Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@11:37:34 GMT

جزییات پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۱۸۱۵

مهندس محسن فرهادی با اشاره به این که مدارس یکی از مهم‌ترین مراکز تجمعی جامعه هستند، گفت: مدارس و مراکز آموزشی به عنوان اولین اماکن در بدو شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند. مدارس و مراکز آموزشی آخرین اماکنی هستند که با الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند. بر این اساس برای فراهم شدن زمینه بازگشایی مدارس تمام پرسنل و دانش‌آموزان باید واکسن کرونا را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز برای افراد زیر ۱۲ سال واکسن مطمئن نداریم

وی با اشاره به این که اساس بازگشایی مدارس واکسیناسیون نیست، گفت: بسیاری از دانش‌آموزان افراد زیر ۱۲ سال هستند و هنوز ما برای این افراد واکسن مطمئن نداریم. از آنجایی که دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال امکان تزریق واکسن ندارند، مدارس باید با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در تمام اماکن و ساعت‌ها فعالیت داشته باشند. در عین حال کلاس‌های درس حضوری باید تهویه هوای مناسبی داشته باشند. در سال تحصیلی جدید، دیگر ما کلاس‌های پر ازدحام همانند سال‌های گذشته نخواهیم داشت.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه آموزش مجازی مدارس همچنان برقرار است، افزود: دانش‌آموزانی که در ایام بازگشایی مدارس امکان حضور فیزیکی ندارند، می‌توانند با استفاده از امکانات مجازی فرآیند تحصیلی خود را تکمیل کنند. در روزهای بازگشایی مدارس، فقط برخی از درس‌ها برای دانش‌آموزان به طور حضوری برگزار می‌شوند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، ‌ گفت: البته امکانات و شرایط برگزاری کلاس حضوری در مدارس مختلف متفاوت است. هر مدرسه به تناسب امکانات و جمعیت و شرایط خود می‌تواند نحوه‌ برگزاری کلاس‌های حضوری یا مجازی تنظیم کند. در عین حال مدارسی که کلاس‌های استاندارد برای تهویه ندارند، نباید به طور حضوری فعالیت کنند./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس پروتکل های بهداشتی بازگشایی مدارس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سخنگوی استانداری هرمزگان گفت: باتوجه به اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال بارندگی شدید و سیلابی شدن معابر در سراسر استان مدارس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

برخی مدارس استان فارس غیرحضوری شدند

همچنین روابط عمومی آموزش و پرورش فارس اعلام کرد : در پی اعلام هشدار هواشناسی، آموزش دانش‌اموزان مدارس شهرستان‌های مهر، لامرد، لارستان، گراش، اوز، جویم، خنج، فراشبند و قیرکارزین فردا ۲۸ فروردین به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

بر این اساس سایر مدارس در استان فارس باز و آموزش به صورت حضوری خواهد بود.

مدارس و دانشگاه‌های ۴شهرستان بوشهر غیرحضوری است

ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز اعلام کرد: به دلیل بارندگی و احتمال آبگرفتگی معابر، تمام مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در روز سه شنبه ۲۸ فروردین در نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

کد خبر 844776 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم مدرسه و مدارس تعطیلی مدارس

دیگر خبرها

  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • آموزش غیر حضوری مدارس در نوبت سه شنبه ۲۸ فروردین
  • برخی مدارس فارس، فردا غیر حضوری شدند
  • تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین
  • برخی مدارس و دانشگاه‌ های استان بوشهر غیرحضوری شد
  • برخی از مدارس فارس غیر حضوری شدند
  • برخی از مدارس فارس سه شنبه غیر حضوری شدند
  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیر حضوری شد
  • خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد