Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-20@04:12:53 GMT

جذاب ترین راهکار برای درمان بیماران آلزایمری

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۱۹۷۱

به  نقل از اسپوتنیک، موسیقی آشنا می تواند توانایی های شناختی در آلزایمر را بهبود بخشد.

این مقاله در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است.

14 نفر در تحقیقات دانشمندان دانشگاه شرکت کردند - شش نوازنده و هشت نفر عادی در این تحقیق شرکت کردند . به مدت سه هفته، هر یک از این بیماران الزامیری به مدت یک ساعت به یک لیست پخش ویژه انتخاب شده از آهنگ های شخصی در پلی لیست تلفن خود، گوش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
قبل و بعد از این دوره، شرکت‌کنندگان تحت تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی قرار گرفتند که در طی آن به موسیقی آشنا و مشابه گوش می‌دادند.

فعالیت مغزی عمدتاً در قشر شنوایی مغز متمرکز است، قسمتی که دچار آلزایمر می شود. با این حال، گوش دادن به موسیقی دلخواه و مورد علاقه در افراد، شبکه ای از نورون ها را در نواحی مختلف مغز، به ویژه، در قشر جلوی مغز - مرکز کنترل مغز -  فعال می کند.

فعال شدن این شبکه پس از مدتی گوش دادن به موسیقی آشنا در افراد مبتلا به آلزایمر تغییر نموده است- که به گفته محققان، نشان دهنده توسعه نوروپلاستیسیته است.

دانشمندان خاطرنشان می کنند، کار مغز در نوازندگان و غیر موسیقیدانان به روش های مختلف تغییر کرده است. و موسیقی به افرادی که موسیقی دان هستند، به درمان آلزایمر آنها کمک می کند.

نشانه های کاهش حافظه

بیماری آلزایمر عامل حدود 60 درصد موارد زوال عقل است. امروزه اغلب با استفاده از تست های حافظه که اغلب موثر و واقع بینانه نیستند، تشخیص داده می شود. این در حالی است  تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر به موثرتر شدن معالجه دارویی و تنظیم شیوه زندگی مبتلایان کمک می کند.

حافظه ی بیماران مبتلا به آلزایمر با داروی ام اس بهبود میابد

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: راهکار درمان بیماری آلزایمر بیماری آلزایمر و روش درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

مهرداد شریفی با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.

او ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • داروهایی که حافظه را ضعیف میکند
  • فوائد تماشای تلویزیون | چشم‌های‌تان به شما دروغ نمی‌گویند
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس