیدن و اجرای آن شد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظرتان تبدیل اراضی جنگلی به برج و ویلا چه اثراتی می‌تواند داشته باشد و یا برنامه‌ای دارید؟ تصریح کرد: یکی از موضوعات و خطوط قرمز کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در این دوره، عدم احداث برج و ویلا در اراضی جنگلی و کمربند سبز تهران است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای تهران ادامه داد: برج و ویلا بر اساس طرح جامع و تفصیلی شهر تهران در پهنه‌های پیش بینی شده امکان استقرار دارند، اما در اراضی جنگلی و کمربند سبز جنگی به هیچ عنوان امکان استقرار ندارند و این اراضی در واقع حکم ریه‌های تنفسی شهر را دارند.

پیرهادی افزود: تاکید ما بر حفظ ماهیت این اراضی است و این کمیسیون در راستای برگزاری جلسات متعدد و تعاملی با ادارات خدمات رسان خصوصا سازمان جنگل‌ها و مراتع تلاش می‌کند تا حداکثر بهره برداری، حفاظت و نگهداری از این اراضی انجام شود.

وی تاکید کرد: با توجه به توپوگرافی و شرایط شهر تهران و با توجه به آلودگی شهر تهران که پیشتر تنها در فصول سرد سال بود، اما الان در سایر فصل‌ها هم شاهد آلایندگی‌ها هستیم و ضروریست برای حل این مشکل تمام نهاد‌ها و سازمان‌ها جهت حفاظت و نگهداری از اراضی جنگلی و کمربند سبز تهران هم پیمان بشوند هم برای خودمان و هم برای آیندگان که حتما روزی از عملکرد ما سوال خواهند کرد که این اراضی را به چه سمت و سویی پیش بردیم.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای تهران در پایان با اشاره اولویت‌های این کمیسیون بیان کرد: اجرای برنامه عملیاتی طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران، تجهیز و بهره برداری بوستان‌های جدید و تملک باغات در مناطق کم برخوردار شهر تهران با اولویت احداث بوستان در محلات فاقد بوستان محلی، احداث و تجهیز ایستگاه‌های جدید آتشنشانی، ایجاد مراکز جدید میادین میوه و تره بار در محله‌های فاقد این مراکز و تلاش در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و سلامت شهری از اولویت‌های ما است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رفت و روب شهرداری تهران شورای شهر تهران محیط زیست و خدمات شهری شورای کمیسیون سلامت اراضی جنگلی شهر تهران رفت و روب طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز