Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:21:27 GMT

بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۱۵۷۴

بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن فرهادی، در گفتگو با برنامه رادیویی با اشاره به اینکه مدارس یکی از مهم‌ترین مراکز تجمعی جامعه هستند، افزود: مدارس و مراکز آموزشی به عنوان اولین اماکن در بدو شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند. مدارس و مراکز آموزشی آخرین اماکنی هستند که با الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس برای فراهم شدن زمینه بازگشایی مدارس تمام پرسنل و دانش‌آموزان باید واکسن کرونا را دریافت کنند.

هنوز برای افراد زیر ۱۲ سال واکسن مطمئن نداریم

وی با اشاره به اینکه اساس بازگشایی مدارس واکسیناسیون نیست، گفت: بسیاری از دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال هستند و هنوز ما برای این افراد واکسن مطمئن نداریم. از آنجایی که دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال امکان تزریق واکسن ندارند، مدارس باید با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در تمام اماکن و ساعت‌ها فعالیت داشته باشند. در عین حال کلاس‌های درس حضوری باید تهویه هوای مناسبی داشته باشند. در سال تحصیلی جدید، دیگر ما کلاس‌های پر ازدحام همانند سال‌های گذشته نخواهیم داشت.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه آموزش مجازی مدارس همچنان برقرار است، افزود: دانش‌آموزانی که در ایام بازگشایی مدارس امکان حضور فیزیکی ندارند، می‌توانند با استفاده از امکانات مجازی فرآیند تحصیلی خود را تکمیل کنند. در روزهای بازگشایی مدارس، فقط برخی از درس‌ها برای دانش‌آموزان به طور حضوری برگزار می‌شوند.

وی گفت: البته امکانات و شرایط برگزاری کلاس حضوری در مدارس مختلف متفاوت است. هر مدرسه به تناسب امکانات و جمعیت و شرایط خود می‌تواند نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری یا مجازی تنظیم کند. در عین حال مدارسی که کلاس‌های استاندارد برای تهویه ندارند، نباید به طور حضوری فعالیت کنند.

کد خبر 5349586

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بازگشایی مدارس پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا کووید 19 هلال احمر جمهوری اسلامی ایران چاقی واکسن دیابت سازمان غذا و دارو ریسک بیماری قلبی طب ایرانی آلزایمر بازگشایی مدارس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم