Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:54:58 GMT

جلوی بحرانی شدن مساله جمعیت کشور گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۱۹۱۷

جلوی بحرانی شدن مساله جمعیت کشور گرفته شود

به گزارش روز جمعه از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه افزود: بارها رهبر معظم انقلاب در این مورد دیدگاه و نظراتشان را بیان کردند و امید است، منویات ایشان در مورد موضوع بحران جمعیت مورد توجه دلسوزان نظام و مردم قرار گیرد؛ باید تلاش کرد با همکاری همه، جلوی این بحران به نحو مطلوبی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: الان مساله در ابعاد خانواده، جمعیت و ازدواج در کشور بحران ایجاده کرده و از سویی آمار طلاق هم افزایش یافته؛ فرهنگ فرزندآوری تحت شعاع قرار گرفته است و باید مجموعه ای باشد تا دست‌به‌دست هم بدهد تا کارها درست پیش برود.

رییس دانشگاه قم افزود: باید دید؛ چرا این بحث به این بحران رسیده است، از طرفی وقتی زمینه فعالیت و اشتغال خانم ها را فراهم می کنیم، خودبه‌خود بحث فرزندآوری را هم مورد تاثیر قرار می دهد.

وی بیان کرد: باید همان طوری که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، ‌اصالت را به خانواده و مسایل خانواده دهیم و در ادامه این طرحی که مجلس تصویب کرده است، با اجرایی شدنش، به رشد جمعیت در جامعه اسلامی کمک کنیم. /

برچسب‌ها قم دانشگاه قم ریاست دانشگاه قم عسکر دیرباز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم دانشگاه قم ریاست دانشگاه قم قم دانشگاه قم ریاست دانشگاه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد

معاون استاندار کردستان در جلسه کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه گفت: خوشبختانه سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان همچنان محفوظ و جریان دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالله رشیدی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه که در سالن جلسات استانداری کردستان برگزار شد، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق توسط سپاه پاسداران که در دنیا بازتاب داشت، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی بیش از گذشته با اقتدار در حال پیشرفت قله‌های ترقی است.

وی تحکیم بنیان خانواده را مهم‌ترین راه سلامت جامعه دانست و افزود: در همین زمینه؛ قرارگاه استانی تحکیم خانواده در استان تشکیل شده و امید که برنامه‌های این حوزه به خوبی پیش برود چراکه خانواده در تربیت فرد سالم و تحویل به جامعه بسیار تاثیرگذار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان با بیان اینکه کردستانی‌ها از گذشته تاکنون در همه شرایط و مراسمات به اصول سنتی و فرهنگ غنی خود پایبند بوده‌اند، تصریح کرد: ‌حفظ سنت‌ها و سبک اسلامی ضروری است، تا زمانی‌که خانواده برای ترویج سبک زندگی اسلامی پای کار نیاید، نمی‌توان بحث حجاب و عفت را پیش برد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در بسیاری از مناطق کردستان بحث سبک زندگی و سنت‌‌های اصلی حفظ شده است، عنوان کرد: قرارگاه تحکیم خانواده زیر نظر شورای فرهنگ عمومی بوده و باید با ایده و برنامه‌های مختلف در توسعه زیست عفیفانه و تحکیم خانواده تلاش کند.

رشیدی‌پور گفت: خانواده‌ها باید موضوع زیست‌ عفیفانه را در میان فرزندان خود ترویج دهند چراکه خانواده‌هایی که تحکیم دارند سبک زندگی آنها موفق‌تر است. در این راستا تمامی دستگاه‌های متولی با ایده و برنامه در جلسات حضور بیابند.

افزایش تمایل به فرزندآوری و کاهش نرخ طلاق

زینب زاله، نیز در این جلسه اظهار داشت: افزایش تمایل به فرزند آوری، کاهش نرخ طلاق، افزایش رضایت نسبی افراد از تشکیل خانواده، کاهش سقط غیرقانونی جنین، افزایش به تمایل به پوشاک، افزایش شاخص دسترسی پوشاک عفیفانه استان کردستان و افزایش به حجاب و ارزش پوشاک اسلامی جزو برنامه‌های قرارگاه خانواده و تحکیم خانواده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه استانی در هر جلسه یک محور را بررسی می‌کند، افزود: موضوع جمعیت با چالش تک فرزندی و کم فرزندی مواجه است، به ازای هر چهار پیرزن و پیرمرد در جامعه یک فرزند وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان بیان کرد: نگرش خانواده نسبت به خانواده و بنیان حفظ خانواده باید حفظ و گسترش داده شد، جریان جمعیت به عنوان کنش اجتماعی باید نقش پدر و مادر، فرزند، را به صورت جدی نگاه کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه در این شرایط بسیاری از زوج‌های جوان حاضر به افزایش جمعیت نیستند، در این شرایط خانواده‌هایی تربیت و پرورش می‌یابند که فرزند از لذت داشتن عمو، خاله، عمه و دایی محروم می‌شوند و باب زندگی سنتی به افسانه تبدیل خواهد شد.

زاله با تأکید بر اینکه بحث جمعیت و خانواده را حکومتی نکنیم، بیان کرد: خانواده‌ها فرزندان تنهایی را برای جامعه آینده به یادگار خواهند گذاشت که بدون پشتیبان و تنها خواهند بود، لذا تغییر نگرش‌ها و ذهن‌های افراد بسیار مهم است و دولت نیز باید به تمامی مشوق‌های خود در گسترش جوانی جمعیت عمل کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به ابعاد فرهنگی عنوان کرد: باید خانواده‌ها را متقاعد کرد که افزایش جمعیت برای دولت و کشور نیست، بلکه برای استحکام خود خانواده‌ها است.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • خانواده حساس‌ترین قطب یک جامعه است
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • افزایش تعداد مراقبین سلامت/ تقویت شبکه سلامت کشور
  • فشار‌های قضایی و انتظامی در بحث حجاب جواب نمی‌دهد